Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä ajattelisit, jos työkaverisi sanosi sinulle näin:

Vierailija
28.01.2015 |

"sinä olit ennen mukava, mutta nykyisin sinä olet käytökseltäsi töykeä, olet muuttunut, ja se vaivaa kaikkia työyhteisössämme"

ja tämän kuulisit yleisessä aamupalaverissa.

mitä ajattelisit?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että olen itse huomannut itsessäni saman, mutta en uskonut sen vaikuttavan näin laaja-alaisesti.

Vierailija
22/47 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin: "ikävä kuulla, mutta aion jatkossakin olla sellainen kuin olen". 

Mukavuus voi kadota keneltä tahansa työntekijältä, jos työyhteisö on huono tai työt jakautuvat epätasaisesti. Voihan olla, että työnvaativuus suhteessa palkkaan ei ole kohdallaan tai johtamisessa on ongelmaa. Lisäksi henkilökohtainen elämä tai sairaudet voi heikentää jaksamista. 

Hyvä, että sanoitte suoraan kysyttäessä, mutta eihän nyt yksi ihminen voi pilata koko työyhteisöä töykeällä käytöksellään. Kyllä siihen pahansuopaisuutta vaaditaan. Josko töykeys johtuisi teidän muiden asenteesta, kenties kiusaamisesta kun tuollalailla nostatte yhden silmätikuksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ihan hirveetä, varmaan masentuisin :( yritän aina olla tosi kiva kaikille.

Vierailija
24/47 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olla todellakaan nostettu ns. silmätikuksi, vaan kyseisen henkilön käytös vaikuttaa yleiseen työilmapiiriin, kun yksi kulkee koko ajan naama näkkärillä ja ei suostu mihinikään yhteistyöhön. kulkee kuin myrkyn niellyt ja on epäkohtelias muille. se ikäänkuin saastuttaa koko paikan.

ap

Vierailija
25/47 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs esimiehes tuumasi asiaan, jos kerran oli paikalla?

Vierailija
26/47 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:46"]

[/quote]

no eipä se sitä voinut kieltääkkään, huomannut saman asian.

toki hieman pahalta tuntui puhua asiasta, mutta kissa oli nostettava pöydälle karvoineen, jotta tilanne normalisoituisi. eipä tainnut käydä niin. itse ainakin toivoisin omalle kohdalleni suoraa puhetta, enkä mitään kuiskuttelua selän takana, että "mikähän tuota taaaas vaivaa" tms.

ap

Vierailija
27/47 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla naisvaltainen ala kyseessä.

Vierailija
28/47 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, olisin kyllä esimiehenä keskustellut kys.henkilön kanssa tai siis oikea kanava tollaselle palautteelle on esimiehen kautta. Tai jos nyt välttämättä otan tollasen asian hoitaaksrni niin menisin näkkärinaaman luokse ja yrittäisin olla ystävällinen ja vaikka kysyä, että onko kaikki hänellä hyvin. Tuskin hän rupeaa nyt teille enemmän hymyilemään, tuo on ihmisen ahdistamista nurkkaan ja nolaamista ja leimaavaa. Ei kaikkien ilmapiiri voi mennä pilalle jos yksi ihminen murjottaa..antakaa hänen olla ja keskittykää te luomaan mukavaa ilmapiiriä.

Vierailija
29/47 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:42"]

ei olla todellakaan nostettu ns. silmätikuksi, vaan kyseisen henkilön käytös vaikuttaa yleiseen työilmapiiriin, kun yksi kulkee koko ajan naama näkkärillä ja ei suostu mihinikään yhteistyöhön. kulkee kuin myrkyn niellyt ja on epäkohtelias muille. se ikäänkuin saastuttaa koko paikan.

ap

[/quote]

Hmm, mitähän siellä työpaikalla on tapahtunut kun ennen mukava ihminen kulkee töissä naama näkkärillä eikä halua tehdä yhteistyötä teidän kanssa?

Vierailija
30/47 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:42"]

ap

[/quote]

En ymmärrä mikä sinun käsityksesi on silmätikkuna olemisesta, mutta minusta kaikki tuo kirjoittamasi on nimenomaan silmätikkuna olemista: "kyseisen henkilön käytös..." "yksi kulkee kokoajan naama näkkärillä..." "ei suotu yhteistyöhön..." "kulkee kuin myrkyn niellyt..." "on epäkohtelias..." "saastuttaa koko paikan..."

Huhuh, jo on yhden syy kaikkeen. Enpä itse haluaisi olla teidän työyhteisössä.

Vierailija
31/47 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:50"]

[/quote]

toki hieman pahalta tuntui puhua asiasta, mutta kissa oli nostettava pöydälle karvoineen, jotta tilanne normalisoituisi. eipä tainnut käydä niin. itse ainakin toivoisin omalle kohdalleni suoraa puhetta, enkä mitään kuiskuttelua selän takana, että "mikähän tuota taaaas vaivaa" tms.

ap

[/quote]

No mikäs pakko akkalauman on selän takana kuiskutella? Keskittykää omaan työhönne.

Vierailija
32/47 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukutin vahingossa 23:lle ennen kuin luin loppuun ;) Kyllä koko paikan ilmapiiriin nimittäin voi hyvinkin vaikuttaa yksi töykeä ja äkäinen ihminen! Ellei nyt puhuta mistään 100 ihmisen "työyhteisöstä". Mutta tällainen asia pitäisi hoitaa muuten kuin viikkopalaverissa! Esimiehen kanssa, ehkä työsuojeluihmisen kanssa jne. Esimies voi huomauttaa tällaisesta ja parasta on tietysti lähteä liikkeelle siitä onko hapannaamalla asiat kunnossa ja pitäisikö hänen käydä työterveyslääkärillä. Onko työpaikalla jotain, mitä voitaisiin tehdä hänen auttamisekseen. Mutta ap:n kertoma tapa on kyllä epäinhimillnen ja nöyryyttävä. Ja kuten nähtiin, toimintatapa oli myös hyödytön.

Vierailija
33/47 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan peruskoulun tyttöryhmältä joka hyvässä yhteishengessä porukalla ihmettelee kun joku ei ole jossain muotivillityksessä tai ryhmähommelissa tms mukana ja sitten ottaa asiakseen "hyvää tarkoittavasti" nostaa kissan pöydälle ja kertoa kuinka outo tämä yksi on ja miten se on kaikille niin ikävää. Luokan edessä tietysti. 

Vierailija
34/47 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 17:11"]

Kuulostaa ihan peruskoulun tyttöryhmältä joka hyvässä yhteishengessä porukalla ihmettelee kun joku ei ole jossain muotivillityksessä tai ryhmähommelissa tms mukana ja sitten ottaa asiakseen "hyvää tarkoittavasti" nostaa kissan pöydälle ja kertoa kuinka outo tämä yksi on ja miten se on kaikille niin ikävää. Luokan edessä tietysti. 

[/quote]

Niinpä, kunnon perinteistä nöyryytyskiusaamista ja juurikin niin naismaista.

Vierailija
35/47 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:18"]

"sinä olit ennen mukava, mutta nykyisin sinä olet käytökseltäsi töykeä, olet muuttunut, ja se vaivaa kaikkia työyhteisössämme"

mitä ajattelisit?

[/quote]

Ajattelisin että tämä haiskahtaa työpaikkakiusaamiselta. Puhutaan selän takana ja sanotaan jotain noin henkilökohtaista ja asiatonta yleisessä palaverissa, yllättäen, ilman varoitusta, monta yhtä vastaan. 

Vierailija
36/47 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että mitä sitten? Olen töissä tekemässä töitä, en hymyilemässä työkavereille. Hirveetä fasismia alkaa odottaa, että alan hymyilemään kun ei hymyilytä. Saatanan Pohjois-Korea. Alkaisin myös etsiä uutta työpaikkaa. Varmaan joku kehitysprojektityöryhmäpilipaliala joten harkitsisin myös uudelleen kouluttautumista.

Vierailija
37/47 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:28"]Olisin ihan vitun kauhuissani, koska olen työtön ja en voisi käsittää missä olen ja miksi.
[/quote]

Että mä sain kohtauksen :D :D

Vierailija
38/47 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan alkaisin purkautumaan tuommoisen sanomisen jälkeen ja itkisin hysteerisesti. Minulla on tapana alkaa esittämään kovakuorista ja töykeää, jos minulla on paha olla.

Vierailija
39/47 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:50"]

[/quote]

ap

[/quote]

Jos edelleen on töykeä muita kohtaan, käskekää vaihtamaan dildoon patterit.

Vierailija
40/47 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:18"]"sinä olit ennen mukava, mutta nykyisin sinä olet käytökseltäsi töykeä, olet muuttunut, ja se vaivaa kaikkia työyhteisössämme"

mitä ajattelisit?
[/quote]Olisin ällistynyt!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän