Päiväkodin työntekijä pahoinpidellyt lapsen!
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008388698.html?share=bd60adc0cf66227…
”Tutkinnassa yhä oleva epäilty pahoinpitely on rikosilmoituksen mukaan tapahtunut elokuussa. Tuolloin työntekijä on silminnäkijän mukaan retuuttanut lasta kädestä käytävää pitkin. Lapsen niskasta löydettiin myöhemmin mustelmia”
”Monet vanhemmista kertovat samanlaisista havainnoista. Päiväkodin arki on näyttäytynyt kaoottisena: pienten lasten vaippoja ei ole vaihdettu kertaakaan päivän aikana, työntekijät ovat joka aamu uusia, eikä päiväkodin johtoon tunnu saavan millään yhteyttä.
Tämä on tutun kuuloinen kuvaus päiväkotien kaaosmaisesta arjesta, johon akuutista työntekijäpulasta kärsivä Helsingin varhaiskasvatus on ajautunut. Vierasta ei ole sekään, että paikalle on lähes mahdotonta saada sijaisia. ”
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas on kauhistelijat vauhdissa. Kyllä tarhatädeiltä pitäisi poistaa viimeisetkin kurinpitovaltuudet, jotta lasten ei tarvitsisi kärsiä sortoa. Minun lapseeni ei kosketa! Yksikin kosketus, ja teen teistä lasun, arvon hoitajat!
Ei hoitajasta voi tehdä lasua, pönttö!
Pahoinpitely on aina rikos. Vai saako suakin vain kuristaa jos siltä tuntuu?
Miksi sitten esim. poliiseja ei tuomita, kun raahaavat ihmisiä väkisin poliisiautoon ja putkaan?
Ei päiväkodin varajohtaja ole missään poliisivirassa, pönttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas on kauhistelijat vauhdissa. Kyllä tarhatädeiltä pitäisi poistaa viimeisetkin kurinpitovaltuudet, jotta lasten ei tarvitsisi kärsiä sortoa. Minun lapseeni ei kosketa! Yksikin kosketus, ja teen teistä lasun, arvon hoitajat!
Miksi sitten esim. poliiseja ei tuomita, kun raahaavat ihmisiä väkisin poliisiautoon ja putkaan?
"Pahoinpitely on aina rikos."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska Suomessa väkivaltamonopoli on viranomaisilla.
Jos on tarvetta väkivallan käyttöön, niin silloin oikea ratkaisu on kutsua viranomaiset paikalle. Eikä siis käyttää oman käden oikeutta.
Miksi päiväkodinhoitajan virassa olevalle ei ole annettu voimankäyttövaltuuksia niin kuin monille muille viranomaisille on annettu? Kun kaikki kuitenkin tietävät, että pienten lasten kanssa joutuu käyttämään usein pakkokeinoja.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän päiväkoti kyseessä? Rankkaa meininkiä.
Se ei ole kiinostavaa paitsi asianosaisille.
Sen sijaan näissä jutuissa voisi edes joskus mainita senkin, ettei tilanne ole kaikkialla sama, vaan on päiväkoteja, kuten terveyskeskuksiakin, joihin työntekijät eivät nyt vaan halua mennä. Sitten on paikkoja joihin on helpompi saada väkeä.
Se on sama kuin se, että joissain Helsingin kouluissa riittää vähäisempikin henkilökunta, kun taas toisiin kouluihin kaupunki joutuu mättämään rahaa kuormakaupalla eikä sittenkään synny tulosta. Ei, vaikka ylimääräistä henkilökuntaa on hirveästi.
Muiden kuin pääkaupunkiseutulaisten on tätä juttua mahdotonta ymmärtää, koska elävät vielä muinaissuomessa.
Ja asiaan hatarasti liittyen, saksalainen laatulehti Die Welt uutisoi tänään EUn "luottamuksellisesta" asiakirjasta koskien Valko-Venäjän rajan yli lähettämistä henkilöistä. Lehden mukaan tulijoista suurin osa tähtää Suomeen ja Saksaan. Ja onhan sieltä kai jo 30 onnistunut tulemaankin tänne asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pahoinpitely on aina rikos."
Niin. Pitää paikkansa. Opettajat ja päiväkotihenkilökunta ovat tässä kovin heikoilla ongelmalasten kanssa, jotka purevat jne.
Olisi suorataan heidän ammattiliittonsa tehtävä kehottaa jokaista jäsentään irtisanoutumaan, jos tuntuu siltä, että jossakin päiväkodissa homma on riistäytynyt täysin. Ei pidä jäädä, jos on pienikin vaara, että menettää malttinsa tai itsehillintänsä. Avoimia työpaikkoja varhaiskasvatuksessa on, joten pitää vain hakeutua muualle.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, kohta ei ole ketään, kenestä tekisit.
Toivottavasti hoitajat heräävät ja hakeutuvat pois ongelmallisista päiväkodeista. Kenenkään ei pidä uhrata elämäänsä joidenkin kauheiden kakaroiden vuoksi. Pääkaupunkiseudulla on päiväkoteja, joissa on lähes normaalin spektriin kuuluvia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, kohta ei ole ketään, kenestä tekisit.
Toivottavasti hoitajat heräävät ja hakeutuvat pois ongelmallisista päiväkodeista. Kenenkään ei pidä uhrata elämäänsä joidenkin kauheiden kakaroiden vuoksi. Pääkaupunkiseudulla on päiväkoteja, joissa on lähes normaalin spektriin kuuluvia lapsia.
Ennen vanhaan oli keinot millä kauheatkin kakarat sai kuriin.
Tuo lapsen retuuttaminen ei ole vain tätä päivää vaan sitä on tapahtunut paljon,paljon aiemminkin sekä alle kolme vuotiaan lapsen kamppaamista . Itse nähnyt, olin silloin harjoittelussa. Kyllä siellä vaan tapahtuu niin paljon pahaa lapsille, ettei vanhemmat voi sitä käsittääkään, jos ei fyysistä niin henkistä väkivaltaa jo ihan alle kolme vuotiaiden ryhmissäkin. Hehän ei voi mitään lapsiraukat kertoa. Yli kolme vuotiaat osaa jo itse jotain kertoakkin. Harva ryhmä on asiallinen ja täysin turvallinen. Turvallisia ryhmiä on ne joissa on tasapainoiset ja ammattitaitoiset hoitajat, aidosti oikeasti tykkää lapsista ja ei ole sijaisia jatkuvalla syötöllä. Olen ollut ryhmässä/päiväkodissa töissä, johon lapset on voitu tuoda turvallisin mielin hoitoon, tämä päiväkoti ei ole lähelläkään eteläsuomea.
Koskaan ei voi tietää minkälainen hoitajaryhmä sattuu olemaan just sillä toimintakaudella työssä.
Juu kaikenlaista porukkaa mahtuu tällekin alalle. Olen työskennellyt vuosia sitten ja mieleen jäi, miten lapset pelkäsivät erästä keittäjää pienessä yksityisessä päiväkodissa.
Ja yksi kokenut hoitaja vitsaili siitä tapetusta Eerikasta, kun se tuli mieleen erään lapsen maatessa sellaisessa putkessa.
Salakamerat vaan kuvaamaan. Päiväkodit ovat oikeasti epäeettisiä lastentarhoja jonne laiskat ja rahanahneet vanhemmat tunkevat lapsensa purtavikisi,retuutettaviksi ja kiusattavaksi kun eivät itse viitsi hoitaa omia lapsiaan. Tätä selitellään kauniisti "varhaiskasvatuksella"
Oikeutta lapsille!
Vierailija kirjoitti:
Salakamerat vaan kuvaamaan. Päiväkodit ovat oikeasti epäeettisiä lastentarhoja jonne laiskat ja rahanahneet vanhemmat tunkevat lapsensa purtavikisi,retuutettaviksi ja kiusattavaksi kun eivät itse viitsi hoitaa omia lapsiaan. Tätä selitellään kauniisti "varhaiskasvatuksella"
Oikeutta lapsille!
Mitä tekisit, jos itse näkisit yhden lapsen purevan toista lasta? Retuuttaisitko purijan pois jotta se ei enää pääsisi puremaan? Vai jäisitkö vain viereen sanoittamaan että "etsääviitsisi lopettaa puremista?"
Eipä yllätä että täällä puolustellaan lasten pahoinpitelyä. Kuinka moni lastenhoitaja onkaan kommentoimassa? Lapsen retuuttaminen ei todellakaan ole ok. Aina voi kantaa tai pitää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Eipä yllätä että täällä puolustellaan lasten pahoinpitelyä. Kuinka moni lastenhoitaja onkaan kommentoimassa? Lapsen retuuttaminen ei todellakaan ole ok. Aina voi kantaa tai pitää kiinni.
Moniko vanhempi naispuolinen hoitaja tai varhaiskasvatuksen asiantuntija jaksaa kantaa esimerkiksi rimpuilevaa 6-vuotiasta pois vaarallisesta paikasta tai toisia häiritsemästä?
90-luvun alussa oli vielä ihan normaalia ruumiillinen kuritus päiväkodeissa maalla. Muistan kuinka sain usein tukkapöllöä päiväkodissa.
M35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moniko vanhempi naispuolinen hoitaja tai varhaiskasvatuksen asiantuntija jaksaa kantaa esimerkiksi rimpuilevaa 6-vuotiasta pois vaarallisesta paikasta tai toisia häiritsemästä?
Jaksoi tai ei, mutta retuuttaa ei ainakaan pidä.
Onneksi olen saanut hoitaa lapseni kotona!
Taas nähdään mihin Vapaa Kasvatus on johtanut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksoi tai ei, mutta retuuttaa ei ainakaan pidä.
Eli nostetaan vaan kädet pystyyn? Mitään ei voi tehdä, koska lapsen ihmisoikeudet, tai jotain.
Kannattaa vaihtaa työpaikkaa jos ei pysty huolehtimaan lapsista satuttamatta.
Siksi koska Suomessa väkivaltamonopoli on viranomaisilla.
Jos on tarvetta väkivallan käyttöön, niin silloin oikea ratkaisu on kutsua viranomaiset paikalle. Eikä siis käyttää oman käden oikeutta.