Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AUTON KOLAROINTI

Vierailija
28.01.2015 |

Okei, apua! Olin tänään peruuttamassa parkkiruudusta, johon auto parkitetaan viistoo. Käytin vilkkua ja katsoin olan yli, ketään ei näkynyt. Kun olin peruuttanut ulos ruudusta ja lähdössä ajamaan pois kuului TUM ja takana oleva auto kiinni vetokoukussani. Tämä auto oli siis ajamassa parkkipaikan läpi. Omaan autooni ei jälkeäkään, mutta takana olevaan puskuri halkesi n. 2cm kahdesta kohtaa, hyvin pienet jäljet tuli. Omaani ei tullut jälkeäkään koska koukku vain osunut. Tässä vaihdoimme ihan sovussa yhteystiedot ja sovittiin huomenissa sopia mitä teemme. Tässä nyt paniikissa pohdinkin että oliko syy molempien? Olin siis jo pois parkkiruudusta ja takana oleva tullut hyvin lähelleni minua vaikka nähnyt selvästi että peruutin. Miten tämä vastuu jakautuu? Takana olevan autossa siis HYVIN pienet jäljet!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhankin auton puskurin vaihto maksaa ja itselleni tilattiin käytetty varaosapuskuri, joka maalattiin erikseen auton väriin sopivaksi ja vastapuoli maksoi varmaan jotain 800 euroa kahdelle eri yritykselle yhteensä.

Vierailija
22/45 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:llä on kaskovakuutus, se korvaa toisen kaikki vahingot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis lähdössä jo ajamaan pois parkkialueelta, juuri vaihtamassa vaihdetta kun törmäsi. Tietenkin menin paniikkiin, mutta en enää kyllä liikkunut. Olisi tietenkin voinut silminnäkijöiltä kysyä jos olisi tullut ajatelleeksi..

Vierailija
24/45 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaarini (62-vuotias) ja mekaanikko, oma yritys. Eli ihan on virallinen mekaanikko ja työntekijä. Joten silläpä tuskin on tässä tilanteessa väliä kun hommansa osaa.

Vierailija
25/45 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilleni vaihdettiin vasemman puoleinen kuskin ovi, maksoi 250e, joten tuskin puskuri kalliimpikaan on? Varsinkin jos saat vaihdon ilmaiseksi. Halkesiko aivan kahtia kokonaan?

26/45 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 14:00"]

Olin siis lähdössä jo ajamaan pois parkkialueelta, juuri vaihtamassa vaihdetta kun törmäsi. Tietenkin menin paniikkiin, mutta en enää kyllä liikkunut. Olisi tietenkin voinut silminnäkijöiltä kysyä jos olisi tullut ajatelleeksi..

[/quote] Sitten et korvaa senttiäkään.

Vierailija
27/45 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, toivottavasti asiasta päästään jonkinnäköiseen yhteisymmärrykseen.

Vierailija
28/45 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämähän on ihan selvä juttu. Peräänajaja maksaa koko lystin. Ap:n auto oli jo ajoväylällä pysähtyneenä ja valmis jatkamaan eteenpäin kun törmäys tapahtui. Takana tuleva oli mitä ilmeisimmin katsellut muualle tai kärkkyi itselleen uutta peltiä. Se olisi pitänyt selvittää heti paikan päällä mitä tapahtui ja soittaa poliisit koska tilanteesta saa nyt riidan aikaiseksi. Minä en suostuisi maksamaan latiakaan, päinvastoin hakisin korvausta kivusta ja särystä, sekä henkisestä kärsimyksestä. 

Vierailija
29/45 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole mitään merkitystä että puskurissa on vaan "ihan pieni jälki", jos se on halki. käytännössä tämä tarkoittaa aina nykyaikaisen muovipuskurin vaihtamista, joka maksaa töineen ja maalauksineen tonnista kahteen tonniin.

Vierailija
30/45 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi aina paikalle, vaikka mitä vastapuoli sanoisi ja poliisikin inttäisi, koska tuossa on sana sanaa vastaan. Jos ei ole todistajia, joudut maksajaksi, jos yhtään vihjaiset peruuttamisesta. Poliisille se olisi ollut peräänajo.

Vierailija
31/45 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun pitää se maksaa, niin liikennevakuutuksesi bonus tippuu.

Vierailija
32/45 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, fiksua tietty olisi poliisit soittaa paikalla mutta ei siinä paniikissa oikein ajatellut. Autot kuitenkin törmäsivtä, mutta ihmettelen suuresti tätä: Peräkoukkuni oli osunut aivan keskelle puskuria, mutta tämä halkeama oli aivan vasemmassa reunassa (2) onko mahdollista?

Vierailija
33/45 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu muuttuu koko ajan.

Vierailija
34/45 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silminnäkijöiksi ei suostuta. Mun kolarilla oli monia tuijottajia, mutta kun todistajaksi pyysin, ei kukaan suostunut.

Vierailija
35/45 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoisesta kaskosta saa oman auton vahingot korvattua, jos on sellaisen ottanut.
Pakollinen liinennevakuutus maksaa vastapuolen kulut. Kannattaa laskea, miten bonusten lasku vaikuttaa.

Vierailija
36/45 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ap muuttelee koko ajan kertomustaan. Mikä on totuus. Luulen, että ap töpeksi ja on syyllinen.

Vierailija
37/45 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu selvä, jos oli peräänajo toinen maksaa! Selvä juttu.

Vierailija
38/45 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok kiitos. Maksan jos vaativat, itsellä ei ainakaan voimia ole poliisille asti juttua viedä. Jos vakuutus korvaa nii ok. Tämän suurempaa riitaa en tästä halua aikaiseksi. Kiitos vastanneille.

Vierailija
39/45 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni tai iso halkeama, niin vaihto tulossa.

Vierailija
40/45 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 14:25"]

Joo, ap muuttelee koko ajan kertomustaan. Mikä on totuus. Luulen, että ap töpeksi ja on syyllinen.

[/quote]

Miten on muuttanut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan