Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te 50-vuotiaat harrastatte?

Vierailija
11.11.2021 |

Mun isot lapseni ovat kommentoineet, että olen säälittävä, kun käyn vain töissä ja illat istun sohvalla ja dataan ja katson telkkaria. Totuus on se, että työni on tosi vaativaa ja fyysinen rasitus tulee työmatkapyöräilyssä. Kun illalla n. klo 19 tulen kotiin, niin aina samat kuviot: safka-pyykit-sohva-nukkumaan. Viikonloppuisin siivousta, pihatöitä tai mökkeilyä, joskus kavereiden tapaamista kaupungilla. Eipä ole oikein jaksamista muuhun. Korona-aika vei kaikki ryhmäliikunnat. Mitä te muut keski-ikäiset harrastatte? Kaipaan vinkkejä!

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistöitä, lenkkeilyä, käsitöitä (vain neulomista, teen hyväntekeväisyyteen kun oma porukka ei tarvitse niin paljon)..jumpissa olen käynyt aiemmin, mutta koronatilanteen takia olen pitänyt tauolla ja jumppaan nettiohjauksen kautta kotona, kuntosalin jumpissa ja siinä samalla sitten kävin kerran tai kaksi viikossa tekemässä salitreenin myös. Uintia harrastin aiemmin, mutta iho ei tykännyt uimahallin vedestä. Kesällä kalastusta ja sitten kun tulee jäät, käyn pilkillä, en tosin kovin usein, muutaman kerran talvessaan. 

Vierailija
22/94 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isomummoni käy muiden vanhusten kanssa teellä ja vesijumpassa. Kotona kutoo villasukkia. Kokeile niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap,aloita joku liikunta  , vaikuttaa aivoihin paljon yms.

Työmatkat ei tee mitään rasitusta kun keho tottuu niihin jo muutamassa viikossa.

Vierailija
24/94 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalia sitten taas, kun koronatilanne mahdollistaa. Keväällä ja kesällä puutarhanhoitoa ja kaupunkiviljelyä.

Meilläkin on koira ja se imee minulta mehut kokonaan. Yhtään hetkeä ei voi keskittyä omiin asioihin, eikä esimerkiksi lukea. Siivota pitää sen vuoksi joka päivä. Hirveä elinvoiman viejä tulikin otettua. Ilman sitä harrastaisin myös lukemista ja kirjoittamista, niitä kaipaan. Olen julkaissut aikoinaan oikean kirjankin.

Vierailija
25/94 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ vie arkena 10h matkoineen. Liikun töissä koko ajan. Osan vuodesta työmatka pyöräilyä. 2-3krt/vkossa kahvakuula treenejä. En juokse missään jatkuvasti. Viikonloput on parhaita, kun saa heräillä rauhassa. Ja tehdä sen minkä hyvältä tuntuu.

Vierailija
26/94 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko kysellä jostain eläke- tai senioripalstalta?

Vähintään 15 vuotta vielä eläkeikään.

Vierailija
27/94 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeilen ja harrastan koirien kanssa, ratsastan (yleensä 3 kertaa viikossa), käyn kuntosalilla (vain 2 kertaa viikossa), talvisin laskettelen. Luen paljon, jonkin verran kuuntelen äänikirjoja. Liikun paljon metsässä, mutta en todellakaan sienestä tai marjasta. Yök. Ei minun juttuni.

Vierailija
28/94 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammuntaa, metsästystä ja internettiä :)

Plus että omakotitalossa on aina jotain puuhasteltavaa pihalla.

Telkkaria en katso käytännössä lainkaan, ei aika riitä sellaiseen turhuuteen. Hyvä että ehtii käydä töissä, ilmankin saisi ajan kulumaan.

Vierailija
29/94 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salilla pari kertaa viikossa ja karatessa 4-6 kertaa viikossa. Tyttären sanoin "Helppoahan sun on treenaa, kun ei sulla ole elämää." Teen töitä, treenaan ja kotoilen.

Vierailija
30/94 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vielä aika pienet lapset (6&8) joten hirveästi ei töiltä ja perheeltä jää aikaa harrastuksiin. Tanssin ja joogaan, tätä nykyä kotona, koska Koronan aikana totuin treenaamaan etänä ja totesin että nettitreenit sopivat arkeen paremmin kuin paikkaan ja aikaan sidotut.

Lisäksi harrastetaan perheen kesken liikuntaa viikonloppuisin, pyöräilyä, rullaluistelua, kiipeilyä, patikointia, hiihtoa, laskettelua, mitä milloinkin.

N50

Vierailija
31/94 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepas te aktiivisia. Mulla on suht kevyt työ, töiden jälkeen käyn joskus lenkillä, mutta muuten menee aika kotitöiden parissa. Enkä kyllä muuta jaksaisikaan, enkä edes kaipaa. Viimeistään kahdeksalta olen sängyssä lukemassa tai dataamassa.

Vierailija
32/94 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeily 5-10km, spinning, pyöräily kaduilla ja maastossa, sali, step aerobic, vaeltaminen, jooga. 

Vierailija
33/94 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin ihan samaa kuin mitä harrastin kolmekymmentä vuotta sitten. No tosin postimerkkeilyä en enää niin paljon. Miksi kysyt?

Vierailija
34/94 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelysi kirjoitti:

Ratsastan kolmesti viikossa ja hoidan hieman hevosia. Lenkkeilen koirieni kanssa. Talvisin hiihdän. Kesällä juurikin nuo sienestykset ja marjastukset, tulleet kuvioon joskus nelikymppisenä 🙂 Ja joogaan joka päivä.

Teen hilloja ja mehuja, kuivatan marjoja ja yrttejä ja käytän niitä ruuanlaittoon, jota voisi kutsua myös harrastuksekseni, kokeilen usein uusia reseptejä ja leivon kaikkea omasta päästäni.

Keväisin kylvän kukkia ja istuttelen mukuloita, täysin harrastelijana, mutta rakastan kukkia ja jaksan aina hämmästellä niiden hienoutta. Viime kesänä kylvin myös perunoita!

Tykkään myös lukea ja tehdä sudokuita. Selloa olen soittanut lapsesta saakka, sitä soitan silloin tällöin. Haluaisin oppia vielä mm. tanssimaan ja neulomaan. Ja paljon muuta. Ehtiihän tässä. :D

Jeesus mikä energia! Kateeksi käy. Käytkö töissä?

Vierailija
35/94 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä 5 vuotta alaikäinen tähän, mutta liikun luonnossa monilla tavoin. Välillä käyn katsomassa jotain ulkojuttuja (ravit, koirakisat, näyttelyt, tapahtumat), luen, liikun monipuolisesti ulkoillen, teen käsitöitä, välillä tapaan ystäviä. Siinä on minulle ihan tarpeeksi.

Tuskinpa ap tarkoitti tasan 50- vuotiaita😊 Varmaan plusmiinus 5 vuotta on sallittu.

Vierailija
36/94 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olettepas te aktiivisia. Mulla on suht kevyt työ, töiden jälkeen käyn joskus lenkillä, mutta muuten menee aika kotitöiden parissa. Enkä kyllä muuta jaksaisikaan, enkä edes kaipaa. Viimeistään kahdeksalta olen sängyssä lukemassa tai dataamassa.

Dataamassa? Mitä se tarkoittaa? Netissä roikkumista?

Vierailija
37/94 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salilla pari kertaa viikossa ja karatessa 4-6 kertaa viikossa. Tyttären sanoin "Helppoahan sun on treenaa, kun ei sulla ole elämää." Teen töitä, treenaan ja kotoilen.

😀

Mun teini jaksaa myös säännöllisesti huomauttaa, että minulla ei ole elämää, enkä kuulemma tee yhtään mitään.

Mitä nyt siis käyn töissä ja elätän perheen yksinhuoltajana ja teen kaikki kotityöt ja paapon lasta liikaakin, siis teen voileivätkin hänen puolestaan.

Vierailija
38/94 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi-iloittelua, kun lapset on vihdoin maailmalla ja nyt voi ottaa takaisin kaiken sen, mistä joutui kieltäytymään, ettei lapset herää.

Vierailija
39/94 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan oikeastaan vain patikoimista ja olen käynyt tänä vuonna tekemässä kolme pidempää reissua Italiassa, Ranskassa ja Sveitsissä. Muu vapaa-aika kotona meneekin lähinnä noihin valmistautuessa. Tutkin reittejä ja treenaan.

Vierailija
40/94 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta enää mitään. Ei jaksa, ei kiinosta eikä huvita. Olen täysin kyllästynyt koko elämään. Viisikymppinen lannistunut työtön.