Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan laihtunut 5:2 dietillä ?

Vierailija
27.01.2015 |

en jaksa laskea kaloreita per 100 g (kun en ees tiedä, paljon jotain ruokaa on 100 g)

Voisiko joku kertoa valmiita annoksia siihen 500 kaloria per päivä tai sivuja, joista sellaisia löytyy

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minusta se on ollut helppoa. Olen syönyt 500 kcal  päivinä lounaalla kuppikeiton, desin raejuustoa ja hapankorpun. Illalla pieni lautaselle Kaurapuuroa veteen tehtynä ja tomaatti. 

Vierailija
2/6 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en laihtunut. Paastopäivää seuraavana päivänä oli aina niin valtava nälkä että söin enemmän kuin normaalisti, joten kokonaisuudessaan viikon syödyt kalorit ei vähentyneet. Lisäksi minulla oli paastopäivinä aivan kamalan heikko olo varsinkin iltapäivästä ja alkuillasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laihtunut, mutta en lihokaan, joten tämä sopii minulle. BMI 21 ja ikääkin kohta 50v. Syön kahtena päivänä viikossa maitorahkaa ja kasviksia, muuten ihan kaikkea mielen mukaan. Ja harrastan liikuntaa. Olen kymmenen vuotta ollut tässä painossa ja vuoden ajan noudattanut 5:2-dieettiä ihan halusta kokeilla. Ja nämä kevyet päivät ovat minulle hyvästä kaikin puolin.

Vierailija
4/6 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihduin tuolla 4 kg normaalipainon sisällä. Tosin mun "paastopäivät" on 600-800 kaloria. Vieläkin pidän maanantaisin vähäkalorisen päivän jos viikonloppuna on ollut illalliset tms.

bmi 23.3

Vierailija
5/6 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika ilmeisesti kuin kolmosella. En laihtunut lainkaan. Ei minulle kyllä se paastoaminen tiukkaa tehnyt, mutta tuli syötyä enemmän sitten viitenä päivänä, joten tulos oli plus-miinus-nolla. Pystyn pitämään painon samana kyllä ilmankin, joten siksi en piittaa tuosta paastosta.

LISÄKSI minulle tuli kk-kiertohäiriöitä tuon dieetin takia, parit kuukautiset jäivät pois (mitä ei ole 30 vuoden aikana tapahtunut muutoin kuin raskauden aikana). Joten varoitan, että kaikille tuo dieetti ei sovi lainkaan.

Paastopäivinä sain kalorit kasaan esim. näin: aamulla reissari (siis molemmat puoliskot) ilman rasvaa, välissä keitetty kananmuna siivutettuna. Iltapäivällä appelsiini tai omena. Illalla puuro ennen nukkumaan menoa (tehtynä veteen, mausteena hiukan suolaa, ei muuta - 1dl puurohiutaleita, 2 dl vettä).

Jos haluat laskea kaloreita, niitä voi tsekata www.fineli.fi:stä. Sieltä löytyy sivupalkista myös keskimääräiset ruokien painot (esim. keskikokoinen omena tai muna), joiden avulla voit laskea kalorit. Eli perushaulla näet kunkin asian kalorimäärät per sata grammaa. Jos vaikkapa omena painaa 130 grammaa, kerrot sen 100 gramman kalorimäärän 1,3:lla. Jos jokin painaa alle sata grammaa, esim. 85 grammaa, kerrot sen kalorimäärän 0,85:llä. Ei tämä vaikeaa ole, vaikka hiukan työlästä kyllä.

Vierailija
6/6 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut 10 kg pikkuhiljaa vuoden aikana. Syön paastopäivinä työmaaruokalassa pienen annoksen sitä ruokaa, jota nyt sattuu olemaan tarjolla. Ja sitten pari pientä palaa leipää, vihanneksia ja marjoja. En ole laskenut kaloreita.