Mistä kalaruuista lapsenne tykkäävät?
Saa laittaa reseptejäkin. Olisi lapselle maistuvia kalaruokalajeja nyt etsinnässä.
Kommentit (14)
Uunikala, kalakeitto, pannulla paistetut ahvenet, muikut, hauki. Savustetut ja graavatut kalat. Ja joo, myös "kaupan" kalapuikot ja lohipyörykät.
Uunikala, laitan päälle vain sitruunapippuria ja merisuolaa, en tilliä koska en tykkää siitä ollenkaan. Ärsyttää myös että moniin kalatuotteisiin sitä on aina tungettu.
Lohipasta, ostan suikaleita ja paistan ne, lisään babypinaattia pussillisen ja lopuksi kermaa. Sekoitan keitettyyn ja valutettuun simpukkapastaan.
Kalakeitto, käytän siihenkin veden lisäksi kermaa. Perunoita ja itse tykkään siitä pakastevihannespussista jossa on porkkanaa, papuja ja kukkakaalia joten se sekaan.
Olisiko jollakulla antaa hyvä ohje lapsille maistuvasta kermaviilipohjaisesta tai muusta kylmästä kastikkeesta kalalle, esim. kalapyöryköille tai -puikoille?Päiväkodissa ja koulussa on maistuvaa, joten tietäiskö joku vastaavan ohjetta?
Millä ohjeella teette itse kalapihvejä/kalamureketta tai kalapihvejä?
Paistetut silakat kuumentaen, niin että ruodot häipyy.
Valmiit pihvit tuunaten. Nopeita.
Useampi eri reseptin uunilohi, paistettu lohi tai kuha, savustettu nieriä, lämminsavulohi, paistetut muikut. Äyriäisistä menee kaikki ravut eri lailla valmistettuna ja paistetut kampasimpukat.
Mistä te niitä muikkuja, kuhia ja ahvenia saatte? Saattaisi meidän lähikaupassa jotain ahvenfileitä olla, mutta kilohinta on kova, varsinkin siihen nähden, että tulevat varmaan pakasteesta. Mielelläni kotimaista kalaa suosisin.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko jollakulla antaa hyvä ohje lapsille maistuvasta kermaviilipohjaisesta tai muusta kylmästä kastikkeesta kalalle, esim. kalapyöryköille tai -puikoille?Päiväkodissa ja koulussa on maistuvaa, joten tietäiskö joku vastaavan ohjetta?
Millä ohjeella teette itse kalapihvejä/kalamureketta tai kalapihvejä?
Teen turkkilaisesta jugurtista. Laitan siihen sitruunamehua, yrttejä, suolaa, pippuria ja ja ripauksen sokeria .
Savukalasta, kalakeitosta, kalapullista, kalapuikoista ja paneroidusta kalasta. Kesäisin nuotiolla paistettua itse kalastettua kalaa syödään paljon, lapset eivät kaipaa edes maustetta siihen. Järvikala ja -sei kelpaa täällä, lohesta eivät pidä.
Tuoreesta kalasta kaupan kalatiskiltä.
Kaikki itse pyydetty menee missä vain muodossa. Kesällä syötiin esim. grillisärkeä ja hyvin upposi onkireissun jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Mistä te niitä muikkuja, kuhia ja ahvenia saatte? Saattaisi meidän lähikaupassa jotain ahvenfileitä olla, mutta kilohinta on kova, varsinkin siihen nähden, että tulevat varmaan pakasteesta. Mielelläni kotimaista kalaa suosisin.
Kalaa saa ihan itse virvelöiden, mato-ongella, katiskalla, talvella pilkillä. Muikut kalatiskistä, koska verkkokalastukseen ei olla lähdetty.
Kannattaa myös tiedustella paikallisia kalastajia. Jotkut myy saalistaan torilla, toiset kiertää kotiin tuoden.
Kuha,lahna,ahven ja lohi.