Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatteko kaikki teille määrätyt lääkkeet?

Vierailija
11.11.2021 |

Eli kyseenalaistatteko lääkärin määräämiä lääkkeitä!
Minulla on paljon lääkkeitä, eri sairauksiin. Ja lääkkeitä lääkkeiden sivuvaikutuksiin. Kaikista lääkkeistä en saa Kela-korvausta ja osa on hintavia. Lapsellani on myös lääkkeitä, jotka ostan. Hänellä kelakatto tulee täyteen loppuvuodesta. Omaa kelakattoa ei ole varaa maksaa vuodessa, valitettavasti. Osan lääkkeistä otan harvemmin kuin pitäisi ja osan jätän kokonaan apteekkiin.

Muita köyhiä, jotka laskevat pennejä myös apteekissa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tod. Viimeksi viime talvena saikkua hakiessa lääkäri kirjoitti jotain masennuslääkettä, mutta en todellakaan hakenut.

Sen sijaan lähdin siitä suorilta ostaan kauniita kukkia, kasvonaamioita, hyvää teetä ym. ja kotiin rauhoittamaan hermostoani ilman lääkkeitä.

Lisäksi kävin kerran juttelemassa terapeutille, purkamassa ahdistunutta mieltäni.

Pari viikkoa olin saikulla ja menin takaisin töihin.

Masennus on siis sinulle tuntematon " ystävä " se joka valtaa mielen ja tekee sinut kokonaan aivan arvottomaksi ihmiseksi.

Vierailija
22/26 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeiden maksukatto on periaatteessa sen 600 euroa vuodessa. Mutta...vain Kela-korvattavat lääkkeet kerryttävät tuota "maksimi"summaa. Jotkut ihan tavalliset, hyvin yleisiin sairauksiin määrättävät lääkkeet eivät ole Kela-korvattavia. Siinäpä päädytkin maksamaan satoja ja satoja euroja, jotka eivät kerrytä omavastuuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakollisia lääkkeitä, joita ilman kroppa on sekaisin. Niitä käytän kuten kuuluukin. Tällä hetkellä ei ole onneksi mitään tuollaisia pakollisia käytössä. (Tarkoitan nyt vaikkapa insuliinia tai vastaavaa. Sellaisiahan on käytettävä kun kroppa ei itse tajua toimia oikein, niin lääkkeet korvaavat sitten sen puutteen).

Sitten on läjäpäin niitä joita otetaan tarvittaessa. Olen jättänyt apteekkiin muutaman lääkkeen, mutta yleensä tulevat kyllä tarpeeseen.

Vierailija
24/26 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseenalaistan. Olen itse sh enkä todellakaan alkaisi tiettyjä lääkkeitä syömään. Järkyttynyt olin kun sain tietää mitä kaikkia lääkkeitä äitinikin söi mm neljää verenpainelääkettä. Uutta lääkettä siis määrättiin eikä edellisiä lopetettu, vaikka eivät toimineet. Äiti oli yksinkertainen ja herrapelkoinen. Lääkärit oli seuraavia jumalista.

Kerran eräs lääkäri kirjoitti äidilleni tupakan vieroitukseen champix - reseptin. Äitini haki sen kalliin lääkkeen apteekista, vaikka ei mitään tarkoitustakaan lopettaa tupakointia. Oi voi.[/quote

Sulla on rikas äiti kun on varaa jatkaa tupakoimista.

Vierailija
25/26 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseenalaistan. Olen itse sh enkä todellakaan alkaisi tiettyjä lääkkeitä syömään. Järkyttynyt olin kun sain tietää mitä kaikkia lääkkeitä äitinikin söi mm neljää verenpainelääkettä. Uutta lääkettä siis määrättiin eikä edellisiä lopetettu, vaikka eivät toimineet. Äiti oli yksinkertainen ja herrapelkoinen. Lääkärit oli seuraavia jumalista.

Kerran eräs lääkäri kirjoitti äidilleni tupakan vieroitukseen champix - reseptin. Äitini haki sen kalliin lääkkeen apteekista, vaikka ei mitään tarkoitustakaan lopettaa tupakointia. Oi voi.[/quote

Sulla on rikas äiti kun on varaa jatkaa tupakoimista.

Äiti on jo kuollut, mutta ei ollut rikas. Poltti tupakkaa ja käytti lääkkeitä, mutta pihisteli kaikesta muusta mm vaatteet, ruoka, kahvi ym. Osti halvinta kaikessa ja vasta kun oli pakko.

Vierailija
26/26 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ostan ne mitä käytän säännöllisesti päivittäin ja jätän tarvittaessa lääkkeet ostamatta. Aivan liian usein peruslääkityksen toimimattomuutta yritetään peittää heittämällä päälle kasa muita lääkityksiä enkä aio ryhtyä siihen ellei terveydenhuolto totea lääkityksiä välttämättömiksi sen jälkeen kun perussairauteni tila on tutkittu ja peruslääkitys katsottu parhaalle mahdolliselle tasolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä