Valtava hikoilu kuntosalilla :(
Onko kenelläkään muulla vastaavaa ongelmaa..? Käyn salilla treenaamassa, spinning tunnilla, ohjatuilla tunneilla esim. Bodypump, Bodyattack... Hikoilen vain niin valtavasti, että alkaa jo ärsyttää ja hävettää tunneilla käynti :( Hiki valuu pitkin kasvoja ja selkää. Omasta mielestä kunto on aivan hyvä. Vaatteina päällä tekninen urheilutoppi, jalassa 3/4 pituiset capritrikoot, alkkareina hipsterit tai stringit ja tekniset urheilusukat. Ryhmätunnin päätyttyä ja mentyä pukukoppiin, niin kaikki vaatteet ovat aivan "likomärkiä". Toppi,trikoot ja alkkarit. Olen vielä huomannut, että alkkerit näkyy tosi selvästi trikoiden alta kun ovat märät...en halua/kehtaa niitä jättää poiskaan. Hajuongelmaa ei ole, mutta se kosteuden määrä on käsittämätön. Onko muilla samaa ongelmaa?!! Mitat 172/62
Kommentit (45)
Mä olen samanlainen! Useamman kerran pyytänyt spinningsaliin moppia et sais lattian pyyhittyä perässään.
Hikoilu kovassa rasituksessa ei ole merkki huonosta kunnosta, pikemminkin hyväkuntoisen keho reagoi lämpöön nopeammin ja alkaa hikoilla. Panosta vain erityisesti hikeä iholta siirtäviin ja haihduttaviin teknisiin vaatteisiin ja valitse kuntosalo, jossa ilmanvaihto on hoidettu kunnolla. Itsellä sama vika.
Mulla on myös todella kiusallista pepun hikoilua. Olen huomannut sen nyt muutaman kuukauden aikana ja erityisesti se häiritsee, kun on ohjatussa jumpassa esim. spinning, bodypump..... Urheillessa käytän ainoastaan teknisestä materiaalista tehtyjä mustia trikoohousuja, teknisiä toppeja ja teknisiä alushousuja muista näkyy hikoilu heti. Tuo peppuhikoilu häiritsee kyllä suunnattomasti :( En ole keksinyt mitään ratkaisua tähän ongelmaan, muuta kuin tiettyjen vaatteiden käytön lopettaminen, jotta hikoilu ei.näkyisi niin selvästi. En myöskään tiedä mistä tämä johtuu. Rajoittaahan tuo aika paljon elämää, mutta minkäs teet :(
No eikö sinne hikoilemaan mennäkki? Pitääkö sielläkin olla kovin edustava ja freesi?
Käyn itse kuntosalilla ja itse hikoan yhtäpaljon. Ei se mitään vaikka vaatteet on hikiset ainakin on silloin ollut syke kohdalla, jos vaatteet ja hiukset on märät :)
Mä kannan hikisyyteni aina ylpeydellä, olenpa ainakin jotain oikein tehnyt:D vaikka eihän se tarkoita, että treeni ei voisi olla hyvä ilman kunnon hikoilua, mutta kuitenkin... Voithan vaika käsipyyhettä pittää mukana ja sillä välissä pyyhkiä, niinhän monet tekee:)
Minäkin hiloilen aina todella runsaasti ennenkaikkea spinning ja bodypump tunneilla :( Häpeän siksi olla ryhmätunneilla eturivissä, joten olen alannut olemaan tunneilla takana, ettei kaikkien tarvitse katsoa kosteaa/ märkää takapuolta, josta vielä alkkarit paistaa läpi, kun trikootkin aivan kosteana... :( Olen myös hieman ylipainoinen (75kg) ja pitkä (178cm) sekin vaikuttaa mielialaan..... :(
Hikoileminen on merkki sairaudesta. Ei normaali ihminen hikoa kovin helposti
No muutenhan salitreeni menee aivan hukkaan, jos vaatteet eivät ole hikiset/märät alushousuja myöden :)
Mulla kans ärsyttävän haittaavan valtava hikoilu kuntosalilla. Olen yrittänyt pitää teknisiä urheiluvaatteita. Trikoot kosteutta hylkivää materiaalia, urheilutoppi teknistä materiaalia ja tekniset alushousut, mutta mikään ei meinaa vähentää hikoilua --> nyt olen jättänyt alushousut kokonaan pois, niin vähän on ollut apua alapään kosteuden vähenemiseen :)
Mä taas en hikoile yhtään missään olosuhteissa, edes saunassa. Lääkärit ei tiedä miksi, mutta mun keho on vaan lakannut hikoilemasta. Oon hikoillut viimeeksi 14-15 vuotiaana eli 10 vuotta sitten. Arvaa miltä musta tuntuu kun kaikki lämpö pysyy sisällä ja naama on vaan punainen kuin tomaatti. Viimeeksi spinningin jälkeen kuumemittari näytti 39.4. Kuulen myös joskus vittuilua siitä etten hikoa, eli en muka tekisi töitä kunnolla.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 17:44"]
Mä taas en hikoile yhtään missään olosuhteissa, edes saunassa. Lääkärit ei tiedä miksi, mutta mun keho on vaan lakannut hikoilemasta. Oon hikoillut viimeeksi 14-15 vuotiaana eli 10 vuotta sitten. Arvaa miltä musta tuntuu kun kaikki lämpö pysyy sisällä ja naama on vaan punainen kuin tomaatti. Viimeeksi spinningin jälkeen kuumemittari näytti 39.4. Kuulen myös joskus vittuilua siitä etten hikoa, eli en muka tekisi töitä kunnolla.
[/quote]
No, oletko käyny lääkärissä kuumenousun asiasta....Ei toi ny ole normaalia, että kuume nousee noin korkeaksi??!! Juu vittuilua olet kyllä varmaan saanu asian myötä :(
Kyllä hikoilu kuuluu kunnon salitreeniin, sittenhän tietää tehneensä hyvän ja tehokkaan treenin, kun vaatteet on märkinä ja naama kuin "paloautolla" :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös todella kiusallista pepun hikoilua. Olen huomannut sen nyt muutaman kuukauden aikana ja erityisesti se häiritsee, kun on ohjatussa jumpassa esim. spinning, bodypump..... Urheillessa käytän ainoastaan teknisestä materiaalista tehtyjä mustia trikoohousuja, teknisiä toppeja ja teknisiä alushousuja muista näkyy hikoilu heti. Tuo peppuhikoilu häiritsee kyllä suunnattomasti :( En ole keksinyt mitään ratkaisua tähän ongelmaan, muuta kuin tiettyjen vaatteiden käytön lopettaminen, jotta hikoilu ei.näkyisi niin selvästi. En myöskään tiedä mistä tämä johtuu. Rajoittaahan tuo aika paljon elämää, mutta minkäs teet :(
Sama ongelma mulla kanssa varsinkin spinning tunnille. Käytän aina teknisiä vaatteita: 3/4 pituiset pyöräilyhousut joissa toppaus pepussa (muuten tulee järkyttävän kipeeksi), tekninen t-paita ja tekniset alushousut. Paita aivan likomärkä ja myös pyöräilyhosut ja tekniset alushousut saa vääntää kuivaksi?? Onko muilla sama ongelma? Omasta mielestä hyvässä kunnossa, käyn salilla 2-3 krt/vko, juoksua 2 krt/vko ja spinning 2 krt/vko ja paino-ongelmakaan ei ole 172cm/62kg....
Turha hikoilu vähenee kun vaan treenaa sitkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Turha hikoilu vähenee kun vaan treenaa sitkeästi.
Onko sulla siitä kokemuksia, että sitkeä treen auttaa ettei sit enään hikoile niin paljon??
6 vuotta säännöllistä salitreeniä, 3 krt viikossa, lujaa. Edelleen hikoilen ihan valtavasti. Hikoilen mm. imuroidessa, eli aina kun syke nousee. Eli missä vaiheessa lakkaa? 😁
minä olen kirjoitti:
6 vuotta säännöllistä salitreeniä, 3 krt viikossa, lujaa. Edelleen hikoilen ihan valtavasti. Hikoilen mm. imuroidessa, eli aina kun syke nousee. Eli missä vaiheessa lakkaa? 😁
Asiaa :)
Hyvähän se on kun vaatteet on märkänä ja alapää salitreenin jälkeen, heh heh :)