Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löytyykö unilääkettä näillä kriteereillä?

Vierailija
11.11.2021 |

Ei lihota/lisää ruokahalua, pitää unessa eikä ole koko päivää tokkurassa?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen löytänyt avun Orionin pitkävaikutteisesta melatoniinista. Kärsin kroonisesta unettomuudesta ja yöheräilystä, joka ajoi hulluuden partaalle. Muut kokeilemani melatoniinit auttavat nukahtamaan, mutteivät pidä unessa. Varsinkin isommilla annoksilla, 2 mg ja yli, heräsin säpsähtäen yltäpäältä hikisenä. Tää nykyinen on rauhoittanut yöt tosi hyvin.

Kokelin kahden yön aikana pitkävaikutteista, nukuin todella levottomasti niinä hetkinä kun hetkeksi nukahdin ja toisena yönä jäin aamuyön jälkeen valvomaan

Aika jännä. Minulla vaikutus oli aivan päivastainen. Niin me ollaan erillaisia!

No niinpä! Minkä merkkistä valmistetta käytät? Niissä kuulemma eroja

Vierailija
22/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuggumatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsopikloni, mutta lääkärit ei määrää kun Valvira kyttää.

Vältä ainakin mirtatsapiinia.

Mitä kummaa? Mulle 7,5 mg mirtatsapiinia ehdottomasti paras. Ei "oloja", ei pöhnää, saa helposti reseptin koska ei kelpaa viihteilyyn jne. jne.

Tsopikloni (esim. Imovane ja Zopinox) kantaa mukanaan koukkua, joka on terästä. Lisäksi tulee hirmuinen aamupöhnä ja tehoton uni. Vältä näitä jos vaan voit.

Minulla taas Mirtazapin ja Ketipinor aiheuttivat ankaran tokkuran ja päiväväsymyksen. Stilnoct on ollut hyvä minulle, puolikas tabletti riittää siihen, että nukahdan. Minulla on ollut nukahtaminen se ongelma, ei unessa pysyminen. Käytän tuota useita viikkoja putkeen. Sitten kun stressiä on vähemmän, vieroitan itseni siitä ja siinä kohtaa tulee yksi tai kaksi yötä, jolloin nukahtaminen kestää useamman tunnin, niiden jälkeen nukahdan taas luomuna.

Vierailija
24/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt käytössä. Nukun sen avulla maksimissaan 3,5h

Mikä on sinun unettomuutesi syy? Se kannattaisi selvittää ja yrittää vaikuttaa siihen.

Vierailija
25/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä unilääke on. Rajoita somessa olosi ja Tv katselu. Harasta hyötyliikuntaa. Muista syödä ruokarytmillä.Ulkoile paljon. Kun halitset oman ajan käytön: Kykenet Ottamaan se aikaa ulkoiluun. Kävelessä saat hyvän mielen ja osaat sen tehdä itse. Lainaa kirjasto kirjoja,mistä itse pidät ,kirjan lukeminen on hyvä unilääke.

Vierailija
26/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuggumatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kummaa? Mulle 7,5 mg mirtatsapiinia ehdottomasti paras. Ei "oloja", ei pöhnää, saa helposti reseptin koska ei kelpaa viihteilyyn jne. jne.

Tsopikloni (esim. Imovane ja Zopinox) kantaa mukanaan koukkua, joka on terästä. Lisäksi tulee hirmuinen aamupöhnä ja tehoton uni. Vältä näitä jos vaan voit.

Ap halusi unilääkkeen joka ei aiheuta painonnousua. Aika villikin ruokahalun kasvu on yksi mirtan tunnetuimpia sivuvaikutuksia.

Vierailija
27/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuggumatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas Mirtazapin ja Ketipinor aiheuttivat ankaran tokkuran ja päiväväsymyksen. Stilnoct on ollut hyvä minulle, puolikas tabletti riittää siihen, että nukahdan. Minulla on ollut nukahtaminen se ongelma, ei unessa pysyminen. Käytän tuota useita viikkoja putkeen. Sitten kun stressiä on vähemmän, vieroitan itseni siitä ja siinä kohtaa tulee yksi tai kaksi yötä, jolloin nukahtaminen kestää useamman tunnin, niiden jälkeen nukahdan taas luomuna.

"Tsolpideemi ei varsinaisesti väsytä, mutta se auttaa uneenpääsyä mentäessä lepäämään välittömästi lääkkeen ottamisen jälkeen. Tsolpideemi voi kuitenkin aiheuttaa joillekin käyttäjille hyvin voimakkaita ja realistisia hallusinaatioita, jos ohjeita ei noudateta ja käyttäjä jää valvomaan lääkkeen ottamisen jälkeen."

"Varmista, että voit unilääkkeen oton jälkeen nukkua keskeytyksettä 8 tuntia. Jos joudut heräämään aikaisemmin, sinulla saattaa ilmetä muistihäiriöitä ja sekavuutta."

Nämä tässä lääkkeessä stressaavat... Voisipa olla varma että voisin nukkua edes 6 tuntia putkeen

Vierailija
28/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt käytössä. Nukun sen avulla maksimissaan 3,5h

Mikä on sinun unettomuutesi syy? Se kannattaisi selvittää ja yrittää vaikuttaa siihen.

Sitä kyllä selvitetään parhaillaan, oon todella huonovointinen unettomuuden takia joten tarvitsisin edes väliaikaisen avun.

Vierailija
29/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuggumatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tsolpideemi ei varsinaisesti väsytä, mutta se auttaa uneenpääsyä mentäessä lepäämään välittömästi lääkkeen ottamisen jälkeen. Tsolpideemi voi kuitenkin aiheuttaa joillekin käyttäjille hyvin voimakkaita ja realistisia hallusinaatioita, jos ohjeita ei noudateta ja käyttäjä jää valvomaan lääkkeen ottamisen jälkeen."

"Varmista, että voit unilääkkeen oton jälkeen nukkua keskeytyksettä 8 tuntia. Jos joudut heräämään aikaisemmin, sinulla saattaa ilmetä muistihäiriöitä ja sekavuutta."

Nämä tässä lääkkeessä stressaavat... Voisipa olla varma että voisin nukkua edes 6 tuntia putkeen

Kappas, kiitos väsymyksen en huomannut että kerroit nukahtamisen olevan ongelma. Itellä paljon enemmän se unessa pysyminen. 

Vierailija
30/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuggumatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä lääke mutta lääkärit alkoivat jotain 4 vuotta sitten kitistä sen käytöstä. Kokeilin sitten mirtsan ja ketipinorin. Erittäin huonoja molemmat. Mirtsapiini ei nukuta illalla ja aamulla siitä on monta tuntia tokkurassa. Ketiponori ei myöskään nukuttanut ja siitä tuli outo olo. 

Unettomuus on pirullinen vaiva ja siihen on hankalaa saada kunnollista lääkettä.

Vierailija
31/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole unilääke vaan lihasrelaksantti, mutta mä saan sen kanssa nukuttua tosi hyvin. Sirdalud 2 mg. Ei

Mahdetaanko määrätä unettomuuteen?

Jaa-a, tuskin. Mutta muistan lukeneeni jonkun unettomuudesta kärsineen kommentin jollain muulla keskustelupalstalla, että mikään unilääke ei toimi yhtä hyvin kuin Sirdalud 😄

Sain itse sitä siis tosi pahaan niskajumiin. Auttoi hyvin siihenkin, mutta sen kanssa sai myös nukuttua tosi hyvin, se on voimakkaasti väsyttävä, ja sen ottoa suositellaan vain ennen nukkumaanmenoa. Ainut haittavaikutus omalla kohdalla oli suun kuivuminen.

Vierailija
33/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtatsapiini on ollut minulla tehokas, eikä siihen ole tullut riippuvuutta. Huono puoli on iltapäiväviiteen kestävä  pöhnä, joten ei hyvä. Toinen iso haitta on painonnousu ihan sillä puolikkaallakin tabletilla. Ensin tuli ahmintakohtauksia, mutta vaikka ne katosivat ja söin ihan kuten ennenkin ja liikuntaa lisäsinkin, paino vain nousi. Muutamassa kuukaudessa tuli 8 kg, josta voisin kuvitella, että ehkä vain pari siitä ahmimisesta. Eli vaikuttaa selvästi aineenvaihduntaankin. Nykyään käytän vain jos ihan pakko, ja painonnousu loppui kuin seinään. Bonuksena unettomuusvaivaan tuli teinin työharjoittelu, joka alkaa välillä aamukolmelta ja haluan tarkistaa, että hän varmasti herää ajoissa. Vaikea kuvitella, että voisin mitään unilääkettä käyttää, kun keskellä yötä on pakollinen herääminen, vaikkakin vain hetkeksi. Mutta siis kuten tässäkin ketjussa on jo tullut ilmi, lääkkeet vaikuttavat eri ihmisillä eri tavalla ja joillekin esim. tuo mirta sopii ihan loistavasti.

Vierailija
34/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimii hyvin Imovane ja melatoniini -yhdistelmä. Imovanea otan pari kertaa viikossa, tämä yhdistelmä ollut vuosia käytössä, määrät pysyneet samoina. Melatoniinia max. 5mg, muuten väsyttää aamulla. Terveyskeskuslääkärin "hoidossa" olen unettomuuden tiimoilta (ensimmäinen lääkäri, joka otti asian vakavasti).

Unettomuus kestänyt sen parisenkymmentä vuotta. Kukaan lääkäri tai taho ei ole koskaan ehdottanut tai lähtenyt selvittämään, mistä unettomuus johtuu, kaunis ajatus, jota vähän tyhjänpäiväisesti viljellään. Sanottakoon, että kaikkea olen kokeillut, erityisen huonosti minulle sopivat em. Ketipinor ja Mirtazapin, jotka aiheuttivat mm. levottomia jalkoja.

Vierailija
35/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntavat kuntoon niin ei unilääkkeitä tarvitse.

Vierailija
36/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla toimii hyvin Imovane ja melatoniini -yhdistelmä. Imovanea otan pari kertaa viikossa, tämä yhdistelmä ollut vuosia käytössä, määrät pysyneet samoina. Melatoniinia max. 5mg, muuten väsyttää aamulla. Terveyskeskuslääkärin "hoidossa" olen unettomuuden tiimoilta (ensimmäinen lääkäri, joka otti asian vakavasti).

Unettomuus kestänyt sen parisenkymmentä vuotta. Kukaan lääkäri tai taho ei ole koskaan ehdottanut tai lähtenyt selvittämään, mistä unettomuus johtuu, kaunis ajatus, jota vähän tyhjänpäiväisesti viljellään. Sanottakoon, että kaikkea olen kokeillut, erityisen huonosti minulle sopivat em. Ketipinor ja Mirtazapin, jotka aiheuttivat mm. levottomia jalkoja.

Tätä se just on ei tutkita, mutta lääkitään esim uniapnea voi olla syy.

Vierailija
37/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imovane toimi mulla sillon kun joskus käytin. Ei päiväpöhnää enkä jääny koukkuun. Nykyään tepsii melatoniini 1,9mg.

Vierailija
38/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käytössä mirtazapiini. Kun halutaan unta tukeva vaikutus, sitä kuuluu ottaa hyvin pieni annos. Itse laitan 15mg tabletin neljään osaan ja nukun paremmin kuin ilman. Ollut minulla käytössä myös masennuslääkkeenä 15mg ja 30mg annoksena, jolloin sai olla todella tarkka ettei syö liikaa, mutta ei siis sinällään lihota. Pitää osata olla ylisyömästä. Mutta nyt vain unta tukemassa.

Jos käytössä on ollut taukoa tai ottaa ensimmäisen napin, olen huomannut sen humahtavan päähän, mutta yhden tai kahden päivän jälkeen tasoittuu eikä ole aamutokkuraa. 

Vierailija
39/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäntavat kuntoon niin ei unilääkkeitä tarvitse.

Mitä vinkkejä sinulla olisi minulle elämäntapojen suhteen?

Minun miehelläni on syöpä ja se hermostuttaa edelleen välillä, vaikka tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että hän selviää. Mieheni on ulosotossa syövän takia ja meillä on tosi tiukkaa taloudellisesti. Elämä on tuon takia yhtä kituuttamista. Yksi lapsistamme on erkkalapsi, jonka asiat murehduttavat. Hän alkaa mm. välillä puhua itsemurhasta, kun on erittäin kuormittunut ja tuo tapahtuu nimenomaan iltaisin ja tietää minulle pitkää lohduttelua ja silittelyä ja ahdistaa loppuillan. Lapsen erityisyys aiheuttaa muutenkin huolta, että miten hän tulee pärjäämään joskus, kun aika jättää meistä. Minulla on kaksivuorotyö, johon lähden joko klo 6.30 tai klo 13, kotona olen klo 16 tai klo 23, iltavuorosta palattua en osaa kävellä suoraan ovelta sänkyyn, joten yöt jäävät silloin yleensä lyhyiksi ja silloin nukahtaminen stressaa enemmän.

Vierailija
40/55 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuggumatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle käy kyllä usein niin, että jäänkin vielä Stilnoctin ottamisen jälkeen järjestelemään jotain. Siitä puolikkaasta tabletista tulee lievä huimaus ja tasapainovaikeus, mutta olen kyllä pärjännyt. Jos katson silloin kännykän ruutua, se on näyttänyt hassun kolmiulotteiselta. Niinä öinä, kun yöunet ovat jääneet kuuteen tuntiin, seuarauksena on minulla ollut vain se, että aamulla on vaikeampi saada itseään sängystä ylös. Useimmiten nukunkin vain 7 tuntia, kun en muka ehdi nukkua enempää. Joskus olen ottanut kokonaisenkin tabletin, jos olen ollut kovin stressaantunut, mutta lääkkeen vaikutus on tuntunut lähes samalta. Totta kai luomu-unien jälkeen on virkeämpi olo, mutta siitä taas ei tule pidemmän päälle mitään, jos valvoo yökaupalla. Minulla on pyrkimys päästä joskus kokonaan eroon Stilnoctista ja tuosta syystä pidän siitä taukoa loma-aikoina ja muulloinkin aina, jos suinkin pystyn.