Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi adoptoida lapsi

Vierailija
27.01.2015 |

Kun se kuitenkin etsii biologiset vanhempansa jossain vaiheessa elämäänsä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 16:40"]

[/quote] Eikö purkamisen olisi hyvä kuulua ihmisoikeuksiin?

[/quote]

Entäs kun kaikilla biovanhemmilla ei ole ihan samanlainen arvomaailma kun normaalisuomalaisella. Joku isä on antanut lapsen adoptioon kun syntyi tyttönä... eihän niistä mitään iloa ole. Entäs sitten kun hoksaa että hei, nyt se on 6v, sen neitsyydestä sais hyvät rahat katukaupassa, mäpäs vetoan ihmisoikeuksiin ja hankin "lapseni" takaisin...

Vierailija
22/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 16:48"]

Eikö purkamisen olisi hyvä kuulua ihmisoikeuksiin?

[/quote] Millä lailla se sinun mielestäsi on ihmisoikeus viedä joltain toiselta lapsi? Saanko minä viedä sinun lapsesi? Pitäisikö sen mielestäsi kuulua minun ihmisoikeuksiini?

[/quote] Eikös 12-vuotiaana halutessaan saa tietää biologiset vanhempansa ja jos vanhemmat ovat muuttaneet elämänsä suuntaa ja tahtovat lapsen takaisin ja lapsi tahtoo vanhempiensa luo myös, niin eikö se ole ihmisoikeuskysymys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että veri on aina vettä sakeampaa.

t.adoptoitu

Vierailija
24/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 16:57"]

Eikös 12-vuotiaana halutessaan saa tietää biologiset vanhempansa ja jos vanhemmat ovat muuttaneet elämänsä suuntaa ja tahtovat lapsen takaisin ja lapsi tahtoo vanhempiensa luo myös, niin eikö se ole ihmisoikeuskysymys?

[/quote] Eli mielestäsi on ihmisoikeuskysymys, saako 12-vuotias päättää muuttaa minne vain?

Suomessa täysi-ikäisyyden raja on 18 - ei 12.

Vierailija
25/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 16:59"]

t.adoptoitu

[/quote] Ja jos isyys tahi äitiys on kerran todennettu, niin mihin se siitä muuttuisi. Miten lasta väkisin voisi pitää, jos hän tahtoo biologisten vanhempien luo. On se ihmisoikeuskysymys. 12-vuotiaaksi asti lapsi voidaan pitää väkisin epätietoisuudessa alkuperästään, mutta sen jälkeen hän saa vanhempansa tietää.

Vierailija
26/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:01"]

Eikös 12-vuotiaana halutessaan saa tietää biologiset vanhempansa ja jos vanhemmat ovat muuttaneet elämänsä suuntaa ja tahtovat lapsen takaisin ja lapsi tahtoo vanhempiensa luo myös, niin eikö se ole ihmisoikeuskysymys?

[/quote] Eli mielestäsi on ihmisoikeuskysymys, saako 12-vuotias päättää muuttaa minne vain?

Suomessa täysi-ikäisyyden raja on 18 - ei 12.

[/quote] Täysi-ikäisyys 18, mutta käsittääkseni 12-vuotiaana saa selvittää vanhempansa niin halutessaan.

Vierailija
27/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 16:48"]

Eikö purkamisen olisi hyvä kuulua ihmisoikeuksiin?

[/quote] Millä lailla se sinun mielestäsi on ihmisoikeus viedä joltain toiselta lapsi? Saanko minä viedä sinun lapsesi? Pitäisikö sen mielestäsi kuulua minun ihmisoikeuksiini?

[/quote] Eikös 12-vuotiaana halutessaan saa tietää biologiset vanhempansa ja jos vanhemmat ovat muuttaneet elämänsä suuntaa ja tahtovat lapsen takaisin ja lapsi tahtoo vanhempiensa luo myös, niin eikö se ole ihmisoikeuskysymys?

[/quote]

Eihän 12 vuotias saa vielä edes vanhempien erotessa päättää missä asuu (biologisesta lapsesta siis kyse). Häntä kuunnellaan toki oikeudessa, mutta ilman raskauttavaa selitystä, ei lapsella ole oikeutta valita missä asuu. Sunko mielestä pitäisi noin pienen saada sitten muuttaa ventovieraaseen kotiin näin halutessaan? Huoltajilla ei mitään sananvaltaa?

Vierailija
28/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta ja "amen".Voi sitä väkisn yrittää omistaa ihmisen, mutta loppupeleissä turha taistella aikaa vastaan näillä sijaisvanhemmilla.

Vierailija
29/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:04"]

t.adoptoitu

[/quote] Ja jos isyys tahi äitiys on kerran todennettu, niin mihin se siitä muuttuisi. Miten lasta väkisin voisi pitää, jos hän tahtoo biologisten vanhempien luo. On se ihmisoikeuskysymys. 12-vuotiaaksi asti lapsi voidaan pitää väkisin epätietoisuudessa alkuperästään, mutta sen jälkeen hän saa vanhempansa tietää.

[/quote]

Kyllä minä ainakin pidän lastani väkisin jos 12 vuotiaana haluaa muuttaa isälleen, joka ei ole ainakaan tähän mennessä (lapsi nyt 2v) ollut kiinnostunut tunnustamaan isyyttään tai edes näkemään lastaan. Mulla lapsen ainoana vanhempana (verrattavissa adoptiovanhempiin) ei ole mitään käsitystä sen miehen elämästä ja vanhemmuuden taidoista. Vaikka kuinka olisi hyvässä työssä jne ja tunnustaisi isyytensä niin en antaisi lapsen muuttaa tosta vaan hänen luokseen. Saavat tavata mun puolesta mutta vasta 18 vuotiaana saa halutessaan muuttaa isälleen, sitten mä en voi enää estää. 

Vierailija
30/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:04"]

t.adoptoitu

[/quote]

On väärin pitää lapsi epätietoisuudesssa alkuperästään.

Ja ojotain on mennyt pahasti väärin, jos 12-vuotias 8oli sitten adoptoitu tai biologinen9 tahtoo muuttaa kodistaan ja perheensä luota tuntemattomien luokse.

Vierailija
31/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:05"]

Täysi-ikäisyys 18, mutta käsittääkseni 12-vuotiaana saa selvittää vanhempansa niin halutessaan.

[/quote]

12-vuotias kyllä tietää ja tuntee vanhempansa jos on kerran heidän kanssaan ikänsä elänyt. Ja on hienoa, että yhdessä isänsä ja äitinsä kanssa voi halutessaan etsiä tietoa myös synnyttäjästään ja siittäjästään.

En ymmärrä miksi tuo on sinulle ongelma?

Vierailija
32/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nyt käy mielessä, että onko ap itse antanut lapsensa adoptioon ja tämä lapsi olisi nyt sellainen helppohoitoinen 12 -vuotias, niin olisikin kiva saada takaisin.

Vierailija
33/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 16:29"]

Sitäpaitsi ei kaikki lapset halua löytää bio-vanhempiaan. Joillekkin riittää ne yhdet oikeat vanhemmat. Joillain ei välttämättä enää edes ole biologisia vanhempia. He ovat saattaneet kuolla tai sitten heistä ei ole missään rekisterissä tietoa. Lapsi on saatettu jättää oman onnen nojaansa eikä kukaan tiedä hänen vanhemmistaan.

[/quote] Nykyään on jopa tv-ohjelmia, joissa liki kissojen ja koirien avulla etsitään biologiset vanhemmat vaikka maailman ääristä, jos ihminen niin tahtoo.

[/quote]

On myös tv-ohjelmia, joissa mennään tuntemattoman kanssa naimisiin tai lähdetään pariskuntana eri saarille sinkkujen iskettäviksi jne. Perustelu oli huono, mutta uskoisin, että suurin osa adptoiduista saa nykyään tiedon, että on adoptoitu ja onko adoptiovanhemmilla tietoa biovanhemmista vai ei jne.  Taitaa harvemmin olla adoptiovanhemmilla pimittelyä, mutta voi tosiaan olla, ettei heilläkään ole tarkkaa tietoa.

Vierailija
34/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tapauskohtaista, missä iässä adoptoidulle voidaan kertoa hänen taustaansa koskevat tiedot, viimeistään 18-vuotiaana hänellä on siihen lain määrittämä oikeus. Joissain tapauksessa alkuperään liittyy asioita, jotka voida katsoa olevan haitallisia alaikäisen kehitykselle, nin tulee varmasti olemaan mm. sen 8-vuotiaan murhanneen äitipuolen adoptioon annetun lapsen kohdalla, on myös muita tapauksia, jossa katsotaan, ettei lapsen edun mukaista ole saada tietää biologista alkuperäänsä alaikäisenä. Eli 12-vuotiaalle tuskin lähdetään missään tapauksessa kertomaan taustaansa. 

Vierailija
35/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ohjeita syntymävanhempien etsimiseen: http://adopterad.fi/data/documents/AF_etsintaavain_web.pdf2-1.pdf

Vierailija
36/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.adoptoitu

[/quote]

Miksiköhän tämä on saanut niin paljon alapeukkuja? Oli provo tai ei, muistakaa että todella moni ajattelee noin ja todella moni adoptiolapsi saa sen joltain sukulaiseltaan kokea uskoi siihen itse tai ei. 

Vierailija
37/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku köyhässä maassa antaa lapsensa länteen adoptioon ja sitten myöhemmin etsiä tämän ja alkaa yrittää pyytää rahaa tms. Onko mahdollista? Siis tehdä noin tahallaan?

Vierailija
38/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa useimmat adoptoiduista lapsista on adoptoitu ulkomailta. Biologisten vanhempien etsiminen tai tapaaminen on todennäköisesti huomattavasti vaikeampaa kuin Suomessa asuvien. En kyllä muutenkaan pidä mitenkään todennäköisenä, että esim. teini, joka ei edes muista biologisia vanhempiaan, haluaisi yhtäkkiä "muuttaa heidän luokseen". Tapaaminen ja omien juurien selvittäminen on tietysti eri asia, mutta se ei liene keneltäkään pois. Huomauttaisin vielä, että Suomessa adoptiolapsen saaminen on pitkä, yleensä vuosien prosessi ja adoptiovanhemmat syynätään tarkkaan. Todennäköisesti he siis ovat ns. hyvät vanhemmat, eikä lapsella ole syytä haluta muita vanhempia ainakaan siitä syystä. Tuntuu että tän ketjun aloitukseen pystyy vain joku, jolla ei ole adoptiosta mitään käsitystä.

Vierailija
39/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kertoa että kaikki adoptoidut eivät todellakaan ole kiinnostuneita biologisista vanhemmistaan, kuten moni tuntuu väittävän.

Minut on adoptoitu ihan vauvana. Olen aina ollut asiasta tietoinen, joten en tiedä koska minulle on siitä kerrottu. En ole vielä 25-vuotiaaksi mennessä ollut kiinnostunut biologisista vanhemmistani. Minulla on maailman parhaat äiti, isä ja koko suku. Minulla on yhdet oikeat vanhemnat, ja he ovat ne joiden kanssa olen koko elämäni viettänyt. Minulle on aivan sama millaisen ihmisen aukosta olen syntynyt ja miksi minut on annettu pois. Minulle äiti on äiti vaikka en hänestä olekaan syntynyt enkä koe tarvetta mihinkään muuhun.

Toki minulta on jo nuorempana kysytty haluaisinko ottaa biologisista vanhemmista selvää, mutta miksi haluaisin? Se reikä josta olen syntynyt ei tee hänestä äitiäni vaan vain jonkun ihmisen, joka minut on onnistunut tuottamaan. Äiti taas on se, joka on minulle aina ollut äiti.

Vierailija
40/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs alapeukutettavaa 41:n viestissä oli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi