Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AUTON KOLAROINTI

Vierailija
28.01.2015 |

Okei, apua! Olin tänään peruuttamassa parkkiruudusta, johon auto parkitetaan viistoo. Käytin vilkkua ja katsoin olan yli, ketään ei näkynyt. Kun olin peruuttanut ulos ruudusta ja lähdössä ajamaan pois kuului TUM ja takana oleva auto kiinni vetokoukussani. Tämä auto oli siis ajamassa parkkipaikan läpi. Omaan autooni ei jälkeäkään, mutta takana olevaan puskuri halkesi n. 2cm kahdesta kohtaa, hyvin pienet jäljet tuli. Omaani ei tullut jälkeäkään koska koukku vain osunut. Tässä vaihdoimme ihan sovussa yhteystiedot ja sovittiin huomenissa sopia mitä teemme. Tässä nyt paniikissa pohdinkin että oliko syy molempien? Olin siis jo pois parkkiruudusta ja takana oleva tullut hyvin lähelleni minua vaikka nähnyt selvästi että peruutin. Miten tämä vastuu jakautuu? Takana olevan autossa siis HYVIN pienet jäljet!

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita vakuutusilmoitukseen oma tarkka näkemyksesi asiasta. Vakuutusyhtiö voi päättää, ettet ole korvausvelvollinen vaan vastapuoli. 

Vierailija
42/45 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 13:56"]Ainakin kun sanoin tälle takana olevan auton omistajalle että suvussa mekaanikko joka tän saisi varmasti vaihdettua edullisesti, niin sanoi että hieno juttu mutta puhutaan huomenna miten asia ratkaistaan ( ei oikeen itsekkään päästy selville kumman syy oli )
[/quote]

Jos olit täysin pysähtynyt, ei ole sinun syysi. Kuulostaa kyllä siltä, että oli tämän toisen vika ja ajoi perääsi, mutta hädissäsi aloit jo pahoittelemaan, joten hän antoi sinun ottaa syyt niskoillesi. Miksikäs ei, itse ei joudu maksamaan mitään. Eli, olitko pysähtynyt vai et? Olisi kyllä kannattanut paikan päälle jäädä selvittämään kun nyt on helppo laittaa sinun syyksesi. Tämä toinen voi vaan sanoa, että peruutit päälle. Todistajia mukana? Vakuutus olisi varmaan korvannut jos olisitte siihen jääneet, nyt kukaan ei voi todistaa tai sanoa mitä varmuudella tapahtui. Tämä toisen auton korjaaminen ilman vakuutus yhtiötä ei jää kyllä siihen omavastuu hinnan lähellekkään vaikka olisi vanha auto...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 13:39"]

Jos käytit vilkkua peruuttaessasi, niin mun ymmärryksen mukaan toisen olisi tullut huomioida. Riippuen tietysti oliko kyseessä parkkialue vai parkkiruutu tien varressa?

[/quote]

Ei vilkku anna mitään erikoisoikeutta tulla toisten eteen. Ja parkkipaikalla on voimassa normaalit säännöt, eli oikealta tulevia on väistettävä (vaikka moni ei tätä ymmärräkkään).

Hieman epäselvä tuo AP:n selostus. Eli ajoiko auto sinua päin kun olit jo pysähtynyt ja lähdössä eteenpäin? Vai siis peruutitko siinä kohtaa kun osuma tuli?

Vierailija
44/45 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 14:26"]

Juttu selvä, jos oli peräänajo toinen maksaa! Selvä juttu.

[/quote]

Riippuu nyt hieman tilanteesta. Jos tulet vauhdilla ruudusta peruuttamalla pois ja sitten jarrut pohjaan, niin voi tulla melko yllätävästi toisen eteen. Toki tällaisessa tilanteessa on vaikea sanoa mitä ja miten on oikeasti tapahtunut. Jos AP on ehtinyt pidempään olla paikallaa, niin syy on peräänajajan.

Vierailija
45/45 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt tarkistaa vaarilta ensin myös, hoituuko homma mahdollisine maalauksineen hänen kauttaan oikeasti. Ja myös hinnat.
.
Mutta, ensin pitää selvittää se syyllinen. Taisit tehdä itsestäsi syyllisen, jos jo otit tuon vaarin puheeksi. Jos et olisi syyllinen, niin tuo asia ei olisi ollut mitenkään oleellinen.
.
Nyt voit joutua maksamaan oppirahat käteisellä tai bonusten muodossa. Puskuri maalauksineen voi maksaa sen tonninkin. Riippuu sitten omavastuusta ja todellisesta hinnasta, mikä on kannattavaa.
.
Seuraavalla kerralla, vaikeneminen on kultaa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän