Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset ja aiheessa pysyminen

Vierailija
27.01.2015 |

Miten se tuntuu että tällä palstalla on täysin mahdotonta käydä keskustelua edes yhden sivun verran ilman, että yritetään iskeä vyön alle tai mennään muuten ihan ohi aiheesta? Tässä yksi ihan hatusta vedetty esimerkki, joka kuvaa vähän sitä mitä tarkoitan:

AP: "Suomen alkoholipolitiikka on tehotonta ja holhoavaa ja lähinnä luo ongelmia." Mamma: "Olet vaan juoppo joka yrittää selitellä ryyppäämistään. Häpeäisit kun isänä menet pilaamaan lastesikin elämän juopottelulla!"

Argumentum ad hominem, henkilöön menevä argumentointi. Siinä pari nimitystä joilla kuvataan kyseistä lapsellista keskustelutapaa. Sen yleisyydestä päätellen tulee mieleen, että onko se täällä vain keino jolla yritetään tahallaan a) saada keskustelu pois raiteiltaan, b) saada vastapuoli sanomaan jotain typerää minkä perusteella tämä voidaan sitten tuomita "vaikutat kuumakallelta, ei ihme että vaimo lähti" tai c) tehdä vain kiusaa kun oma elämä on niin täyttä paskaa.

Mielipiteitä? Ei kai täällä nyt puolet porukasta ole oikeasti henkisesti 15-vuotiaan tasolla? Se kun on mun käsittääkseni viimeinen ikä, jossa vielä voitetaan väittelyitä pidättäytymällä oikeista argumenteista ja sen sijaan käymällä toisen persoonaan käsiksi?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä nettifoorumeiden lopullinen tarkoitus onkin päästellä ulos höyryjä ja yrittää saada nostetta egolleen koska muualla se ei onnistu. Enkä sano tätä ilkeästi, vaan olen todennut että ei minullakaan paljoa parempaa syytä ole. Jos sen sijaan olisin, ja olen myös ollut sellaisilla foorumeilla, jossa täytyy kirjautua, niin harkitsen enemmän mitä sanon. Loppujen lopuksi jos olisin tyytyväinen elämääni niin en varmaan viettäisi ollenkaan aikaa tietokoneella ja foorumeilla. Ainoastaan jos tulee jokin akuutti ongelma.

Vierailija
22/22 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl se vaan nii on et av-mammat on niin väsynyttä porukkaa, että jos täällä vähän saa kettuilla ja tiuskia niin johan helpottaa, pääsee sitten perhe helpommalla. Enkä millään pahalla sano.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi