Äidin Puheenvuoron Inari
Oletteko seuranneet somevaikuttaja Äidin Puheenvuoron Inaria? Itse kiinnostuin hänestä vuonna 2019, kun hän päätti perheineen muuttaa vuodeksi Helsingistä Sodankylään. Viikottaiset youtube-videot kertoivat kiinnostavalla tavalla kaupunkilaisten sopeutumisesta pieneen lappilaisyhteisöön kauniilla maisemakuvauksilla höystettynä. Perhe päättikin vaihtovuoden jälkeen olla palaamatta etelään. He ostivat vuokraamansa vanhan talon keskeltä ei mitään ja rupesivat nyt alkukesästä remppaamaan sitä.
Rempan kesto ja hinta vain yllättäen moninkertaistuivat. Valmista piti olla kesän jälkeen, mutta nyt arvioitu valmistumisaika on ensi vuoden puolella. Koko perhe on asunut puoli vuotta saunamökissä. Hermoja kiristää ja rahasta on puute. Tämä on johtanut epätoivoisiin tekoihin, kuten youtube-kanavan sisällön muuttumisen remonttipäiväkirjaksi (oikeesti, ketä kiinnostaa jonkun remontti ellet juuri itse ole samassa elämäntilanteessa?) ja nyt viimeisimpänä seinä- ja pöytäkalenterit ensi vuodelle. Kalentereiden kuvissa komeilevat Fernándezin perheenjäsenet. Oikeesti, kuka haluaa itselleen kalenterin, jonka mannekiinina toimii somevaikuttaja perheineen? Ihan vaan maisemakuvia mulle, kiitos! Ja nyt Inari vielä kertoi miksi youtube-videoissa on jatkuvasti mainoksia. Hän tarvitsee kaikki mahdolliset rahat talon remonttiin, kun vässykkämies ei ilmeisesti tuo rahaa taloon ollenkaan. Siinä on vain se ongelma, että kun yotube-videoiden sisältö on tyhjää täynnä ja katselu keskeytyy kokoajan mainoksiin, niin Inari menettää loputkin seuraajat eikä rahaa tule.
Lappiin muutto piti olla irtiotto oravanpyörästä, mutta taitavasti on Inari kehitellyt itselleen uuden oravanpyörän "Lapin rauhaan" sillä erolla, että ystävät ja sukulaiset ovat nyt kaukana. Pieni kyräilevä kyläyhteisö arvostelee perheen valintoja, nainen on ihan rikki, kärsii terveysongelmista ja on jumissa taloprojektissaan. Nuo viimeisimmät, hätäpäässä pykäistyt keinot tienata rahaa sekä reistaileva terveys kertovat omaa tarinaansa siitä oliko se "Lapin rauhaan" muutto niin hyvä idea sittenkään. Toivottavasti asiat ratkeavat jotenkin. Nykyinen stressi-Inari on vain varjo siitä puuha-Inarista joka keksi itselleen elinkeinon yhteistyöllä Sodankylän kunnan kanssa ja muutti perheineen vaihtovuodeksi Lappiin.
Kommentit (4689)
Vuosi siitä, kun pisti välit poikki äitinsä ja siskonsa kanssa. Kyllä sitä kannattaa somessa juhlia!
Sairasta etten sanoisi. Kuka oikeasti mainostaa tuollasta
Ihana ratsastusreissu tyttöjen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Mitä sen huulille on oikein tapahtunu, eikä ole kuulema ottanu täytettä. Ja jos olis, olis aika epäonnistuneet, jotenkin todella turvoksissa näyttää olevan ja sellaiset ryppyiset :/
katsokaapa uusia instakuvia, kaksi mustavalkoista kuvaa.
Jotain muuttunut. Tai ehkä keksinyt alkaa poseerata huulet rutussa ja törröllään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä Av mammoja harmittaa kun nelikymppisellä naisella on asuntolainat omilla ansioillaan maksettuna ja elää niinkuin haluaa. Eikä edes tajua että pihtaamalla pääsee taivaaseen. Kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta, ilkeilynne täällä sataa kuitenkin hänen laariinsa lopulta. Sekös teitä harmittaa taas enemmän.
Mulla oli lainat maksettu 30:nä ilman sometusta
Varmasti sun piti kuitenkin käydä töissä, että sait maksettua lainasi. Niin Inarikin tekee - some on hänen työtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä Av mammoja harmittaa kun nelikymppisellä naisella on asuntolainat omilla ansioillaan maksettuna ja elää niinkuin haluaa. Eikä edes tajua että pihtaamalla pääsee taivaaseen. Kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta, ilkeilynne täällä sataa kuitenkin hänen laariinsa lopulta. Sekös teitä harmittaa taas enemmän.
Varmasti sun piti kuitenkin käydä töissä, että sait maksettua lainasi. Niin Inarikin tekee - some on hänen työtään.
Itse asiassa ostin halvalla ja myin kalliilla ja vuokralainen maksoi lainan. En ole koskaan leuhkinut tällä somessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ostin halvalla ja myin kalliilla ja vuokralainen maksoi lainan. En ole koskaan leuhkinut tällä somessa
Ja vaikka olisitkin niin ei se olisi tavoittanut montakaan ihmistä. Eikä se ole leuhkimista, jos iloitsee saavutuksistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka olisitkin niin ei se olisi tavo
Eli on tavoiteltavaa kertoa mahdollisimman monelle saavutuksistaan . Ok mutta mulle riittää, että asiat on hyvin ja voin hymyillä ihan itsekseni sille. Mielestäni menettää liian paljon jakamalla kaikkensa somessa.
Nyt on sitten taas ero tullut. Hakikohan se hellu vaan näkyvyyttä kelkkakisoilleen inarin somesta. Nyt kun kausi ohi, on suhdekin ohi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on sitten taas ero tullut. Hakikohan se hellu vaan näkyvyyttä kelkkakisoilleen inarin somesta. Nyt kun kausi ohi, on suhdekin ohi.
Liekö Inari ollut vain hetken hurmaa kun kerran hellun piti jo Tinderiinkin palata. Toivoisin että Inari ymmärtäisi, ettei parisuhteessa ole pakko olla ja hakemalla hakea puolisoa itselleen. Välttyisi näiltä aiempien kaltaisilta säädöiltä joista ei ole toistaiseksi tainnut olla kuin harmia.
Vierailija kirjoitti:
Yllätys... not. Miksi ihmeessä Inari pyörii persumiesten ympärillä, kun ne arvot eivät kuitenkaan kohtaa?
Miten käy Inarin snowcross harrastuksen.
On kyllä nopeita käänteitä. Ennen vaellusreissia oli vielä niin onnellisia yhdessä.
Joo nopeita käänteitä on kyllä kieltämättä. Itsekin mietin et mitenhän Inarin snowcrossin käy nyt.. mutta silti jotenkin harmi, olisi mielenkiintoista tietää mitä tapahtui kun vaikutti tällaiselta hetkessä kerrasta poikki erolta??
Sai mennäkin. Ihmettelin, miten tuommoisen turvenuijan kanssa edes hengaili.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Inarin silmät avautuneet siellä vaelluksella kun nähnyt eri "piireistä" olevia miehiä ja jättänyt hellun.. vai onko hellu tehnyt jotain sinä aikana kun Inari poissa, vai onko mies päättänyt että tämä loppuu. Kiinnostaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Inarin silmät avautuneet siellä vaelluksella kun nähnyt eri "piireistä" olevia miehiä ja jättänyt hellun.. vai onko hellu tehnyt jotain sinä aikana kun Inari poissa, vai onko mies päättänyt että tämä loppuu. Kiinnostaa..
Aika erikoista erota reissussa jossa on huonot kentät. Tekstariero
Ei kukaan muu kuin ADHD-ihminen toimi noin. Jakaa selfietikku ojossa otettuja pusukuvia someen, vaihtaa harrastuksensa miehen vuoksi, ostaa kalliin moottorikelkan, treenaa kisoihin ja osallistuu, antaa seuraajilleen vinkkejä miten löytää se oikea mies. "Silloin kun olin sinkku..." Ja muutamaa viikkoa myöhemmin: "Ollaan erottu, eikä siitä sen enempää". Olisko kannattanut pitää hellu vähän pidempään omana tietona, niin ei tarvitsisi nyt väistellä seuraajien kysymyksiä, kun kovasti hehkutettu hellu onkin ex-hellu?
Seuraavaksi alkaa taas ne pilluilut ja "vahva nainen" -itsesuggestiot. Hienoa, että tyttärillä kuitenkin on tasapainoinen isä.
Mikä vuosipäivä sillä nyt on