Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö unilääkettä näillä kriteereillä?

Vierailija
11.11.2021 |

Ei lihota/lisää ruokahalua, pitää unessa eikä ole koko päivää tokkurassa?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini. Ei tosin kovin vahva, ei välttämättä pidä unessa.

Vierailija
2/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun löydät, olet miljonääri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole unilääke vaan lihasrelaksantti, mutta mä saan sen kanssa nukuttua tosi hyvin. Sirdalud 2 mg. Ei

Vierailija
4/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini. Muita unilääkkeitä ei kannata alkaa käyttämään kuin aivan kroonisessa unettomuudessa. Kun alat korjaamaan lääkkeillä unta jo nuorehkona niin myöhemmin ei nukahtaminen onnistu muuten kuin juuri "keamiallisin" keinoin. Ja kun olet tottunut ottamaan unilääkkeen, kun uni ei tule niin pitää se monesti kierrettä yllä. Et usko, että enää muuten saatkaan unta ja se saa valpastumaan ahdistuksen myötä iltaisin siinä määrin, että ajatuksesta tulee totta.

Vierailija
5/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole unilääke vaan lihasrelaksantti, mutta mä saan sen kanssa nukuttua tosi hyvin. Sirdalud 2 mg. Ei

Mahdetaanko määrätä unettomuuteen?

Vierailija
6/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melatoniini. Muita unilääkkeitä ei kannata alkaa käyttämään kuin aivan kroonisessa unettomuudessa. Kun alat korjaamaan lääkkeillä unta jo nuorehkona niin myöhemmin ei nukahtaminen onnistu muuten kuin juuri "keamiallisin" keinoin. Ja kun olet tottunut ottamaan unilääkkeen, kun uni ei tule niin pitää se monesti kierrettä yllä. Et usko, että enää muuten saatkaan unta ja se saa valpastumaan ahdistuksen myötä iltaisin siinä määrin, että ajatuksesta tulee totta.

Melatoniini on käytössä. Ei auta tippaakaan.

Vierailija
7/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet et eri firmojen melatoniinit olis teholtaan erilaiset? Yliopiston apteekin ja Orionin? Hinta ainakin on tuplat Orionilla! 9mg otan iltaisin.

Vierailija
8/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti lekuri tarjoaa ketipinoria pienellä annoksella.

Mulla toimii ihan ok.

Vierailija
9/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla toimii ihan ok.

Mulla ei toiminut luotettavasti, aiheutti myös levottomia jalkoja ja seuraavana päivänä saattoi olla poissaoleva ja äkäinen olo. Lisänä ruokahalun lisääntyminen ja mässyt. Oli ärsyttävää kun otti pillerin, meni sänkyyn ja tuli aivan hirveät levottomat jalat ja lopulta kun luovutti pyörimiseen niin sitä köpötteli tyhjentämään jääkaapin.

Vierailija
10/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt avun Orionin pitkävaikutteisesta melatoniinista. Kärsin kroonisesta unettomuudesta ja yöheräilystä, joka ajoi hulluuden partaalle. Muut kokeilemani melatoniinit auttavat nukahtamaan, mutteivät pidä unessa. Varsinkin isommilla annoksilla, 2 mg ja yli, heräsin säpsähtäen yltäpäältä hikisenä. Tää nykyinen on rauhoittanut yöt tosi hyvin.

Vierailija
11/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsopikloni, mutta lääkärit ei määrää kun Valvira kyttää.

Vältä ainakin mirtatsapiinia.

Vierailija
12/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kummaa? Mulle 7,5 mg mirtatsapiinia ehdottomasti paras. Ei "oloja", ei pöhnää, saa helposti reseptin koska ei kelpaa viihteilyyn jne. jne.

Tsopikloni (esim. Imovane ja Zopinox) kantaa mukanaan koukkua, joka on terästä. Lisäksi tulee hirmuinen aamupöhnä ja tehoton uni. Vältä näitä jos vaan voit.

Vierailija
13/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta...

Mistä löydätte näitä lääkäreitä, ketkä määrää sitä mitä pyytää?

Itse oon käynyt läpi varmaan 15 eri lääkettä kymmenen vuoden aikana ennenkuin uskoivat mikä toimii mulla.

Vierailija
14/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta...

Mistä löydätte näitä lääkäreitä, ketkä määrää sitä mitä pyytää?

Itse oon käynyt läpi varmaan 15 eri lääkettä kymmenen vuoden aikana ennenkuin uskoivat mikä toimii mulla.

Se riippuu aivan täysin mikä sinulla omasta mielestäsi ns. "toimii". Benzoja lääkärit ei juurikaan tykkää kirjoitella univaikeuksiin koska riippuvuus. Sama pätee näihin nukahtamislääkkeisiin. Jos näitä koet jatkuvasti tarvitsevasi kannattaisi ehkä ensin pohtia miksi.

Helposti ja koko lailla ilman kysymyksiä saa reseptin väsyttävävälle masennuslääkkeelle. Näitä ovat doksepiini, trimipramiini, mirtatsapiini ja tratsodoni. Niillä ei ole mitään viihdearvoa ja annoksen suurentaminen poistaa väsyttävän vaikutuksen.

Vierailija
15/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla toimii ihan ok.

Mulla ei toiminut luotettavasti, aiheutti myös levottomia jalkoja ja seuraavana päivänä saattoi olla poissaoleva ja äkäinen olo. Lisänä ruokahalun lisääntyminen ja mässyt. Oli ärsyttävää kun otti pillerin, meni sänkyyn ja tuli aivan hirveät levottomat jalat ja lopulta kun luovutti pyörimiseen niin sitä köpötteli tyhjentämään jääkaapin.

Ketipinorin unta parantavaa vaikutusta ei ole virallisissa tutkimuksissa todistettu ja valmistaja on saanut varoituksen ainakin 2018 sen kaupittelusta yleislääkkeenä mm. unettomuuteen.

Vierailija
16/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt käytössä. Nukun sen avulla maksimissaan 3,5h

Vierailija
17/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen löytänyt avun Orionin pitkävaikutteisesta melatoniinista. Kärsin kroonisesta unettomuudesta ja yöheräilystä, joka ajoi hulluuden partaalle. Muut kokeilemani melatoniinit auttavat nukahtamaan, mutteivät pidä unessa. Varsinkin isommilla annoksilla, 2 mg ja yli, heräsin säpsähtäen yltäpäältä hikisenä. Tää nykyinen on rauhoittanut yöt tosi hyvin.

Kokelin kahden yön aikana pitkävaikutteista, nukuin todella levottomasti niinä hetkinä kun hetkeksi nukahdin ja toisena yönä jäin aamuyön jälkeen valvomaan

Vierailija
18/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pelkoa että 1/4 pala mirtazapiinia aiheuttaisi painonnousua tai lisääntynyttä ruokahalua?

Vierailija
19/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokelin kahden yön aikana pitkävaikutteista, nukuin todella levottomasti niinä hetkinä kun hetkeksi nukahdin ja toisena yönä jäin aamuyön jälkeen valvomaan

Aika jännä. Minulla vaikutus oli aivan päivastainen. Niin me ollaan erillaisia!

Vierailija
20/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän 1,9 mg melatoniinia että nukahdan ja Mirtazapinilla pysyn unessa aamuun.

Mirtazapinista 1/4 tai 1/2 tablettia (puolikas on helposti tehtävissä, neljäs osaa ei oikein saa kuin terävällä veitsellä)

Mirtazapinia käyttänyt pari vuotta ja toimii todella hyvin. 

Olen 30 vuoden aikana kokeillut sitä sun tätä ja tuo on minulle paras.

Ei vieroitusoireita jos välillä ei otakaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi