Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin Puheenvuoron Inari

Vierailija
11.11.2021 |

Oletteko seuranneet somevaikuttaja Äidin Puheenvuoron Inaria? Itse kiinnostuin hänestä vuonna 2019, kun hän päätti perheineen muuttaa vuodeksi Helsingistä Sodankylään. Viikottaiset youtube-videot kertoivat kiinnostavalla tavalla kaupunkilaisten sopeutumisesta pieneen lappilaisyhteisöön kauniilla maisemakuvauksilla höystettynä. Perhe päättikin vaihtovuoden jälkeen olla palaamatta etelään. He ostivat vuokraamansa vanhan talon keskeltä ei mitään ja rupesivat nyt alkukesästä remppaamaan sitä.

Rempan kesto ja hinta vain yllättäen moninkertaistuivat. Valmista piti olla kesän jälkeen, mutta nyt arvioitu valmistumisaika on ensi vuoden puolella. Koko perhe on asunut puoli vuotta saunamökissä. Hermoja kiristää ja rahasta on puute. Tämä on johtanut epätoivoisiin tekoihin, kuten youtube-kanavan sisällön muuttumisen remonttipäiväkirjaksi (oikeesti, ketä kiinnostaa jonkun remontti ellet juuri itse ole samassa elämäntilanteessa?) ja nyt viimeisimpänä seinä- ja pöytäkalenterit ensi vuodelle. Kalentereiden kuvissa komeilevat Fernándezin perheenjäsenet. Oikeesti, kuka haluaa itselleen kalenterin, jonka mannekiinina toimii somevaikuttaja perheineen? Ihan vaan maisemakuvia mulle, kiitos! Ja nyt Inari vielä kertoi miksi youtube-videoissa on jatkuvasti mainoksia. Hän tarvitsee kaikki mahdolliset rahat talon remonttiin, kun vässykkämies ei ilmeisesti tuo rahaa taloon ollenkaan. Siinä on vain se ongelma, että kun yotube-videoiden sisältö on tyhjää täynnä ja katselu keskeytyy kokoajan mainoksiin, niin Inari menettää loputkin seuraajat eikä rahaa tule.

Lappiin muutto piti olla irtiotto oravanpyörästä, mutta taitavasti on Inari kehitellyt itselleen uuden oravanpyörän "Lapin rauhaan" sillä erolla, että ystävät ja sukulaiset ovat nyt kaukana. Pieni kyräilevä kyläyhteisö arvostelee perheen valintoja, nainen on ihan rikki, kärsii terveysongelmista ja on jumissa taloprojektissaan. Nuo viimeisimmät, hätäpäässä pykäistyt keinot tienata rahaa sekä reistaileva terveys kertovat omaa tarinaansa siitä oliko se "Lapin rauhaan" muutto niin hyvä idea sittenkään. Toivottavasti asiat ratkeavat jotenkin. Nykyinen stressi-Inari on vain varjo siitä puuha-Inarista joka keksi itselleen elinkeinon yhteistyöllä Sodankylän kunnan kanssa ja muutti perheineen vaihtovuodeksi Lappiin.

Kommentit (4882)

Vierailija
2861/4882 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miet ja siet päälleliimattuja ja teennäisiä. Sitten välillä unohtaa ja puhuu sitä normia stadin puhettaan. 

Vierailija
2862/4882 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen kuinka vauhti kiihtyy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2863/4882 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen kuinka vauhti kiihtyy

Niinpä, seksipuheet taas alkoi.......

Vierailija
2864/4882 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Masan dissaus alkoi 

Vierailija
2865/4882 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää itseenne l eh mät.

ps. En ole Inari

Vierailija
2866/4882 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Masan dissaus alkoi 

No se on Masalle ihan oikein. Ei ole silläkään ihan kaikki muumit laaksossa. Antoihan tuo ymmärtää, että on pettänyt exäänsäkin eikä ilmeisesti näe siinä mitään väärä. Kumma jätkä ja kyllä hällekin joku dg saataisiin..

Vierailija
2867/4882 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että taitaa sittenkin kiinnostaa 🤣 

Vierailija
2868/4882 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inarin kirja kiinnostaa ihan sikana näitä kirjoittelijoita ja Inarin elämä yleensä, taitaa olla oma elämä niin ankeeta kun oman elämän aggressiot käydään näillä sivuilla purkamassa ja ne teidän nojatuoli-dg.t, joita teette Inarista 😅😅😅

Hei haloo!! Hankkikaa oma elämä !

Vierailija
2869/4882 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta harlekiini-kirjallisuus niin miksi tuo kiinnostaisi? Edellinen kirja oli vielä suht ok. Sen jälkeen kaikki mennyt niin överiksi ettei pysty enää 

Vierailija
2870/4882 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hän elää parasta elämää ja haluaa ärsyttää tahallaan ihmisiä. Viikko sitten oli vielä paska kesä?? 

Vierailija
2871/4882 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ylimielisyys alkaa tökkiä. 

Vierailija
2872/4882 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2873/4882 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko noihin hehkutuksiin enää pätkääkään. Niinhän se kesälläkin hehkutti ja sit jälkeenpäin kaikki olikin toisin.

Vierailija
2874/4882 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että ihan ärsyttää, lähinnä säälittää. Ei ihan tasapainossa oo elämä ja lapsetkin pitää vetää noihin höpinöihin mukaan.

Vierailija
2875/4882 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aika hämmästynyt hänen postauksestaan kun olen pitänyt häntä hyväntahtoisena ja mukavana ihmisenä. Nyt kuitenkin kertoi että nauttii kun saa ärsyttää, ja että kun joku ärsyyntyy niin se kertoo että sillä ihmisellä on itsellään elämä tylsää. En mä ainakaan iloitse jos jollakin on kurjaa tai tylsä elämä, haluun kyllä toisille hyvää. 

Vierailija
2876/4882 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nuo kommentit kertoo vain hänestä itsestään eikä mitään positiivista. 

Vierailija
2877/4882 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti hänen mielessään taitaa olla vikaa,vaikka väittää että vaan ärsyttää muita. Ei hän ole missään tasapainossa. 

Harmi että saa lapset mukaan juttuihinsa,

Tänään yhtä ja huomenna toista

Vierailija
2878/4882 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä te jaksatte käydä katsomassa hänen stoorejaan ja postauksiaan.

Vierailija
2879/4882 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok Inari vetää, välillä menee överiksi alapää-jutut. Olen Inarin uusi seuraaja ja olen nyt vasta katsonut vanhoja youtube-videoita, jotka ovat kyllä sympaattisia ja Inari ihana, pehmeänoloinen äiti. Karulta ja ahdistavaltakin tuntuu, että joutui teeskentelemään monta vuotta. Ei ole helppoa. Samalla aika moni perheen äiti ja miksei isäkin (harvemmin taitavat kuitenkaan niin täysillä perheeseen panostaa kuin äidit) taitaa teeskennellä. 

Vierailija
2880/4882 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masa vaikutti todella toksiselta ja vähän liikaa -tyypiltä. Itselläni alkoi hälytyskellot soida, ei ole luotettava.

Ketju on lukittu.