Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minne menet kesätöihin?

Vierailija
27.01.2015 |

Kyselee epätoivoinen opiskelija. Oman alani kesätöitä ei ole. Kyttään joka päivä mollin ja monsterin läpi, olen myös lähettänyt hakemuksia muihinkin kuin noissa olleisiin työpaikkoihin, mutta mistään ei ole kuulunut mitään. Mulla on työkokemusta vain päiväkodeista, kouluista ja kunnan viheryksiköstä. Hain juuri viidettä vuotta putkeen prismoihin ja saleihin töihin, aiemmin ei ole kutsuttu edes haastatteluun, täytyy toivoa että nyt kävisi tuuri.
Kokeille ja sairaanhoitajille olisi töitä :(

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on oma alasi/ mitä opiskelet? Kannattaa kysellä myös opiskelupaikkasi henkilökunnalta vinkkejä, heillä saattaa olla jokin työ/harjoittelupaikka tiedossa. Itse olen yliopistolla tutkimusavustajana töissä, kuten viime kesänäkin. 

Vierailija
2/32 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen lastentarhanopettajaksi. Päiväkotiin ei oteta kesätyöntekijöitä kun ei ole tarvetta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:26"]

Opiskelen lastentarhanopettajaksi. Päiväkotiin ei oteta kesätyöntekijöitä kun ei ole tarvetta..

[/quote]

Jollei muuta ole, tee hätätapauksessa henkilökohtaisen avustajan kesälomasijaisuuksia. Osaat kyllä. 

Vierailija
4/32 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hajua. Pariin paikkaan olen laittanut työhakemusta. Täällä päin ei ole mitään alani kesätöitä.

Vierailija
5/32 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:26"]

[/quote]

Jollei muuta ole, tee hätätapauksessa henkilökohtaisen avustajan kesälomasijaisuuksia. Osaat kyllä. 
[/quote]

Kukaan terve ihminen ei halua henkilökohtaiseksi avustajaksi. Siinä hommassa katoaa viimeisetkin terveyden rippeet. Nimim. henkilökohtaisena avustajana koko opiskeluaikansa työskennellyt. Siinä työssä saat nyrkistä, sinua kouritaan, palkat maksetaan miten sattuu ja töihin yritetään saada vapaa-aikanakin.

Vierailija
6/32 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:26"]

[/quote]

Oletko hakenut oman kuntasi/kaupunkisi keikka-lastenhoitajaksi? Itse olin aiemmin tällaisilla lisotilla ja kesälläkin sai ihan ok:sti keikkaa. Googlaa myös sivustoja, joissa etsitään hoitajia kotiin! Monet perheet haluavat kesäksi Suomessakin lastenhoitajan kesäksi kotiin esim ekaluokkalaisen + tämän nuorempien sisarusten seuraksi. Hoidin yhden kesän Helsingissä kahden perheen päiväkoti-ikäisiä lapsia, kaupunki maksoi minulle kotihoidontuen lapsista ja perheet vielä extraa ihan normipalkkana. Kaikki siis ihan virallisesti verokortteineen jne. Oli oikein kiva kokemus :)

Vierailija
7/32 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:26"]

[/quote]

Oletko hakenut oman kuntasi/kaupunkisi keikka-lastenhoitajaksi? Itse olin aiemmin tällaisilla lisotilla ja kesälläkin sai ihan ok:sti keikkaa. Googlaa myös sivustoja, joissa etsitään hoitajia kotiin! Monet perheet haluavat kesäksi Suomessakin lastenhoitajan kesäksi kotiin esim ekaluokkalaisen + tämän nuorempien sisarusten seuraksi. Hoidin yhden kesän Helsingissä kahden perheen päiväkoti-ikäisiä lapsia, kaupunki maksoi minulle kotihoidontuen lapsista ja perheet vielä extraa ihan normipalkkana. Kaikki siis ihan virallisesti verokortteineen jne. Oli oikein kiva kokemus :)
[/quote]

Olen jo kuntani sijaislistalla. Sijaisuuksia ei vaan kuulemma ole kesäisin :/ Täytyy etsiä joku tuollainen paikka, että pääsisi kotiin hoitamaan lapsia. Se olisi todella kivaa ja vastaisi omaa alaani.

Ap

Vierailija
8/32 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:26"] Opiskelen lastentarhanopettajaksi. Päiväkotiin ei oteta kesätyöntekijöitä kun ei ole tarvetta.. [/quote]   Jollei muuta ole, tee hätätapauksessa henkilökohtaisen avustajan kesälomasijaisuuksia. Osaat kyllä.  [/quote] Kukaan terve ihminen ei halua henkilökohtaiseksi avustajaksi. Siinä hommassa katoaa viimeisetkin terveyden rippeet. Nimim. henkilökohtaisena avustajana koko opiskeluaikansa työskennellyt. Siinä työssä saat nyrkistä, sinua kouritaan, palkat maksetaan miten sattuu ja töihin yritetään saada vapaa-aikanakin.

[/quote]

No noissakin on valinnan varaa... Moni lapsikin tarvitsee henkilökohtaistaa avustajaa ja Ap voisi olla täydellinen hoitaja (alan koulutusta!) esim nuorelle kehitysvammaiselle lapselle. Pienen lapsen nyrkki ei oikein kunnolla iske ja eipä tule seksuaalista häirintääkään. Lisäksi monissa kunnissa palkka tulee kaupungin kanssa tehdyn sopimuksen mukaan ja kaupunkin maksaa suoran avustajalle, eli ei tuu palkat miten sattuu. 

Vierailija
9/32 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:26"] Opiskelen lastentarhanopettajaksi. Päiväkotiin ei oteta kesätyöntekijöitä kun ei ole tarvetta.. [/quote]   Jollei muuta ole, tee hätätapauksessa henkilökohtaisen avustajan kesälomasijaisuuksia. Osaat kyllä.  [/quote] Kukaan terve ihminen ei halua henkilökohtaiseksi avustajaksi. Siinä hommassa katoaa viimeisetkin terveyden rippeet. Nimim. henkilökohtaisena avustajana koko opiskeluaikansa työskennellyt. Siinä työssä saat nyrkistä, sinua kouritaan, palkat maksetaan miten sattuu ja töihin yritetään saada vapaa-aikanakin.

[/quote]

No noissakin on valinnan varaa... Moni lapsikin tarvitsee henkilökohtaistaa avustajaa ja Ap voisi olla täydellinen hoitaja (alan koulutusta!) esim nuorelle kehitysvammaiselle lapselle. Pienen lapsen nyrkki ei oikein kunnolla iske ja eipä tule seksuaalista häirintääkään. Lisäksi monissa kunnissa palkka tulee kaupungin kanssa tehdyn sopimuksen mukaan ja kaupunkin maksaa suoran avustajalle, eli ei tuu palkat miten sattuu. 
[/quote]

Mä en ainakaan haluaisi, että mun vammaista lasta hoitaa ihminen, joka ei ole ennen työskennellyt vammaisten kanssa. Terveiden ja vammaisten lasten hoitamisessa ei ole mitään samaa.

Vierailija
10/32 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjäksi.

Vierailija
11/32 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:26"] Opiskelen lastentarhanopettajaksi. Päiväkotiin ei oteta kesätyöntekijöitä kun ei ole tarvetta.. [/quote] Oletko hakenut oman kuntasi/kaupunkisi keikka-lastenhoitajaksi? Itse olin aiemmin tällaisilla lisotilla ja kesälläkin sai ihan ok:sti keikkaa. Googlaa myös sivustoja, joissa etsitään hoitajia kotiin! Monet perheet haluavat kesäksi Suomessakin lastenhoitajan kesäksi kotiin esim ekaluokkalaisen + tämän nuorempien sisarusten seuraksi. Hoidin yhden kesän Helsingissä kahden perheen päiväkoti-ikäisiä lapsia, kaupunki maksoi minulle kotihoidontuen lapsista ja perheet vielä extraa ihan normipalkkana. Kaikki siis ihan virallisesti verokortteineen jne. Oli oikein kiva kokemus :) [/quote] Olen jo kuntani sijaislistalla. Sijaisuuksia ei vaan kuulemma ole kesäisin :/ Täytyy etsiä joku tuollainen paikka, että pääsisi kotiin hoitamaan lapsia. Se olisi todella kivaa ja vastaisi omaa alaani. Ap

[/quote]

www.mol.fi Löysin hakemalla lastenhoitaja ja rajaamalla kesätyö jo viisi perheiden ilmoittamaa kesätyöpaikkaa. Sanon jo, sillä moni perhe herää hakemaan hoitajaa kesälle pitkin kevättä, kannattaa seurata aktvisesti tilannetta ja pistää heti hakemusta sisään/soittaa kun tulee ilmoituksia.Uskon että löydän helposti tuollaisen paikan, jos vain olet aktiivinen asian suhteen :) Lastenhoitajan paikkoja löytyy aina, niitä ei talouden suhdanteet vähennä, jopa lisää kun monet tekee lapsia juuri lamavuosina. T.Entinen lastenhoitaja ja numero 7

Vierailija
12/32 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:37"] [quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:26"] Opiskelen lastentarhanopettajaksi. Päiväkotiin ei oteta kesätyöntekijöitä kun ei ole tarvetta.. [/quote]   Jollei muuta ole, tee hätätapauksessa henkilökohtaisen avustajan kesälomasijaisuuksia. Osaat kyllä.  [/quote] Kukaan terve ihminen ei halua henkilökohtaiseksi avustajaksi. Siinä hommassa katoaa viimeisetkin terveyden rippeet. Nimim. henkilökohtaisena avustajana koko opiskeluaikansa työskennellyt. Siinä työssä saat nyrkistä, sinua kouritaan, palkat maksetaan miten sattuu ja töihin yritetään saada vapaa-aikanakin. [/quote] No noissakin on valinnan varaa... Moni lapsikin tarvitsee henkilökohtaistaa avustajaa ja Ap voisi olla täydellinen hoitaja (alan koulutusta!) esim nuorelle kehitysvammaiselle lapselle. Pienen lapsen nyrkki ei oikein kunnolla iske ja eipä tule seksuaalista häirintääkään. Lisäksi monissa kunnissa palkka tulee kaupungin kanssa tehdyn sopimuksen mukaan ja kaupunkin maksaa suoran avustajalle, eli ei tuu palkat miten sattuu.  [/quote] Mä en ainakaan haluaisi, että mun vammaista lasta hoitaa ihminen, joka ei ole ennen työskennellyt vammaisten kanssa. Terveiden ja vammaisten lasten hoitamisessa ei ole mitään samaa.

[/quote]

No se varmaan riippuu vanhemmista ja lapsista. Jotkut vammaisten vanhemmat luulevat omistavansa sen lapsensa kuten lemmieläin omistetaan ja se lapsi on vain oman egonjatko, jonka avulla vanhempi voi päteä, että vain hän ja vain hän tietää mikä on lapselle parasta.

Miten sinun lapsesi eroaa muista lapsista?! Vammaiseen lapseen tulisi suhtautua kuten terveeseenkin ja samalla tavalla ruokkia, antaa hoivaa ja läsnäoloa, ei se mitään amerikantiedettä ole. 

Vierailija
13/32 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:37"] [quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:26"] Opiskelen lastentarhanopettajaksi. Päiväkotiin ei oteta kesätyöntekijöitä kun ei ole tarvetta.. [/quote]   Jollei muuta ole, tee hätätapauksessa henkilökohtaisen avustajan kesälomasijaisuuksia. Osaat kyllä.  [/quote] Kukaan terve ihminen ei halua henkilökohtaiseksi avustajaksi. Siinä hommassa katoaa viimeisetkin terveyden rippeet. Nimim. henkilökohtaisena avustajana koko opiskeluaikansa työskennellyt. Siinä työssä saat nyrkistä, sinua kouritaan, palkat maksetaan miten sattuu ja töihin yritetään saada vapaa-aikanakin. [/quote] No noissakin on valinnan varaa... Moni lapsikin tarvitsee henkilökohtaistaa avustajaa ja Ap voisi olla täydellinen hoitaja (alan koulutusta!) esim nuorelle kehitysvammaiselle lapselle. Pienen lapsen nyrkki ei oikein kunnolla iske ja eipä tule seksuaalista häirintääkään. Lisäksi monissa kunnissa palkka tulee kaupungin kanssa tehdyn sopimuksen mukaan ja kaupunkin maksaa suoran avustajalle, eli ei tuu palkat miten sattuu.  [/quote] Mä en ainakaan haluaisi, että mun vammaista lasta hoitaa ihminen, joka ei ole ennen työskennellyt vammaisten kanssa. Terveiden ja vammaisten lasten hoitamisessa ei ole mitään samaa.

[/quote]

Onko sinulla jokin alankoulutus vai oletko ihan vaan joutunut oppimaan, kuten me muutkin vanhemmat?!

Vierailija
14/32 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Täh? :D Tottakai on! Olen tehnyt töitä sekä vammaisten että terveiden lasten kanssa yli kymmenen vuotta  ja toki riippuu vamman asteesta mutta samat periaatteet toimii. Rajoja ja rakkautta tarvitsevat molemmat, vammaiset useimmiten vain enemmän huomiota ja vielä enemmän rajoja ja rakkautta. Terveellä päällä kuka tahansa oppii hoitaman vammaisia lapsia ja perheet kyllä oman lastensa hoitoon perhdyttävän usein todella hyvin. Moni vammaisen perhe varmasti arvostaisi lastentarhan koulutusta saanutta hoitajaa, kun avustajiksi joutuu usein palkkaamaan täysin kokemattomiakin/kouluttamattomiakin. Ei se palkka niin hehkeä ole ja kuormittava työ, joten on enemmän työntekijän kuin työnantajan markkinat lamasta huolimatta. 

Vierailija
15/32 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossusta rahaa

Vierailija
16/32 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitä luulet sillä palkalla ja niillä työehdoilla saavasi? 

Vierailija
17/32 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:37"]

[/quote]

Samat sanat. Masentava työ. mutta toisaalta niitä töitä on saatavilla. Huom, en aina ajatellut henkkarin töistä näin - pitkä kokemus muutti mielipiteeni.

Vierailija
18/32 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo perheen oma lastenhoitaja on idea sieltä parhaasta päästä! Varavaihtoehdoksi suosittelen hautausmaalle hakemista, kun niitä on vähän helpompi saada kuin töitä kaupasta ja sulla kuitenkin on kokemusta vihertöistä.

Vierailija
19/32 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyssiin toivottavasti!

Vierailija
20/32 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:09"]Tuo perheen oma lastenhoitaja on idea sieltä parhaasta päästä! Varavaihtoehdoksi suosittelen hautausmaalle hakemista, kun niitä on vähän helpompi saada kuin töitä kaupasta ja sulla kuitenkin on kokemusta vihertöistä.
[/quote]

Olen hakenut jo hautausmaalle, mitään ei ole sieltäkään kuulunut. Naapurikuntien hautausmaille pääsee vain niillä arvottavilla kesätyöseteleillä tms mihin olen liian vanha :/

Ap