Näkeekö esim. teinistä, onko hän rikkaasta vai köyhästä perheestä?
Voiko sen nähdä ulospäin? Oletteko päätelleet jostakin seikoista henkilön varallisuustasoa? Vai mietittekö tällaisia ollenkaan? Suosiiko rikkaampi esimerkiksi tietynlaista tyyliä pukeutumisessaan? Jne... Kiinnostaa :)
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:52"]
Selvemmin näkee onko tyhmä vai ei. Pidän kaikkia merkkitörkyyn törsääviä tyhminä vaikka olen muuten hyvin viisas, humaani ja suvaitsevainen. Osaan periaatteessa valmistaa itse kaikki tarvitsemani tavarat, joten en ole mikään ilmainen mainoshuora kuten merkkitavaroiden esittelijät.
Teini 2002
[/quote]
Kielenkäyttösi on rumaa. Ja olet liian nuori täällä notkumaan. Täältä saa ihan väärän kuvan elämästä
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:22"]
Tytöillä sen näkee kyllä käsilaukusta usein helposti. Aito merkkilaukku vaiko tavallinen hm'ltä tai kopio...
[/quote]
eivät kaikki välitä merkkilaukuista vaikkei olisikaan rahasta pulaa
[/quote]
Kysäisepä keneltä tahansa 15-v tytöltä, huolisiko Louis Vuittonin jos saisi ilmaiseksi.
[/quote]
En huolisi, mutta olenkin jo 16-v ja tajuan miten noloja ne on.
t. 16v
Huonoista lähiöistä tulee epäsiistejä koulukiusaajia, tyttöjä jotka vetää röökiä ja joilla on koviksen päällepäsmärielkeet, huonosti istuvat makkarankuorivaatteet ja jo tuolloin vähän muita möreämpi ja matalampi kova ääni ja joiden joka viides sana on v***u.
Hyvistä lähiöistä tulee niitä sivistyneitä nuoria, tyttöjä jotka ottavat huomioon muut kuten leikeistä syrjäytyneet "nörtit", pukeutuvat nätisti, ovat kannustavia tiimipelaajia luonteiltaan, ja kun ensiksimainitut haukkuu heitä kermaperseiksi niin nämä heiluttavat vain kiiltäviä hiuksiaan ja väläyttävät valkoisen "kill them with kindness" pepsodenthymyn.
Mun mielestä kyse on lähinnä siitä paljon vanhemmat antavat rahaa lasten menoihin tai hankintoihin olkoon kyseessä vaikka rikas tai sosiaalitukien varassa elävä perhe. Olen itse joskus laskenut että monesti voi olla sellainen tilanne että vaikka perheessä olisi kaksi työssäkäyvää niin perheen käytettävissä olevat tulot ruokaan ja kaikkeen muuhun kuten niihn vaatteisiin ja muihin teinin varusteisiin on ihan sama määrä kun vaikka työttömän sossun tuella elävällä perheellä.
Tällainen tilanne voi olla esim. silloin kun perhe maksaa asuntolainaa ja muita asumiskuluja vaikka n. 1700€ ja omistaa vielä uudehkon auton johon menee kuluja bensakulut mukaanlukien n. 600€ kk. Sitten vielä jos on päivähoitoikäisiä lapsia niin voi olla vaikka päivähoitomaksut n. 500€/kk. Eli nettona vaikka 4600€ tienaava neljän lapsen perhe saa tililleen rahaa lapsilisien kanssa yht. n. 5000€ mutta kun siitä miinustetaan asumiskulut, autokulut ja päivähoitomaksut niin jäljelle jää 2200€ muihin laskuihin, ruokaan ja vaatteisiin jne..
Sossun tuella elävä nelilapsinen perheelle taas maksetaan asuminen, päivähoitomaksuja ei ole ja jos perheellä ei ole autoa niinkuin periaatteessa ei pitäisi olla kun sossun tuki ei ole tarkoitettu riittämään kattamaan autokustannuksia vaan ainoastaan ne peruskulut asumiskulujen jälkeen kuten, ruoka, vaatteet, muut laskut jne. Näihin elinkustannuksiin nelilapsinen sossun tuella elävä perhe saa n. 2100€ (vertaa työssäkäyvälle perheelle jää vastaaviin menoihin lähes sama summa) eli elintaso on sama, erona tietenkin kuitenkin se että tuo työssäkäyvä perhe elää hienommassa, omistusasunnossa ja omistaa auton, kun taas tuo työtön perhe asuu vuokraluukussa ja ei omista autoa. Mutta silti ei tarvitse ihmetellä miksi sille sossun tuella elävän perheen lapselle on varaa ostaa ne samat iphonet ja vaatteet kun tuolla keskituloisellakin.
Toki kumpikin perhe päättää itse paljon niistä käytettävistä tuloista käyttää sitten lapsen menoihin eli vastaukseni on, ei voi päätellä selkeästi vanhempien taloudellista tilannetta lasten vaatetuksesta tai muista härpäkkeistä kuten kännyköistä.
Yleensä rikkaiden lapset ovat fyysisesti kauniimpia kuin köyhien lapset.
Rikkailla on varaa käydä kampaajalla, hoidattaa akne yms.
Mitä teet tiedolla? Jos aiot pyrkiä piireihin niin ei onnistu. Olet vain kiipijä. Paremmissa piireissä pyöritään keskenään.
Joistain näkee ja joistakin ei. Keskituloisen erottaminen oikeasti varakkaista on vaikeinta. Louis Vuittonin laukku löytyy jo niin monelta teiniltä että menettänyt jo suosiotaan. Luksusleima siis hälventynyt. Tulen varakkaasta perheestä ja muistan että yläasteella oli jopa noloa olla rikas; siitä sai kuulla kuittailuja jatkuvasti, joten ostin mielummin perus H&M:ää kommentoinnilta välttyäkseni.
HAHHAAHHHAAHHAAA!!!!
kiitos päivän nauruista!
Prototyyppejäkö täällä odotat ja porukka sulle niitä täällä maalaa ja jotkut ihan tosissaan!
salli mun nauraa. Ihan täysillä.
osta sitä ja tätä kersas päälle, niin se sit edustaa tiettyä varallisuusluokkaa....
toope on toope oli se sitten öky tai ei.
ja viksu on viksu oli se öky tai ei.
noi jutut ei ihan heti päällepäin näy...mutta moukkamaisuus aika nopeasti kyllä näkyy...ja kuuluu.
kiitti vielä näistä materialismin ylistyksistä.
ei oo totta...tai tottakai on...nykymaailmassa ihan mikä vaan.
hahhaahhaaahhaahhaaaaaaaaa!
Ei sitä kyllä mistään huomaa. Opiskeluaikoina minulla oli luokkakavereita ökyrikkaista espoolaisperheistä. Nämä tytöt shoppailivat aivan samalla tavalla H&M:llä, Ginassa yms. kuin muutkin.
Verotiedoistahan kaiken saa selville.
Kasvatatte lapsistanne materialistisia hirviöitä senkin paskantärkeät nirppanokkka äidit, jotka täyttävät elämässään olevaa tyhjiötä merkkilaukuilla vaatteilla yms. merkityksettömällä materialla. Säälin teitä.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:52"]
Selvemmin näkee onko tyhmä vai ei. Pidän kaikkia merkkitörkyyn törsääviä tyhminä vaikka olen muuten hyvin viisas, humaani ja suvaitsevainen. Osaan periaatteessa valmistaa itse kaikki tarvitsemani tavarat, joten en ole mikään ilmainen mainoshuora kuten merkkitavaroiden esittelijät.
Teini 2002
[/quote]
Kielenkäyttösi on rumaa. Ja olet liian nuori täällä notkumaan. Täältä saa ihan väärän kuvan elämästä
[/quote]
Ei ole, varsinkaan jos mittapuuna ovat teinit. Mainoshuora on mielestäni yleisesti käsitettävämpi sana kuin mainosprostituoitu.
Missä ne niitä merkkilaukkujansa käyttää ja näyttää?? Koulussahan on koulureppu.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:38"]
Kysäisepä keneltä tahansa 15-v tytöltä, huolisiko Louis Vuittonin jos saisi ilmaiseksi.
[/quote]
Mun tyttö ei ymmärtäisi edes tuota kysymystä. Tosin hän on vasta 14 ja liikkuu fiksussa porukassa.
Kaikilla täälläpäin tulotasoon katsomatta missä asun on viimeisintä merkkiä olevat älypuhelimet, siis kaikilla, jopa niillä sossun eläteillä ja samoja merkkivaatteita.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:29"] [quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:22"] Tytöillä sen näkee kyllä käsilaukusta usein helposti. Aito merkkilaukku vaiko tavallinen hm'ltä tai kopio... [/quote] eivät kaikki välitä merkkilaukuista vaikkei olisikaan rahasta pulaa [/quote] Kysäisepä keneltä tahansa 15-v tytöltä, huolisiko Louis Vuittonin jos saisi ilmaiseksi. [/quote] Miten niin ilmaiseksi? Minun 16-vuotiaalla on MK-laukku ja ansaitsi sen kotitöillä ja muista menoista vähentämällä. Ei meillä lapset mitään kallista ja turhaa ilmaiseksi saa, vaikka emme köyhiä olekaan.
[/quote]
Ei MK ole merkkilaukku...
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:58"]Huonoista lähiöistä tulee epäsiistejä koulukiusaajia, tyttöjä jotka vetää röökiä ja joilla on koviksen päällepäsmärielkeet, huonosti istuvat makkarankuorivaatteet ja jo tuolloin vähän muita möreämpi ja matalampi kova ääni ja joiden joka viides sana on v***u.
Hyvistä lähiöistä tulee niitä sivistyneitä nuoria, tyttöjä jotka ottavat huomioon muut kuten leikeistä syrjäytyneet "nörtit", pukeutuvat nätisti, ovat kannustavia tiimipelaajia luonteiltaan, ja kun ensiksimainitut haukkuu heitä kermaperseiksi niin nämä heiluttavat vain kiiltäviä hiuksiaan ja väläyttävät valkoisen "kill them with kindness" pepsodenthymyn.
[/quote]
Meijän lukiossa "kermaperseet" kiroilee ja ehkä joka kolmas sana ei ole viddu. Vetää röökiä, dokaa, todella huonot arvosanat. Miksi? Koska on rahaa ja nortin poltto tekee suositun! Kyllä ne luis vuittonit roikkuu olkapäällä, ei siitä mitään. Liikka tunnilla katotaan kieroon kaikkia muita, joilla ei ole niken juoksilegginsejä ja tiukkaa toppia, myös niken 100€ jumppakengät on must. Heilauttelevat tekoripsiään ja hiuksen pidennyksiään. T. Hyvästä "lähiöstä" tuleva tyttö, joka ei kuitenkaan ole "kermaperse", koska on töissä ja maksaa kaiken itse. Btw, jos tuo kermaperse on juuri sinun lapsesi niin voi sinua. 10v päästä hän on kadulla makkaravaatteissaan etsimässä seuraa kun ei lukiosta tullut hyviä papereita :/
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:09"]
Missä ne niitä merkkilaukkujansa käyttää ja näyttää?? Koulussahan on koulureppu.
[/quote]
Heh, ja kuinkakohan moni yläaste-ikäinen tyttö käyttää enää koulureppua?
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:16"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:58"]Huonoista lähiöistä tulee epäsiistejä koulukiusaajia, tyttöjä jotka vetää röökiä ja joilla on koviksen päällepäsmärielkeet, huonosti istuvat makkarankuorivaatteet ja jo tuolloin vähän muita möreämpi ja matalampi kova ääni ja joiden joka viides sana on v***u. Hyvistä lähiöistä tulee niitä sivistyneitä nuoria, tyttöjä jotka ottavat huomioon muut kuten leikeistä syrjäytyneet "nörtit", pukeutuvat nätisti, ovat kannustavia tiimipelaajia luonteiltaan, ja kun ensiksimainitut haukkuu heitä kermaperseiksi niin nämä heiluttavat vain kiiltäviä hiuksiaan ja väläyttävät valkoisen "kill them with kindness" pepsodenthymyn. [/quote] Meijän lukiossa "kermaperseet" kiroilee ja ehkä joka kolmas sana ei ole viddu. Vetää röökiä, dokaa, todella huonot arvosanat. Miksi? Koska on rahaa ja nortin poltto tekee suositun! Kyllä ne luis vuittonit roikkuu olkapäällä, ei siitä mitään. Liikka tunnilla katotaan kieroon kaikkia muita, joilla ei ole niken juoksilegginsejä ja tiukkaa toppia, myös niken 100€ jumppakengät on must. Heilauttelevat tekoripsiään ja hiuksen pidennyksiään. T. Hyvästä "lähiöstä" tuleva tyttö, joka ei kuitenkaan ole "kermaperse", koska on töissä ja maksaa kaiken itse. Btw, jos tuo kermaperse on juuri sinun lapsesi niin voi sinua. 10v päästä hän on kadulla makkaravaatteissaan etsimässä seuraa kun ei lukiosta tullut hyviä papereita :/
[/quote]
tästä kyllä paistaa katkeruus pahasti läpi, voi sinua
Mun porukat on lääkäreiltä ja perintönäkin on saatu rahaa, joten ollaan aika porvareita, mutta minä kuljen h&m vaatteissa yms, koska haluan. Myös emp:ltä on tullut tilailtua kaikkea, koska just nyt on menossa hevipunk-vaihe. t. teini