Käytätkö vielä maskia julkisissa tiloissa
Käytätkö vielä maskia kun liikut julkisissa tiloissa, teatterissa, kaupassa, julkisissa kulkuvälineissä ym.?
Oletko rokotettu?
Kysymys siis niille ketkä on tähän asti käyttäneet.
Kommentit (77)
Käytän. Rokotukset on. Täällä pks suurimmalla osalla maski julkisissa ja kaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Huutista mammoille, jotka luulee että puuvillarätti naaman edessä estää viruksen kulkemisen. Hyvä nyrkkisääntö maskeille: Jos se päällä on helppo hengittää niin se ei suodata paskaakaan.
Päinvastoin. Todelliset P3 ammattimaskit ovat oikein mukavia pitää ja hengittää. Niitähän porukka pitää oikeasti töissä lähes 7.5h päivässä. Tietysti niissä on oltava järkevää tehdä töitä.
Minunkin P3 puolimaskini (puuilosta 40e) on mukava hengittää. Välillä joutui tyhmien sääntöjen takia käyttämään huonompaa P1 maskia mm. koronarokotusta ottaessa, kun se oli rokotuspaikan määräys.
Vierailija kirjoitti:
Se että maskipakko ei ole 100% kaikille kaikenikäisille kaikkialla, on sama kun rakentas ovia koira-aitauksen verkkojen tilalle vaikkapa 100kpl, ja lopuksi jättää 20 kpl ovia auki.
Noh kyllä ne koirat sielä pysyy ku on niin monta ovea.
Maskin käytössä pitää käyttää tilannejärkeä eli ei tarvi käyttää aina ja ihan kaikkien
Lasten kiusaamista maskeilla en hyväksy koskaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutista mammoille, jotka luulee että puuvillarätti naaman edessä estää viruksen kulkemisen. Hyvä nyrkkisääntö maskeille: Jos se päällä on helppo hengittää niin se ei suodata paskaakaan.
Päinvastoin. Todelliset P3 ammattimaskit ovat oikein mukavia pitää ja hengittää. Niitähän porukka pitää oikeasti töissä lähes 7.5h päivässä. Tietysti niissä on oltava järkevää tehdä töitä.
Minunkin P3 puolimaskini (puuilosta 40e) on mukava hengittää. Välillä joutui tyhmien sääntöjen takia käyttämään huonompaa P1 maskia mm. koronarokotusta ottaessa, kun se oli rokotuspaikan määräys.
Oho! Mulla oli rokotuspaikalla ulsovirtausventtiilillä varustettu ffp3 eikä kukaan sanonut asiasta mitään.
Aloin käyttämään uudelleen koska sain koronan hieman sen jälkeen kun molemmat piikit oli laitettu. Jospa ei tartuis toisille.
Olen rokotettu ja käytän maskia julkisissa tiloissa, koska meillä se on pakollinen.
Terveisiä Espanjasta.
Vierailija kirjoitti:
Aloin käyttämään uudelleen koska sain koronan hieman sen jälkeen kun molemmat piikit oli laitettu. Jospa ei tartuis toisille.
Mulla sama. Sain koronanvastikää kun oli siirytty etätöistä tähän hybridimalliin...eli "tänks" sars-työkaveri.
En käytä enää koska on kaksi rokotetta. Siihen asti käytin kunnes kaikilla on ollut mahdollisuus rokottautua. En koe velvollisuutta suojata niitä jotka eivät ole rokotteita ottaneet. Jos joku ei voi rokotetta lääketieteellisestä syystä ottaa, hän voi suojata itsensä. Kyseessä on niin marginaaliryhmä, että ei voi olettaa kaikkien muiden suojaavan tätä ryhmää.
Olen tuplarokotettu ja tähän asti olen poikkeuksetta käyttänyt maskia julkisissa tiloissa ja liikennevälineissä. Höllensin hiljattain henk. koht. politiikkaani siten, että jos menen alle 15 minuutiksi paikkaan, jonka riski on luokiteltu matalaksi (esim. ruokakauppa tai julkinen liikenneväline), en enää laita maskia naamalle. Jos olen pidemmän aikaa, käytän edelleen maskia. Käytännössä tämä tarkoittaa että en enää käytä maskia juuri lainkaan, koska välttelen aktiivisesti menemästä minnekään tuota pidemmäksi ajaksi. Minulle tulee helposti terveysoireita jos en saa kunnolla happea, ja ffp2-maskin pitäminen vähentää hapensaantia huomattavasti.
Oireisena en tietenkään menisi minnekään ihmisten ilmoille. Minulla ei ole ollut mitään hengitystieoireita koko pandemian aikana. Olen ihan tyytyväinen tilanteeseen.
Kyllä. Eihän sitä tiedä jos levittää virusta huomaamattaan.
Työpaikalla käytän (meillä on vielä "maskipakko") ja jos on joku isompi tilaisuus (näitä en suosi). En ole rokotettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saa koronavirustartunnan ja keuhkot tuhoutuvat, ei ole toivoa elinsiirrosta, niitä tehdään harvoille ja valituille, pääasiassa vain joillekin nuorille ja terveille ihmisille.
Hengityssuojaimen käyttämisellä, saa pitää omat keuhkot ja sisäelimet vapaana koronaviruksen aiheuttamasta tuhoutumisesta.
Sinä käyttänet myös kumihaalaria koska virustahan voi jäädä iholle, vaatteisiin, kenkiin, laukkuun josta niitä voi päätyä kotiin julkisilta paikoilta. Kukaan, ei kukaan desinfio ulkovaatteitaan joka kerta kun tulee kotiinsa.
Tässä on se pieni mutta.
Koronavirus ei tartu aivan niin helposti. Sinulla on ihan kivoja olettamuksia, mutta eivät ne aina osu oikeaan. Aivan 100 % varmaan suojautumiseen ei kotioloissa pysty, mutta tärkeintä on ettei koronavirusta pääse hengitykseen, suuhun, silmiin ja nenään. Tämän lisäksi tuuletus vaikuttaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en ole kuullut tuollaisesta määräyksestä, eikä kukaan huomauttanut mitään käydessäni rokotteella.
t. P3
Käytän FFP3 maskeja kaupassa käydessä.
En käytä julkisia kulkuneuvoja
En käy teatterissa tms
En käy muissa julkisissa tiloissa
En ole rokotettu
Käytän. En keksi yhtään syytä, miksi en käyttäisi. Maski on kaikkein pienin paha tässä katastrofissa ja vaikka sen käyttö määrättäisiin kaikkialla pakolliseksi hamaan ikuisuuteen asti, en siltikään valittaisi, jos sillä saataisiin tämä r*kotep*ssid*stopia kuopattua.
Kai te nyt rakkaat ihmiset tähän mennessä jo sen verran olette ymmärtäneet, että siihen entiseen normaaliin maailma ei tule enää palaamaan? Passi on vasta alkua ja parin vuoden päästä rukoilette, että olisitte nousseet k*pinaan silloin, kun siitä olisi saattanut olla vielä jotain hyötyä. Eli tänään.