Alaikäinen kaverin kanssa ulkomaille
Niin päästäisittekö elokuussa 17 vuotta täyttävän tytön kesälomalla matkalle täysi-ikäisen kaverinsa kanssa? Jos päästäisit kerro syitä ja jos et niin syitä myös siihen! KIITOS PALJON!!!
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:02"]
Niin päästäisittekö elokuussa 17 vuotta täyttävän tytön kesälomalla matkalle täysi-ikäisen kaverinsa kanssa? Jos päästäisit kerro syitä ja jos et niin syitä myös siihen! KIITOS PALJON!!!
[/quote]
En päästäisi. Syitä:
- jaksaa kyllä vuoden odottaa
- ulkomailla jos jotain sattuu niin alaikäinen on kuitenkin alaikäinen, huumeet, loukkaantumiset, ryöstöt, raiskaukset. Samat mitä kotonakin voi sattua, mutta laki on täällä tuttu, poliisiin voi luottaa, äiti auttamassa...
- ulkomailla tuli nuorena käytyä paljon baareissa ja juhlittua, eihän alaikäinen monessa paikassa edes pääse ja täysi-ikäinenkö istuu nettikahvilassa limpparilla?
- vuosi on tuossakin iässä vielä pitkä aika kasvaa ja kypsyä
Miksi ei? Sanoisin, että järki päässä sekä housut jalassa.
Luotan tyttäreeni sen verran, että osaa käyttäytyä:)
Kun minä olin 18 ja paras kaverini 17, olimme kaksin etelässä. Kaveri fiksu ja rauhallinen poika, jolla ei ole tapana tehdä mitään typerää. En tiedä millä perusteilla sai vanhemmiltaan luvan lähteä, mutta ihan nätisti osattiin olla. Voisin kuvitella että jos tällä kaverilla olisi ollut tapana tulla kännissä aamuyöstä kotiin luoja ties kenen kanssa, niin tuskin olisi lupaa saanut.
Olin isosiskoni kanssa lomareissussa, kun itse olin vielä 17-vuotias. Mitäpä me siellä olisimme keksineet, kaksi rauhallista maalaistyttöä.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:13"]
Miksi ei? Sanoisin, että järki päässä sekä housut jalassa. Luotan tyttäreeni sen verran, että osaa käyttäytyä:)
[/quote]
Ihan noilla sanoilla oma äitini saatteli vastuullisen ja ikäistään aikuisemman oloisen tyttärensä milloin mihinkin. Kondomi jäi käyttämättä ja päihteitä senkin edestä.
Luotti joo, enkä kiinni jäänyt. Mietin aina, et hölmökö se oli vai vaan unohtanut.
Näin oma äitinikin ilmeisesti ajatteli...mutta todellisuudessa järki oli jäänyt kotiin, eikä housutkaan aina pysyneet jalassa :)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:13"]
Miksi ei? Sanoisin, että järki päässä sekä housut jalassa. Luotan tyttäreeni sen verran, että osaa käyttäytyä:)
[/quote]
Aika paljon riippuu myös siitä millaiset nuoret kyseessä. Jos jo täällä kotosuomessa sekoilevat räkä poskella ja perse ruvella niin en päästäisi.
Jos ovat MOLEMMAT järkeviä ja matkakohde ei ole mikään Bailusaari 24/7 niin voisin harkita.
Ja kuka maksaa? 17v. itse vai mamma?
Olen av kirjottaja :D. Ja siis lapsi täyttää elokuussa 17 mutta olisi vielä 16 heinäkuussa. Itse maksaisi! Ja on erittäin viisas, työskentelee hyvin paljon ja on esimerkiksi lautakunnissa paikkakunnallamme nuorisovaltuuston kautta. Ei roiku ulkona myöhään ja rilluttelee silloin tällöin, mutta kertoo siitä aina! Parivuotinen seurustelukin menossa :)
En. Jos jotain tapahtuu niin sinä olet vastuussa. Lapset odottakoon että ovat 18