Äidin Puheenvuoron Inari
Oletteko seuranneet somevaikuttaja Äidin Puheenvuoron Inaria? Itse kiinnostuin hänestä vuonna 2019, kun hän päätti perheineen muuttaa vuodeksi Helsingistä Sodankylään. Viikottaiset youtube-videot kertoivat kiinnostavalla tavalla kaupunkilaisten sopeutumisesta pieneen lappilaisyhteisöön kauniilla maisemakuvauksilla höystettynä. Perhe päättikin vaihtovuoden jälkeen olla palaamatta etelään. He ostivat vuokraamansa vanhan talon keskeltä ei mitään ja rupesivat nyt alkukesästä remppaamaan sitä.
Rempan kesto ja hinta vain yllättäen moninkertaistuivat. Valmista piti olla kesän jälkeen, mutta nyt arvioitu valmistumisaika on ensi vuoden puolella. Koko perhe on asunut puoli vuotta saunamökissä. Hermoja kiristää ja rahasta on puute. Tämä on johtanut epätoivoisiin tekoihin, kuten youtube-kanavan sisällön muuttumisen remonttipäiväkirjaksi (oikeesti, ketä kiinnostaa jonkun remontti ellet juuri itse ole samassa elämäntilanteessa?) ja nyt viimeisimpänä seinä- ja pöytäkalenterit ensi vuodelle. Kalentereiden kuvissa komeilevat Fernándezin perheenjäsenet. Oikeesti, kuka haluaa itselleen kalenterin, jonka mannekiinina toimii somevaikuttaja perheineen? Ihan vaan maisemakuvia mulle, kiitos! Ja nyt Inari vielä kertoi miksi youtube-videoissa on jatkuvasti mainoksia. Hän tarvitsee kaikki mahdolliset rahat talon remonttiin, kun vässykkämies ei ilmeisesti tuo rahaa taloon ollenkaan. Siinä on vain se ongelma, että kun yotube-videoiden sisältö on tyhjää täynnä ja katselu keskeytyy kokoajan mainoksiin, niin Inari menettää loputkin seuraajat eikä rahaa tule.
Lappiin muutto piti olla irtiotto oravanpyörästä, mutta taitavasti on Inari kehitellyt itselleen uuden oravanpyörän "Lapin rauhaan" sillä erolla, että ystävät ja sukulaiset ovat nyt kaukana. Pieni kyräilevä kyläyhteisö arvostelee perheen valintoja, nainen on ihan rikki, kärsii terveysongelmista ja on jumissa taloprojektissaan. Nuo viimeisimmät, hätäpäässä pykäistyt keinot tienata rahaa sekä reistaileva terveys kertovat omaa tarinaansa siitä oliko se "Lapin rauhaan" muutto niin hyvä idea sittenkään. Toivottavasti asiat ratkeavat jotenkin. Nykyinen stressi-Inari on vain varjo siitä puuha-Inarista joka keksi itselleen elinkeinon yhteistyöllä Sodankylän kunnan kanssa ja muutti perheineen vaihtovuodeksi Lappiin.
Kommentit (4689)
Vierailija kirjoitti:
Miksi heti täytyy ruveta puhumaan olevansa parisuhteessa ja ottamaan someen pusukuvia. Ottais rauhallisesti ensalkuun, pitäis omana tietonaan ja katsois kuinka synkkaa. Tuntuu, että pääasia on saada äkkiä kuvia someen. Luulis olevan molemmille rasittavaa tuollainen.
Koska pitää olla esillä koko ajan. Saada ihailua ja kehuja. Milloin mistäkin syystä. Ja olemmehan huomanneet että Inari on aina oikeassa asioiden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on sitten taas ero tullut. Hakikohan se hellu vaan näkyvyyttä kelkkakisoilleen inarin somesta. Nyt kun kausi ohi, on suhdekin ohi.
Yllätys... not. Miksi ihmeessä Inari pyörii persumiesten ympärillä, kun ne arvot eivät kuitenkaan kohtaa?
Mitkä siis ovat Inarin arvot ja mitkä kaikkien persumiesten arvot? Selitä vähän, kun haisee pahasti solvaamiselle ja kansanryhmää vastaan kiihottamiselle.
Täällähän ei automaattisesti ihmisten häpäisy poistu, niin pitäisi pystyä perustelemaan.
Nyt jos olis tarvetta halvalle snowcross-kelkalle, niin Vuojärveltä kannattaisi varmaan kysellä.
Nämä nopeat käänteet kieltämättä toistuvat. 11.2.2024 Inari postasi Instagramiin: "Minulla on yksi sisko @innastus ja hän on tajuttoman rakas minulle. Hän täyttää tänään 50 vuotta"..."Me soitamme joka aamu siskon kanssa aamupuhelun, kun hän pyöräilee Helsingissä töihin". Kuvassa sisko pussaa Inaria poskelle. Vajaa kuukausi myöhemmin koko sisko on pyyhkäisty Inarin elämästä ulos.
Kerkesin jo olla innoissani, että nytkö vihdoin Inari löysi A:sta sen miehen jota oli etsinyt. Mutta kuitenkin mietin että tuleekohan sekään juttu kestämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on sitten taas ero tullut. Hakikohan se hellu vaan näkyvyyttä kelkkakisoilleen inarin somesta. Nyt kun kausi ohi, on suhdekin ohi.
Yllätys... not. Miksi ihmeessä Inari pyörii persumiesten ympärillä, kun ne arvot eivät kuitenkaan kohtaa?
Mitkä siis ovat Inarin arvot ja mitkä kaikkien persumiesten arvot? Selitä vähän, kun haisee pahasti solvaamiselle ja kansanryhmää vastaan kiihottamiselle.
Täällähän ei automaattisesti ihmisten häpäisy poistu, niin pitäisi pystyä perustelemaan.
Oh hoh... Kukas se mahtoi näin kiihtyä. Eihän tuo edes ollut solvaamista sanan varsinaisessa merkityksessä.
Kuinkahan paljon mahtaa kaduttaa ette eivät vain hoitaneet avioliittoaan kuntoon.
Ehkä siellä tunturissa I tajusi että ei olekaan oikeasti valmis sitoutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siellä tunturissa I tajusi että ei olekaan oikeasti valmis sitoutumaan.
Luulisi, että jos kyse olisi ollut tästä, sen tiedon kanssa olisi malttanut odottaa retken loppuun asti ja kertoa A:lle kasvotusten. Joku isompi triggeröityminen siinä varmasti tapahtui, kun piti keskeltä erämaata se ero toimittaa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä nopeat käänteet kieltämättä toistuvat. 11.2.2024 Inari postasi Instagramiin: "Minulla on yksi sisko @innastus ja hän on tajuttoman rakas minulle. Hän täyttää tänään 50 vuotta"..."Me soitamme joka aamu siskon kanssa aamupuhelun, kun hän pyöräilee Helsingissä töihin". Kuvassa sisko pussaa Inaria poskelle. Vajaa kuukausi myöhemmin koko sisko on pyyhkäisty Inarin elämästä ulos.
No, mehän ei tiedetä, mitä sen kuukauden aikana tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on totta. Mutta mikä voi olla niin kamala teko, että elämän pisin ihmissuhde kannattaa katkaista? Sisko ilmeisesti teki Inarista lasun, ja on ymmärtääkseni pyytänyt asiaa myöhemmin anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet, joiden ympärillä Inari pyörii, ovat joko persuja tai kepulaisia Lapissa.
Mistä tiedetään, että suhde on mennyt vaellusretkellä poikki? Se, että ero on silloin julkistettu, ei kerro, koska ero on tapahtunut.
Siis onko kertonut eronneensa? En oo seurannu
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedetään, että suhde on mennyt vaellusretkellä poikki? Se, että ero on silloin julkistettu, ei kerro, koska ero on tapahtunut.
Kertoi vaelluksen päätteeksi, että olivat eronneet eilen. Olisi ollut mukavaa jos Inari olisi löytänyt pysyvän rakkauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedetään. Harrastivat villiä seksiä ja A otti I:n rajusti.
Voi hemmetti eli miehen metsästys jatkuu. Olikin jo taukoa pillujutuista vissiin?
Ei tainnut pitkään kestää tuo suhde
Miksi heti täytyy ruveta puhumaan olevansa parisuhteessa ja ottamaan someen pusukuvia. Ottais rauhallisesti ensalkuun, pitäis omana tietonaan ja katsois kuinka synkkaa. Tuntuu, että pääasia on saada äkkiä kuvia someen. Luulis olevan molemmille rasittavaa tuollainen.