Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 15 v ja 20 v eivät saa harrastaa seksiä?

Vierailija
28.01.2015 |

Niin? Mutta 18 v ja 23 v saa. Jos molemmat haluavat. Joo tiedän tiedän koska toinen on vielä lapsi ja blaa blaa kommentit voitte jättää pois ne on jo kuultu. Miksi joissakin maissa 14 vuotias saa jo harrastaa seksiä?

Miksi suomalainen tyttö kehittyy hitaammin kuin jonkin muun maalainen? Ymmärrän jos joku vanhempi haluaa vielä suojella lastaan ja paheksuu. Mutta miksi pitää rinnastaa tämä pedofiliaksi ja olla viemässä saunan taakse ja munista hirteen ja niin edelleen? Ei tämä varmaan niin vakava rikos ole?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoit juuri sen syyn. Koska 15 vuotias on vielä lapsi ja 18v on täysi-ikäinen. Suomalainen lapsi ei kehity yhtään hitaampaa vaan jokaisessa maassa katsotaan mikä on se sopiva ikä. Melkein kaikissa hyvinvointivaltiossa se ikä on 16

Vierailija
2/41 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa, mutta ei jäädä kiinni !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/41 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:12"]

Itse sanoit juuri sen syyn. Koska 15 vuotias on vielä lapsi ja 18v on täysi-ikäinen. Suomalainen lapsi ei kehity yhtään hitaampaa vaan jokaisessa maassa katsotaan mikä on se sopiva ikä. Melkein kaikissa hyvinvointivaltiossa se ikä on 16

[/quote]

Mutta eihän 16 vuotiaskaan saa harrastaa seksiä 23 vuotiaan kanssa suomessa.

Ja tämä laki on päätetty joskus muinoin kun lapset olivat vielä lapsia 18 vuotiainakin. Nykyteinit ovat hieman kehittyneempiä henkisesti. Seksistä puhutaan ja ehkäisystä saa tietoa yms. Ihan eri kun joskus 50 luvun suomessa.

Vierailija
5/41 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:15"]

http://www.ageofconsent.com/ageofconsent.htm

[/quote]

Huhhuh saako eteläkoreassa siis paneskella 13 tyttöjä siis jos itse on yli 18.

Vierailija
6/41 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä yli 30 AP

Vierailija
7/41 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 15.99 vuotias panee 18.00 vuotiasta ajatellaan että aikuinen pani lasta, sitten maagisesti toinen täyttää 16.00v niin onkin ihan ok?

Melkoista tekopyhyyttä. Eikä 15-16 vuotias ole enää LAPSI helvetin idootit, 15-16 vuotias on teini, nuori aikuinen jne. Vissiin olette niin vanhoja, ettette muista enää omaa nuoruutta. On kyllä jotain kasvatuksessa pielessä jos 15 vuotiasta pidetään vielä lapsena, leikkii varmaan barbeilla ja ottaa päiväunet?

Joku 13-14v alkaa olemaan jo iältään nuorehko, mutta nekin nussii keskenään niin eipä ne enää kovin "lapsia" ole. 

Jos joku 15-17v pimu taikka jonne haluaa omasta tahdostaan panna "aikuisen" kanssa, niin senkus tekeevät, pitäisi olla ihan oma asia eikä kuulua muille. Sitten jos aikuinen siihen painostaa jne niin eri juttu.

Ja kyllähän osa teineistä myy esim pilluaan sillä että saavat sidukkaa ja tupakkia, niin nykymaailman menossa on vähän eri meininki nääs.

Vierailija
8/41 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:41"]Olen kyllä yli 30 AP
[/quote]

EI ikinä uskois

Vierailija
9/41 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se suojaikäraja ole Suomessa ehdoton. Poikkeuksia voidaan tehdä, jos molemmat osapuolet ovat jotakuinkin samalla tasolla ikänsä ja fyysisen sekä henkisen kehiyksen suhteen, eikä painostusta ole tapahtunut.

Vierailija
10/41 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:47"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:41"]Olen kyllä yli 30 AP [/quote] EI ikinä uskois

[/quote]

Miksi? Tunnetko minut tuon aloitusviestin perusteella kenties hyvinkin? AP

Vierailija
11/41 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:42"]Eli 15.99 vuotias panee 18.00 vuotiasta ajatellaan että aikuinen pani lasta, sitten maagisesti toinen täyttää 16.00v niin onkin ihan ok?

Melkoista tekopyhyyttä. Eikä 15-16 vuotias ole enää LAPSI helvetin idootit, 15-16 vuotias on teini, nuori aikuinen jne. Vissiin olette niin vanhoja, ettette muista enää omaa nuoruutta. On kyllä jotain kasvatuksessa pielessä jos 15 vuotiasta pidetään vielä lapsena, leikkii varmaan barbeilla ja ottaa päiväunet?

Joku 13-14v alkaa olemaan jo iältään nuorehko, mutta nekin nussii keskenään niin eipä ne enää kovin "lapsia" ole. 

Jos joku 15-17v pimu taikka jonne haluaa omasta tahdostaan panna "aikuisen" kanssa, niin senkus tekeevät, pitäisi olla ihan oma asia eikä kuulua muille. Sitten jos aikuinen siihen painostaa jne niin eri juttu.

Ja kyllähän osa teineistä myy esim pilluaan sillä että saavat sidukkaa ja tupakkia, niin nykymaailman menossa on vähän eri meininki nääs.
[/quote]

Tässä asiassa käytetään harkintaa. Jos tuossa vaiheessa panee niin ei katsota rikokseksi enää. Lakeja kuitenkin sovelletaan. Ja 15 vuotias on vielä lapsi. Voit käyttää teiniä tai nuorta aikuista mutta lapsi se on silti. Itse muistan tuon ikäisenä juu aattelee että olen nuori aikuinen ni mullan oikeuksia!! Ja sitten kun kasvoi niin alkoi nauraa että hitto mitä karoita ja näkee saman niissä 15v nykysinkin.
ja se että joku 'nussii' jo nuorena ei tee kenestäkään aikuista. vain lapsen joka ei tiedä paremmasta tai ei ymmärrä seksin oikeaa merkitystä. Minusta kertoo vain siitä että lapsi saa katsoa liikaa telkkaria eikä saa valistusta kotona ja siitä että tehdään jotain vain siksi että ollaan muka nii ä aikuisia. Enne tupakanpoltto oli se juttu... nyt kiitos maailman seksistymisen se on seksi

Vierailija
12/41 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:47"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:41"]Olen kyllä yli 30 AP [/quote] EI ikinä uskois

[/quote]

Miksi? Tunnetko minut tuon aloitusviestin perusteella kenties hyvinkin? AP
[/quote]

Ei tarvitse tuntea hyvin mutta kuulostat juuri siltä turhautuneelta lapselta. Jo kielenkäytön että argumentoinnin perusteella

Vierailija
13/41 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainsäädäntö nyt vain lähtee siitä, että ne ikärajat pitää vetää johonkin. En tunne pohja-aineistoa, jolla on päädytty 16-vuoteen, mutta hankaliahan nämä ikärajat aina on. 

15-vuotias ei ole lapsi, mutta ei vielä kypsäkään. Ei hän toki yhdessä yössä miksikään muutu, mutta sama pätee esim. äänestämiseen, alkoholin ostoon, tupakointin jne.

Mitä tuohon henkiseen kasvuu tulee - olisi kiva, että olisi jotain dataa siitä, mihin väite noepammasta henkisestä kasvusta perustuu? Eikä pelkkään mutuiluun - 50-luvulla ei tietoa ollut, ei teineille eikä aikuisille, mutta tieto on eri asia kuin henkinen kasvu.  

Vierailija
14/41 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:41"]Olen kyllä yli 30 AP
[/quote]

Taidat olla joku pedari, joka on kusessa tempauksellaan.

Vierailija
15/41 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:57"]

Lainsäädäntö nyt vain lähtee siitä, että ne ikärajat pitää vetää johonkin. En tunne pohja-aineistoa, jolla on päädytty 16-vuoteen, mutta hankaliahan nämä ikärajat aina on. 

15-vuotias ei ole lapsi, mutta ei vielä kypsäkään. Ei hän toki yhdessä yössä miksikään muutu, mutta sama pätee esim. äänestämiseen, alkoholin ostoon, tupakointin jne.

Mitä tuohon henkiseen kasvuu tulee - olisi kiva, että olisi jotain dataa siitä, mihin väite noepammasta henkisestä kasvusta perustuu? Eikä pelkkään mutuiluun - 50-luvulla ei tietoa ollut, ei teineille eikä aikuisille, mutta tieto on eri asia kuin henkinen kasvu.  

[/quote]

Niin ihmettelin vain sitä miksi 15 ja 23 vuotiaiden seksisuhde rinnastetaan pedofiliaan ja saunan taakse munat pois mentaliteettiin? Ymmärrän jos joku sitä paheksuu mutta eikö pedofiliaksi haukkuminen mene liian pitkälle? Toinen termi "alaikäisen hyväksikäyttö" antaa kuvan että joku suurempikin rikos on tapahtunut vaikka näin ei olisi.

Vierailija
16/41 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:57"]

[/quote]

Niin ihmettelin vain sitä miksi 15 ja 23 vuotiaiden seksisuhde rinnastetaan pedofiliaan ja saunan taakse munat pois mentaliteettiin? Ymmärrän jos joku sitä paheksuu mutta eikö pedofiliaksi haukkuminen mene liian pitkälle? Toinen termi "alaikäisen hyväksikäyttö" antaa kuvan että joku suurempikin rikos on tapahtunut vaikka näin ei olisi.

[/quote]

Tai jopa "lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö"

Vierailija
17/41 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. Ei normaaleja 15-vuotiaita kiinnosta 20-veet. t. 16v

Vierailija
18/41 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin se raja nyt vaan pitää vetää eli meillä Suomessa se on 16v. ja PISTE.

Osa nuorista nyt vaan on niin tyhmiä ettei edes tajua jos joku setämies vedättää ja käyttää hyväksi kun on niin kiire olla aikuinen ja seksikäs ja uskoo vaikka mitä paskapuheita. Laki suojaa jos teini itse ei tajua suojata itseään omissa harhoissaan.

Juu ja muistan kyllä kuinka sitä itse 15v. oli niin maailmannaista ja kaikkitietävä ja kuolematon :)

Vierailija
19/41 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 13:03"]

Johonkin se raja nyt vaan pitää vetää eli meillä Suomessa se on 16v. ja PISTE.

Osa nuorista nyt vaan on niin tyhmiä ettei edes tajua jos joku setämies vedättää ja käyttää hyväksi kun on niin kiire olla aikuinen ja seksikäs ja uskoo vaikka mitä paskapuheita. Laki suojaa jos teini itse ei tajua suojata itseään omissa harhoissaan.

Juu ja muistan kyllä kuinka sitä itse 15v. oli niin maailmannaista ja kaikkitietävä ja kuolematon :)

[/quote]

Nokun ei ole piste, korkeintaan pilkku taikka puolipiste. Hyväksikäyttävä setämies on syyllistynyt rikokseen, mutta nuori mies tyttöystävänsä kanssa ei välttämättä ole.

Vierailija
20/41 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaapas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi