Refluksi taudista kokemuksia?
Tytöllämme (2kk) todettiin Refluksi tauti, eli ruoan takasinpäin virtausta vatsalaukusta ruokatorveen. Prepulsid lääkitys aloitettiin eilen.
Haluaisinkin tiedustella, onko muilla kokemuksia refluksista, lääkityksestä ja muutenkin jatkosta.
Kiitos jo etukäteen.
Kommentit (9)
Pojallamme (ny 3.5kk) todettiin refluksitauti 2kk:na ja siitä saakka saanut samaista Prepulsid-lääkitystä. Lääkitys onkin auttanut korinaan, kuorsaukseen, rohinaan ja nielemisvaikeuksiin (ts. kiemurtelee syödessä) kuin myös pulautteluun, mutta näyttäisi meillä aiheuttavan ripulin ja mahakipuja... Samaten yöt ovat meillä edelleen yhtä levottomat kuin ennenkin (herää 20 kertaa yössä, aamuyöstä lähtien käytännössä koko ajan). Toivomme laskemme vielä allergiaselvittelyyn, josko niistä löytyisi refluksin syy, vaikka imetysdieetit eivät ole auttaneet. Yöaika on meillä ihan katastrofaalista ja olenkin itse äitinä väsymyksen takia romahtamispisteessä niin fyysisesti kuin henkisesti (nukun 0-3h yössä ja tätä jatkunut yli 3kk). Jos jollakulla on vinkkejä miten rauhoittaa yö, otan kiitollisuudella vastaan...Toivottavasti teillä lääke auttaa eikä tuo mukanaan sivuvaikutuksia.
Kamu ja poika 3.5kk
jaakkimaa:
googettamala löytyy yahaoolista gerlasten vanhemmille. Ainakin itse olen kokenut ko vertaistukilistan loistavaksi.
Miten löydän tuon listan?
Meillä kans kovasi röhinää ja korinaa. Masu vaivoja on hiukan illalla ollut, mutta yöt on toistaiseksi ainakin nukkunut hyvin. Yhdellä, kahdella heräämisellä sinne aamu kuuten nukutaan.
muistaakseni lääkkeen vaikutus näkyi jo samana päivänä. Pulauttelu ja nieleskely ja oksu suussa istuskelu väheni, mutta korinnan, rohinan ja yskimisen vähentyminen vei muistaakseni paljon kauemmin ehkä pari viikkoa. Valitettavasti tuo ripuli paheni parin viikon käytön jälkeen ja on nyt jatkunut yli kuukauden, mutta kun ei voi lopettaakaan tuota lääkettä...
http://health.groups.yahoo.com/group/refluksilapset/
Meillä on reilun vuoden ikäinen poika, jolla silent-refluksi (ei oksentele vaan happojen nousuja). Hänen refluksinsa on (ainakin pääasiallisesti) allergiaperäistä, joten toistaiseksi ruokavalio on hyvin suppea...
- tiklu
Yritin sinne kirjutua, mutten taida oikeen osata käyttää. Onko siellä Suomenkielistä osastoa?
:-/
Sinun pitää ensin rekisteröityä Yahoohon ja hankkia sinne id. Se on onnistuu sivulta www.yahoo.com ja sieltä sign in ja vielä sign up linkki. Täytätä lomakkeen ja voit samalla luoda yahoo-osoitteen itsellesi ja käydä sieltä sitten lukemassa viestit (mail linkin takaa). Sitten menet tuolle refluksisivulle ja valitset sieltä join this group.
Johan löyty ja sain jotain tolkkua tuohon hommaan.
Kiiiiiitoooos!
googettamala löytyy yahaoolista gerlasten vanhemmille. Ainakin itse olen kokenut ko vertaistukilistan loistavaksi.