Unnuttaminen on sairasta
Ihmisen ei kuulu aloittaa seksipuuhia lapsena. Itsetyydytys ja seksi ovat muutenkin sellaisia asioita, joita tehdään yksityisesti eikä toisten näkyvillä. Ihmistä ei ole luotu aloittamaan seksielämäänsä vauvana/taaperona/pikkulapsena.
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:31"]Mä sain orgasmeja jo alle kouluikäisenä ja tasan tarkkaan tiesin että se liittyy seksiin. Mutta mua onkin hyväksikäytetty.
[/quote] Miksi hyväksikäytetyt lapset haluavat kokea kaiken uudestaan itsetyydyttämällä?
Selkeästi huomaa, että suomi24:n pellellä ei ollut tänään muuta tekemistä, kuin provojen värkkäys tänne... (suomi24 on käyttökatkossa)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:10"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:07"]Mä en tehnyt tuota lapsena, en harrastanut itsetyydytystä teininä, enkä nyt aikuisenakaan. Muistan 18-vuotiaana, kun miesystäväni kanssa olimme tapailleet jonkin aikaa, ja hän ensimmäisen kerran ehdotti seksiä. Säikähdin ihan kamalasti, en ollut ajatellut koko asiaa varmaan ikinä! Minäkö? Seksiä? Entä jos en halua? Kaikki miehethän haluaa seksiä? Jos en anna, niin hän jättää? Ajattelin. Niinpä menetin hänelle neitsyyteni ja hän minulle. Edelleen olemme yhdessä, ja jos joskus eroamme, en voisi ikinä seurustella miehen kanssa, joka ei olisi aseksuaali kuten minä. Mieheni ei tätä tiedä, vaikka seitsemän vuotta ollaan oltu yhdessä, lapsiakin on. Tykkään kyllä läheisyydestä miehen kanssa, muttakun sille perkeleelle läheisyys=seksi! Mulle riittäis halaaminen, vierekkäin oleminen/nukkuminen, kädestä kiinni pitäminen.. [/quote] Olet hieno ihminen. Itse en ole aseksuaali, mutta aloitin seksielämi aikuisena niinkuin kuuluukin. Lapsena eikä teininäkään ei sitä tulisi aloittaa, todellakaan. Ap
[/quote]
Eihän unnuttaminen mitään seksielämän aloittamista tarkoita, vaan sitä, että ihminen tutustuu itseensä. Kokeilee elimistönsä erilaisia toimintoja ja jos tuo vaan tuntuu hyvälle, niin mikäs jottei. Jos sen kieltää, niin lapsi luulee, että siinä on jotain väärää. Ja hän sitten surullista kyllä, kasvaa siinä uskossa aikuiseksi.
Meillä yksi lapsista teki sitä eikä häntä kyllä ainakaan ole käytetty hyväksi! Ajattelematonta leimata että vain hyväksikäytetyt/ turvattomuutta kokevat lapset unnuttavat. Itsekään en aluksi tiennyt mitä lapsi touhuaa. Oli vasta vuoden ikäinen kun aloitti sen. Istui lattialla hassussa asennossa ja heijasi pyllyä lattiaa vasten ja ilme oli sellainen kuin olisi toisessa maailmassa. Tottakai huolestuin tästä käytöksestä. Luulin että ovat joitain autistisia piirteitä. Kuvasin näitä tapahtumia ja näytin lääkärille ja käytiin tutkimuksissakin. Syyksi selvisi yksinkertaisesti unnuttaminen. Oli täysin uusi termi mullekin ja uutta tietoa että jotkut lapset tekee näin.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:10"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:07"]Mä en tehnyt tuota lapsena, en harrastanut itsetyydytystä teininä, enkä nyt aikuisenakaan. Muistan 18-vuotiaana, kun miesystäväni kanssa olimme tapailleet jonkin aikaa, ja hän ensimmäisen kerran ehdotti seksiä. Säikähdin ihan kamalasti, en ollut ajatellut koko asiaa varmaan ikinä! Minäkö? Seksiä? Entä jos en halua? Kaikki miehethän haluaa seksiä? Jos en anna, niin hän jättää? Ajattelin. Niinpä menetin hänelle neitsyyteni ja hän minulle. Edelleen olemme yhdessä, ja jos joskus eroamme, en voisi ikinä seurustella miehen kanssa, joka ei olisi aseksuaali kuten minä. Mieheni ei tätä tiedä, vaikka seitsemän vuotta ollaan oltu yhdessä, lapsiakin on. Tykkään kyllä läheisyydestä miehen kanssa, muttakun sille perkeleelle läheisyys=seksi! Mulle riittäis halaaminen, vierekkäin oleminen/nukkuminen, kädestä kiinni pitäminen.. [/quote] Olet hieno ihminen. Itse en ole aseksuaali, mutta aloitin seksielämi aikuisena niinkuin kuuluukin. Lapsena eikä teininäkään ei sitä tulisi aloittaa, todellakaan. Ap
[/quote]
Eihän unnuttaminen mitään seksielämän aloittamista tarkoita, vaan sitä, että ihminen tutustuu itseensä. Kokeilee elimistönsä erilaisia toimintoja ja jos tuo vaan tuntuu hyvälle, niin mikäs jottei. Jos sen kieltää, niin lapsi luulee, että siinä on jotain väärää. Ja hän sitten surullista kyllä, kasvaa siinä uskossa aikuiseksi.
[/quote]
ja mitäs väärää siinä on, ettei koskaan räplää itseään?
Seksi ja seksuaalisuus on kaksi aivan eri asiaa. Tämä tieto puuttuu useimmilta aikuisilta itseltäänkin. Suurinosa ihmisistä on seksuaalisia kehdosta hautaan. Se ei ole sellainen asia joka napsahtaa päälle kun täyttää 18. Seksi sen sijaan on akti, jolla ilmaistaan jo olemassa olevaa seksuaalisuutta.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:07"]
Mä en tehnyt tuota lapsena, en harrastanut itsetyydytystä teininä, enkä nyt aikuisenakaan. Muistan 18-vuotiaana, kun miesystäväni kanssa olimme tapailleet jonkin aikaa, ja hän ensimmäisen kerran ehdotti seksiä. Säikähdin ihan kamalasti, en ollut ajatellut koko asiaa varmaan ikinä! Minäkö? Seksiä? Entä jos en halua? Kaikki miehethän haluaa seksiä? Jos en anna, niin hän jättää? Ajattelin. Niinpä menetin hänelle neitsyyteni ja hän minulle. Edelleen olemme yhdessä, ja jos joskus eroamme, en voisi ikinä seurustella miehen kanssa, joka ei olisi aseksuaali kuten minä. Mieheni ei tätä tiedä, vaikka seitsemän vuotta ollaan oltu yhdessä, lapsiakin on. Tykkään kyllä läheisyydestä miehen kanssa, muttakun sille perkeleelle läheisyys=seksi! Mulle riittäis halaaminen, vierekkäin oleminen/nukkuminen, kädestä kiinni pitäminen..
[/quote]
Toivon, että kaltaisesi valehtelevat ämmät tulisivat petetyksi.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:10"] [quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:07"]Mä en tehnyt tuota lapsena, en harrastanut itsetyydytystä teininä, enkä nyt aikuisenakaan. Muistan 18-vuotiaana, kun miesystäväni kanssa olimme tapailleet jonkin aikaa, ja hän ensimmäisen kerran ehdotti seksiä. Säikähdin ihan kamalasti, en ollut ajatellut koko asiaa varmaan ikinä! Minäkö? Seksiä? Entä jos en halua? Kaikki miehethän haluaa seksiä? Jos en anna, niin hän jättää? Ajattelin. Niinpä menetin hänelle neitsyyteni ja hän minulle. Edelleen olemme yhdessä, ja jos joskus eroamme, en voisi ikinä seurustella miehen kanssa, joka ei olisi aseksuaali kuten minä. Mieheni ei tätä tiedä, vaikka seitsemän vuotta ollaan oltu yhdessä, lapsiakin on. Tykkään kyllä läheisyydestä miehen kanssa, muttakun sille perkeleelle läheisyys=seksi! Mulle riittäis halaaminen, vierekkäin oleminen/nukkuminen, kädestä kiinni pitäminen.. [/quote] Olet hieno ihminen. Itse en ole aseksuaali, mutta aloitin seksielämi aikuisena niinkuin kuuluukin. Lapsena eikä teininäkään ei sitä tulisi aloittaa, todellakaan. Ap [/quote] Eihän unnuttaminen mitään seksielämän aloittamista tarkoita, vaan sitä, että ihminen tutustuu itseensä. Kokeilee elimistönsä erilaisia toimintoja ja jos tuo vaan tuntuu hyvälle, niin mikäs jottei. Jos sen kieltää, niin lapsi luulee, että siinä on jotain väärää. Ja hän sitten surullista kyllä, kasvaa siinä uskossa aikuiseksi. [/quote] ja mitäs väärää siinä on, ettei koskaan räplää itseään?
[/quote]
Kirjoitinko noin? Missä kohtaa?
"Räplää" tai ei, kumpikaan ei ole väärin. Toiset tykkää ja toiset ei. Miks pitäisi tehdä jotain rajanvetoja ja sääntöjä? Ihmisen pitäisi saada kasvaa sellaiseksi kuin on, ilman mitää turhia raameja asian kanssa mikä tulee luonnostaan.
Unnuttaminen on minusta erittäin hyvä termi, koska jos puhuttaisiin itsetyydytyksestä, väärällä tavalla monen mielessä toiminta yhdistyisi varsinaiseen tietoiseen seksuaaliseen toimintaan, mitä itsetyydytys aikuisella on.
Lapsella kyse on tuossa mielessä täysin viattomasta toiminnasta: lapsi on tutkinut kehoaan ja huomannut että koskemalla tiettyihin kohtiin tulee mukavia tuntemuksia. Ihminen tuppaa toistamaan asioita joista tulee hyvä olo, ja niinpä tapaa toistetaan. Ei sitä aina käytetä edes mihinkään rauhoittumiseen vaan ihan vaan koska se teke kivan olon. Mutta toki osa lapsista huomaa senkin, että jos on tylsää tai jännittää tms niin koskettelu helpottaa. Mutta ei lapsi tiedä mitään seksistä eikä ajattele sitä seksiksi. Hän koskee kohtiin joista tulee hyviä tuntemuksia tietämättä mitään että ne ovat "sukupuolielimiä" saati että jotenkin häpeällisiä tai likaisia kuten jotkut aikuiset ajattelee.
Lapsi pitää toki opettaa jossain vaiheessa siihen, että unnutus on asia joka tehdään yksin ollessa, että sitä ei ole tapana tehdä muiden nähden. Tämän voi tehdä ilman mitään häpeän liittämistä asiaan, voihan lapselle opettaa että vieraiden nähden tai ruokapöydässä ei pieraista ilman että koko pieraisemisesta tulee hävettävä asia.
Mä olen tyydyttänyt itseäni lapsesta asti. Hyvin hyvin nuoresta, reilusti alle kouluikäisestä tiesin että se on jotain seksuaalista jota pitää tehdä vain silloin kun on yksin.
Olen vieläkin todella seksuaalinen. Enkä ole hyväksi käytetty.
Eli minulle se kyllä ainakin on ollut itsetyydytystä, normaalia toimintaa jo pienestä asti. Nuorena jo haaveilin seksistä mutta olin 18 vuotias kun menetin neitsyyteni.
Termi on oikea. Ei lapsi tiedä seksistä. Eikä edes kuulu tietää. Unnuttaminen on eri asia. Se on lapsen tapa, eikä vällttämättä tunnu edes kivalta. Itsellä on muistikuvia aiheesta noin 9-vuotiaana. Ja kyllä selvä syy oli jonkinlainen silloinen turvattomuus ja huomion puute vanhemmilta. Tietty elämäntilanne oli vain silloin sellainen. Tämä ei tietenkään kuulosta kivalta unnuttajien vanhemmista, jotka ovat omasta mielestään niin hyviä vanhempia. Voi kuitenkin kysyä itseltään, saako lapsi tarpeeksi juttelua, sylittelyä, leikkiseuraa, ulkoilua jne. Vai onko arki pelkkää päiväkotia, telkkaria ja pikkusisaruksen mukaan joustamista.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:28"]
Mikä vitun unnuttaminen?! :D kuka ääliö on sen sanan keksiny? Jonku idioottimamman sössötystä vissiin, ku ei uskalleta puhua asioista niiden oikeilla nimillä :D
[/quote]
Varmaan se sama mamma, joka toisessa ketjussa "pupusteli" oikein kunnolla ja pitkään poikaystävänsä kanssa :D.
MIKÄ VITUN UNNUTTAMINEN? PUHUKAA SUOMEA VITUN KURAPERSEET.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 14:17"]Termi on oikea. Ei lapsi tiedä seksistä. Eikä edes kuulu tietää. Unnuttaminen on eri asia. Se on lapsen tapa, eikä vällttämättä tunnu edes kivalta. Itsellä on muistikuvia aiheesta noin 9-vuotiaana. Ja kyllä selvä syy oli jonkinlainen silloinen turvattomuus ja huomion puute vanhemmilta. Tietty elämäntilanne oli vain silloin sellainen. Tämä ei tietenkään kuulosta kivalta unnuttajien vanhemmista, jotka ovat omasta mielestään niin hyviä vanhempia. Voi kuitenkin kysyä itseltään, saako lapsi tarpeeksi juttelua, sylittelyä, leikkiseuraa, ulkoilua jne. Vai onko arki pelkkää päiväkotia, telkkaria ja pikkusisaruksen mukaan joustamista.
[/quote]
Älä yleistä, unnuttaminen ei aina johdu siitä että jotain olisi "pielessä".
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 14:17"]Termi on oikea. Ei lapsi tiedä seksistä. Eikä edes kuulu tietää. Unnuttaminen on eri asia. Se on lapsen tapa, eikä vällttämättä tunnu edes kivalta. Itsellä on muistikuvia aiheesta noin 9-vuotiaana. Ja kyllä selvä syy oli jonkinlainen silloinen turvattomuus ja huomion puute vanhemmilta. Tietty elämäntilanne oli vain silloin sellainen. Tämä ei tietenkään kuulosta kivalta unnuttajien vanhemmista, jotka ovat omasta mielestään niin hyviä vanhempia. Voi kuitenkin kysyä itseltään, saako lapsi tarpeeksi juttelua, sylittelyä, leikkiseuraa, ulkoilua jne. Vai onko arki pelkkää päiväkotia, telkkaria ja pikkusisaruksen mukaan joustamista.
[/quote]
Kenenkään arki ei oikeasti ole tällaista, ei edes meidän "suurperheellisten":)
Mä sain orgasmeja jo alle kouluikäisenä ja tasan tarkkaan tiesin että se liittyy seksiin. Mutta mua onkin hyväksikäytetty.