Minne menet kesätöihin?
Kyselee epätoivoinen opiskelija. Oman alani kesätöitä ei ole. Kyttään joka päivä mollin ja monsterin läpi, olen myös lähettänyt hakemuksia muihinkin kuin noissa olleisiin työpaikkoihin, mutta mistään ei ole kuulunut mitään. Mulla on työkokemusta vain päiväkodeista, kouluista ja kunnan viheryksiköstä. Hain juuri viidettä vuotta putkeen prismoihin ja saleihin töihin, aiemmin ei ole kutsuttu edes haastatteluun, täytyy toivoa että nyt kävisi tuuri.
Kokeille ja sairaanhoitajille olisi töitä :(
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:17"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:09"]Tuo perheen oma lastenhoitaja on idea sieltä parhaasta päästä! Varavaihtoehdoksi suosittelen hautausmaalle hakemista, kun niitä on vähän helpompi saada kuin töitä kaupasta ja sulla kuitenkin on kokemusta vihertöistä. [/quote] Olen hakenut jo hautausmaalle, mitään ei ole sieltäkään kuulunut. Naapurikuntien hautausmaille pääsee vain niillä arvottavilla kesätyöseteleillä tms mihin olen liian vanha :/ Ap
[/quote]
Menet jonnekin vuokratyöfirmaan kesäksi? Itse olin pahimmillaan 10 firmassa yhtäaikaa. Tosin kesällä on hiljaisempaa.
Siivoustyötä saa helpommin kuin työtä hautausmaalta. Riippuen kaupungista missä olet - esim. hyttisiivousta.
Tai sitten vanhainkotiin pitämään seuraa vanhuksille tai ulkoiluttajaksi?
Onko Nordjobb jo haudattu haave iän puolesta? Voit myös katsoa mitä Ruotsissa tai Englannissa tarjotaan. Joskus oli ihan mahtavia kesähenkkarin paikkoja. Sai asuakin ilmaiseksi työnantajan luona Lontoossa.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:21"]Ravintoloihin tai hotelleihin apulaiseksi? Ei tarvii koulutuksia. Pitää vain jaksaa raskas työtahti.
[/quote]
Ravintolaan ei pääse ilman hygienia- ja anniskelupasseja. Siivoojaksi olen hakenut jo, mutta siitäkään ei ole sitä työkokemusta.. Laitan mol.fi hakusanaksi aina kesätyö ja varsinais-suomi ja niihin mitä sieltä tulee olen hakenut kaikkiin, mihin minulla olisi edes pieni mahdollisuus päästä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:21"]Ravintoloihin tai hotelleihin apulaiseksi? Ei tarvii koulutuksia. Pitää vain jaksaa raskas työtahti. [/quote] Ravintolaan ei pääse ilman hygienia- ja anniskelupasseja. Siivoojaksi olen hakenut jo, mutta siitäkään ei ole sitä työkokemusta.. Laitan mol.fi hakusanaksi aina kesätyö ja varsinais-suomi ja niihin mitä sieltä tulee olen hakenut kaikkiin, mihin minulla olisi edes pieni mahdollisuus päästä. Ap
[/quote]
Elintarviketehdas. Pääsin ilman hygieniapassia. Olen myös ollut ilman hygieniapassia leipomossa ja grillissä töissä. Tosin vuokratyöntekijänä. Aina pääsee tänne: Turun Jalostajan tehdas. Työvoimatoimiston henkilöstövuokrauksen kautta. Voit olla siellä koko kesän, jos pää kestää.
No enpä mäkään tee oman alan juttuja, vaikka olenkin opiskelija. Pitää ottaa se mitä saa eikä marista että kun ei mitään oman alan töitä löydy. Mieluusti mä oon tänäkin vuonna ruokapaikassa ja asiakaspalvelussa, kun on sitten edes jotain töitä. Vaikka ei omaa alaa olekaan.
Vanhainkotiinkaan ei taida päästä ilman hoitajanoulutusta tai niitä kesätyöseteleitä. Menisin ilomielin kunnan viherpalveluihin taas kesätöihin, mutta he aloittivat YT-neuvottelut syksyllä, joten saa nähdä ottavatko ollenkaan kausityöntekijöitä. Vielä ainakaan ei ole hakua heidän nettisivuillaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:21"]Ravintoloihin tai hotelleihin apulaiseksi? Ei tarvii koulutuksia. Pitää vain jaksaa raskas työtahti. [/quote] Ravintolaan ei pääse ilman hygienia- ja anniskelupasseja. Siivoojaksi olen hakenut jo, mutta siitäkään ei ole sitä työkokemusta.. Laitan mol.fi hakusanaksi aina kesätyö ja varsinais-suomi ja niihin mitä sieltä tulee olen hakenut kaikkiin, mihin minulla olisi edes pieni mahdollisuus päästä. Ap
[/quote]
Elintarviketehdas. Pääsin ilman hygieniapassia. Olen myös ollut ilman hygieniapassia leipomossa ja grillissä töissä. Tosin vuokratyöntekijänä. Aina pääsee tänne: Turun Jalostajan tehdas. Työvoimatoimiston henkilöstövuokrauksen kautta. Voit olla siellä koko kesän, jos pää kestää.
[/quote]
Ympärillä on myös iso kasa muita tehtaita. Vaikka Marli tai Nestle.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:31"]
Vanhainkotiinkaan ei taida päästä ilman hoitajanoulutusta tai niitä kesätyöseteleitä. Menisin ilomielin kunnan viherpalveluihin taas kesätöihin, mutta he aloittivat YT-neuvottelut syksyllä, joten saa nähdä ottavatko ollenkaan kausityöntekijöitä. Vielä ainakaan ei ole hakua heidän nettisivuillaan. Ap
[/quote]
Kaverini 15-vuotias poika on ollut kesätyössä vanhainkodissa. Tuttavani oli juuri puoli vuotta vanhainkodissa apulaisena ilman mitään hoitoalan kokemusta tai koulutusta.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:28"]
[/quote]
[/quote]
Jalostajalla ei ollut vielä haku alkanut, mutta kiitos vinkistä, sinne haen! :)
Ap
http://www.kuntarekry.fi/AvoimetTyopaikat/Sivut/Jobs.aspx?JobId=TKU00-44-54-14&JobLanguage=fi_FI
Ne vanhainkotipaikat ilman hoitajakoulutusta on noita arvottavia kesätyöpaikkoja. Tuota kautta pääsisi myös päiväkoteihin, mutta olen liian vanha hakemaan tuota kautta. Muuten toki käyttäisin tuonkin mahdollisuuden.
Ap
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:28"] [quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:21"]Ravintoloihin tai hotelleihin apulaiseksi? Ei tarvii koulutuksia. Pitää vain jaksaa raskas työtahti. [/quote] Ravintolaan ei pääse ilman hygienia- ja anniskelupasseja. Siivoojaksi olen hakenut jo, mutta siitäkään ei ole sitä työkokemusta.. Laitan mol.fi hakusanaksi aina kesätyö ja varsinais-suomi ja niihin mitä sieltä tulee olen hakenut kaikkiin, mihin minulla olisi edes pieni mahdollisuus päästä. Ap [/quote] Elintarviketehdas. Pääsin ilman hygieniapassia. Olen myös ollut ilman hygieniapassia leipomossa ja grillissä töissä. Tosin vuokratyöntekijänä. Aina pääsee tänne: Turun Jalostajan tehdas. Työvoimatoimiston henkilöstövuokrauksen kautta. Voit olla siellä koko kesän, jos pää kestää. [/quote] Jalostajalla ei ollut vielä haku alkanut, mutta kiitos vinkistä, sinne haen! :) Ap
[/quote]
Tulee Mol.fi:hin juuri ennen kesää. Kannattaa kysellä Turun työvoimatoimiston henkilöstövuokrauksesta suoraan. Sinne pääsee opiskelijatkin. Siis ei tarvitse olla työtön työnhakija.
Artukaisten Hansaprint oli ihana kesätyöpaikka, mutta valitettavasti eivät enää ota täysaikaisia kesätyöntekijökitä. Kaipaan niitä kesiä.
Ravintoloihin tai hotelleihin apulaiseksi? Ei tarvii koulutuksia. Pitää vain jaksaa raskas työtahti.