Miksi yksinäiset ei halua ystävystyä toisten yksinäisten kanssa?
Olen itse yksinäinen, mutta tuntuu ettei toisia yksinäisiäkään kiinnosta, haluavat vain päästä niiden suosituimpien kavereiksi ja sitten marisevat kun ei onnistu. Mitä hyötyä on olla yksinäinen jos ei kelpuuta muita yksinäisiä... oon kumminkin raitis työssä käyvä hygieniastaan ja vaatteistaan huolehtiva nainen jolla perusasiat kunnossa. En ole maailman rikkain enkä menestyvän, ennen kaikkea haluaisin vain seuraa itselleni ja lapselleni toisista naisista joilla samanikäisiä lapsia. Ettei olisi omilla lapsilla niin yksinäistä.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kivalta sun ajatuksesi että toivot itsellesi ja lapsellesi seuraa. Itsekin olin aika lailla yksin lasten kanssa kunnes tutustuin heidän hoitopaikan lasten vanhempiin.
Ethän sinä ole aidosti yksinäinen, jossa sinä asut yhdessä lapsiesi kanssa. Entäs ne yksinäiset, jotka asuvat yksin ja joilla seurana on korkeintaan se kissa tai koira tai eivät kaipaa edes lemmikkieläintä.
Tosin osa ihmisistä on vapaaehtoisesti yksin ja heidän sosiaalisille tarpeilleen riittävät ne ihmiset, joita he tapaavat kotinsa ulkopuolella eri tilanteissa.
Somen takia ei ole enää kuin yksinäisiä.
Ihana elämä 24/7 älypaska kädessä.
Mihin katosi reaalimaailma ja toisten ihmisten kohtaaminen?
Vierailija kirjoitti:
Ystävyys ei synny noin vaan. Mutta missä voi tavata yksinäisiä?
Ei missään.
Nykyihminen näprää puhelintaan omassa kuplassaan.
Vuosia sitten, kun mun lapset oli pieniä, kaksplussan "mitäs nyt" -palsta oli aktiivinen ja silloin tällöin sielläkin joku valitti yksinäisyyttä. Olimme silloin juuri muuttaneet Helsinkiin ja olin lasten kanssa kotona. Kaipasin uusia tuttavuuksia. Jos yksinäisyydestä kirjoittanut henkilö asui pk-seudulla, ehdotin tapaamista. Olisi onnistunut myös ilman lapsia. Koskaan ei kukaan halunnut tavata. Vastasivat tyyliin "kiitos ehdotuksesta, mutta en taida kuitenkaan viitsiä :)"
Eli ei väkisin.
Ei suoraan yksinäisyyteen liity, mutta joskus esim töissä huomannut, että hiljaiset tyypit tykkäävät tulla syömään niiden sosiaalisten kanssa, jotka jututtavat ja kertoilevat asioita. Silti keskenään ei voida oikein luoda suhteita, vaikka oltaisiin lukemattomia lounaita istuttu yhdessä.
Netissä.