Miten pidätte seksuaalista kipinää yllä pitkässä suhteessa?
Miten muilla? Saisiko uusia ideoita täältä. Itse tykkään esim lähettää miehelle vihjailevia viestejä, suudella kesken arkiaskareiden pitkään, ostaa uusia alusvaatteita tai leluja. Meillä pienet lapset, ja molemmat jaksetaan ruuhkavuosia paljon paremmin kun seksielämä voi hyvin.
Kommentit (27)
Käyn Hu orissa. Vaimo kyselee sit kiimoissaan, et oliko sillä tiukka pillu. Millaiset rinnat yms. Kerron ja sormetan samalla, tulee nopsaan. Sitten naidaan kunnolla.
Aloitus kuulostaa hyvästä yrityksestä huolimatta siltä, että tainnut ruuhkavuosien ( mikä typerä sana ) ja arki alkaa jo vaikuttaa negatiivisesti seksiin. Ihmisen jolla on hyvä seksielämä, ei muiden mielipiteitä tarvitse kysellä. Lopun alkua tuollainen. Pian toinen teistä pettää, tai haette kolmen kimppaa, parinvaihtoa yms piristämään elämäänne.
AP on oikeassa. Seksielämästä saa potkua, mutta pitkässä suhteessa se aina lopulta laimenee? Ja kangistuu kaavoihin. Jolloin lopuksi aina jo etukäteen tietää mitä saa. Toki onhan se tuttua ja turvallista noin. Mutta jos pikkujouluissa käyttää kondomia, eikä kerro kotona mitään, niin sekin voi piristää parisuhdetta, ja voi oppia joskus jotain uutta. Tosin oma ukko voi alkaa ihmetellä, miksi kotonakin ehdotetaan esim. anaalia, jos aikaisemmin ei ole tykännyt siitä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Käyn Hu orissa. Vaimo kyselee sit kiimoissaan, et oliko sillä tiukka pillu. Millaiset rinnat yms. Kerron ja sormetan samalla, tulee nopsaan. Sitten naidaan kunnolla.
Valehtelet
Täällä ihan turha kysyä asiallisia kysymykdiä näköjään. I rest my case.
Maxina kirjoitti:
Kovin pian tulit tähän johtopäätökseen. Kyllä täällä tulee usein ihan hyviä juttuja. Pitää vaan odottaa vähän.
Kuulostaa oikessti hyvältä ja teet juuri oikein. Meillä homma toisinpäin eli olen istanut leluja ja keksinyt jotain uutta. Vaimoni taas ei tee asioiden eteen mitään, mutta antaa kyllä kerran viikossa yleensä viikonloppuna. Tosin silloin on toisinaan himokaskin. Leluja käytetty muutama kerta, vaimo ei niitä yleensä ehdottele. Olen aina yrittänyt saada hänelle nautintoa aikaan eli mistään minuutin panoista ei ole kyse. Tykkään huomioida kokonaisuutta ja nuolen pillua ym. Oikeastaan kaikki kävisi minulle. Voisin ottaa toisen miehen tai naisenkin mukaan mut ei tunnu olevan tarvetta. Siinä meidän mahtava pitkän suhteen seksielämä.
23 v. yhdessä. Kipinää pidetään yllä naimalla joka päivä. Onko tuo nyt sitten syy vai seuraus, en tiedä. Kaikki pikkulapsiajat, ja teini-iät on naitu. Ja joka väittää, että ei ole aikaa, eikä paikkaa, kun lapset, niin valehtelee. Jos on halua, niin paikka, ja aika löytyy varmasti. On puskaa, autoa, vessaa, suihkua,sovituskoppia juu neimit. Ap näyttää tämän tajunneen. Moni täällä ei. Seksiä pitää harrastaa parisuhteessa aina. Ei sitten kun lapset on isompia, vähemmän stressiä, ja töissä helpompaa, tai kesälomalla. Ei toimi tuo, ellei molemmat ole täysin haluttomia. Siitä seuraa vaan pettämistä(sille löytyy kyllä aika, ja paikka), ero, ja omaisuuden jako, sekä huoltajuusriidat.
Meilläkin naidaan ihan jokapäivä, tehty mekin aina niin. Oltu yhdessä n.40 vuotta. Aina haluttaa kumpaakin. Ei silti olla edes eläkeiässä vielä.
Aika monet yhdistää seksuaalisen kipinän ylläpitämisen näköjään panemiseen, mikä sekin toki on tärkeää. Onko muita tapoja?
Vierailija kirjoitti:
Aika monet yhdistää seksuaalisen kipinän ylläpitämisen näköjään panemiseen, mikä sekin toki on tärkeää. Onko muita tapoja?
Minä olen huomannut tärkeäksi sellaisen seksin tietoisen pinnalla pitämisen, muulloinkin kuin silloin kun tarkoituksella aletaan sekstaamaan. Seksistä voi puhua yleisesti elämänalueena, ja voi antaa omien halujen näkyä ja kuulua. Pientä erotiikkaa silloin tällöin viesteihin tai vaikka kuvina, antaa seisoa kun seisotuttaa ja käy vähän puristelemassa silloin kun se on paikallaan.
Pitkässä suhteessa sitä vaan tulee niin paljon kaikkea muutakin ajateltavaa ja tehtävää, että seksin eteen kannattaa tehdä ihan tietoista työtä, että se saa oman ansaitun paikkansa elämässä.
Kaipa tuo sana "paneminen" on jotenkin vakiintunut tarkoittamaan ylipäänsä seksiä, mikä osin on tyhmää ja harhaanjohtavaa. Kaikki seksologithan juurikin yrittävät laajentaa seksin sanomaa, ja puhuvat sen puolesta, ettei se oli niin yhdyntäkeskeistä. SE oliskin hyvä, sillä yhdyntähän vain yksi pieni osa seksiä, ja suppea ajattelutapa.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus
Olen samaa mieltä. Aito kunnioitus ja toisen arvostaminen.
Silloin seksikin on kivaa ja mielenkiintoista kun aidosti kiinnostaa ja kiihottaa toisen seksuaalinen tyydyttäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen huomannut tärkeäksi sellaisen seksin tietoisen pinnalla pitämisen, muulloinkin kuin silloin kun tarkoituksella aletaan sekstaamaan. Seksistä voi puhua yleisesti elämänalueena, ja voi antaa omien halujen näkyä ja kuulua. Pientä erotiikkaa silloin tällöin viesteihin tai vaikka kuvina, antaa seisoa kun seisotuttaa ja käy vähän puristelemassa silloin kun se on paikallaan.
Pitkässä suhteessa sitä vaan tulee niin paljon kaikkea muutakin ajateltavaa ja tehtävää, että seksin eteen kannattaa tehdä ihan tietoista työtä, että se saa oman ansaitun paikkansa elämässä.
Se on just näin. Vaikkei enää 45v jälkeen olekaan koko ajan seksiä, niin mielessä kumminkin. Haluja näytetään ja pidetään yllä. Nuorempana naitiin jatkuvasti ja kuten joku totesi niin aina löytyi aikaa oli lapsia enemmän tai vähemmän talossa.
Maxina kirjoitti:
Onkohan klitoriksen stimulointi jo kokeiltu?
Vierailija kirjoitti:
Maxina kirjoitti:
Kaipat klitoriksen simulointikin vaikuttaa parisuhteen kestävyyteen ja varsinkin naisen orgasmiherkkyyteen. Vaikka pidänkin itseäni yhdyntäkeskeisenä kuten vaimoanikin, niin pillun nuolemista harrastettu eniten ajallisesti. Keväällä -77 nuolin vaimon pillu ekan kerran ja siitä lähtien säännöllisesti viikoittain aina kun meillä ollut seksiä. Aina ensin on nuoltu ja sitten vasta naitu, jo vähän pakostakin, jotta pillu ollut kalulleni otollisessa mielentilassa. Jos tälle 44v lasketaan jotain keskiarvoa, niin klitoriksen simulointia nuolemalla ja pillua sormettamalla on harrastettu useita kertoja viikossa koko parisuhteen ajan. Taukoja ei ole pidetty. Koko ikäni olen leikitellyt vaimon orgasmeilla, eikä tuo ole näyttänyt vaimoa haittaavan. Luusin, että joku toinenkin nainen olisi ollut noihin määriin ja intohimoon tyytyväinen. Vaimo ollut tyytyväinen, että minua on haluttanut aina, aina ollut valmis seksiin. Seksistä on myös keskusteltu aina vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oikessti hyvältä ja teet juuri oikein. Meillä homma toisinpäin eli olen istanut leluja ja keksinyt jotain uutta. Vaimoni taas ei tee asioiden eteen mitään, mutta antaa kyllä kerran viikossa yleensä viikonloppuna. Tosin silloin on toisinaan himokaskin. Leluja käytetty muutama kerta, vaimo ei niitä yleensä ehdottele. Olen aina yrittänyt saada hänelle nautintoa aikaan eli mistään minuutin panoista ei ole kyse. Tykkään huomioida kokonaisuutta ja nuolen pillua ym. Oikeastaan kaikki kävisi minulle. Voisin ottaa toisen miehen tai naisenkin mukaan mut ei tunnu olevan tarvetta. Siinä meidän mahtava pitkän suhteen seksielämä.
Meillä sama juttu. Itse yritän keksiä kaikkea piristystä kipinän ylläpitoon mutta vaimo lyttää kaikki. Ei kiinnosta lelut, joskus antaa käyttää varmaankin minun mieliksi.
Panot on sellaisia pikapanoja lähes joka kerta. Ei esileikkiä vaan nopeasti asiaan ja homma alta pois. Nykyisin useat jutut mitä ennen tehtiin on muuttunutkin ällöttäviksi ja inhottaviksi. Ja tämä kaikkihan on tapahtunut lapsiluvun täyttymisen jälkeen. Suuseksiäkään en ole saanut kuuteen vuoteen. Kauankohan vielä jaksaa odottaa? Tai kauankohan jaksaa vielä yrittää ja toivoa seksielämän piristymistä? Ehkä kaksi kertaa vuodessa vaimon on sängyssä aktiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maxina kirjoitti:
Kaipat klitoriksen simulointikin vaikuttaa parisuhteen kestävyyteen ja varsinkin naisen orgasmiherkkyyteen. Vaikka pidänkin itseäni yhdyntäkeskeisenä kuten vaimoanikin, niin pillun nuolemista harrastettu eniten ajallisesti. Keväällä -77 nuolin vaimon pillu ekan kerran ja siitä lähtien säännöllisesti viikoittain aina kun meillä ollut seksiä. Aina ensin on nuoltu ja sitten vasta naitu, jo vähän pakostakin, jotta pillu ollut kalulleni otollisessa mielentilassa. Jos tälle 44v lasketaan jotain keskiarvoa, niin klitoriksen simulointia nuolemalla ja pillua sormettamalla on harrastettu useita kertoja viikossa koko parisuhteen ajan. Taukoja ei ole pidetty. Koko ikäni olen leikitellyt vaimon orgasmeilla, eikä tuo ole näyttänyt vaimoa haittaavan. Luusin, että joku toinenkin nainen olisi ollut noihin määriin ja intohimoon tyytyväinen. Vaimo ollut tyytyväinen, että minua on haluttanut aina, aina ollut valmis seksiin. Seksistä on myös keskusteltu aina vapaasti.
Klitoriksen simulointi. Eli hiljasta on…
Ei mitenkään. Kerran viikossa saunan jälkeen annan jos jaksan. Helppoa ja rentouttavaa. Yleensä en jaksa.