Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

70 luvun lapsi, missä sinut hoidettiin alle kouluikäisenä

Vierailija
27.01.2015 |

Itse olin naapurissa mummolassa.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoidossa

Vierailija
42/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväperhe hoiti muutamia tuttavien lapsia. Olin siellä ja muistan niitä aikoja vieläkin lämmöllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 09:34"]

Päiväkodissa. 5,5-vuotiaana jäin kotiin kun äiti jäi äitiyslomalle. Ei ollut esikouluja silloin.

vm. -75

[/quote]

missä ei ollut esikouluja? Isoveljenkin (vm -71) on käynyt esikoulun.

Vierailija
44/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti hoiti kotona, äidin ollessa osa-aikatöissä tuntiopettajana olin naapurilla (joka oli varmaan sitten osa-aikaisena keittäjänä tai ainakaan työvuorot ei yleensä menneet päällekkäin).

Vierailija
45/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin tädillä oltiin hoidossa vissiin muutama vuosi. Äiti oli sopinut lastenhoidosta siskonsa kanssa, mutta viime hetkellä sisko menikin toisen siskon lapsia kaitsemaan ja kauheassa paniikissa äiti meni naapurilta kysymään, voisiko hän hoitaa meidänkin lapset omiensa lisäksi. Päiväkotiin mentiin ehkä joskus 4-5-vuotiaana.

Jännä juttu, etten muista noista kotihoitovuosista mitään. Mutta muistan sen illan, joka oli ensimmäistä päiväkotipäivää ennen. Juteltiin siitä pikkuveljen kanssa ennen nukkumaanmenoa, että jännittääkö ja kyllä meitä molempia vähän jännitti. Minä menin päiväkotiin ongelmitta, mutta pikkuveli jäi portille itkemään äidin perään ja minua hävetti.

Vierailija
46/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitajalla. Viihdyin kyllä mukavan tädin ja kivojen lasten kanssa. Varahoitopaikassa ei ollut niin kivaa, mutta ei siitäkään ole huonoja muistoja.

Vierailija
47/47 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin koulun v. -70 joten en ole varma kuulunko tähän määritelmään? Minua ja isoveljeä hoiti 60-luvun lopulla mummo, joka asui samassa talossa, rintamamiestalon alakerrassa. Samana vuonna -70 muutimme toiseen, vielä pienempään kylään. Pikkuveli oli sitten hoidossa samassa kylässä kotiäidin luona, jonka suurperheen nuorimmat olivat samaa ikäluokkaa. Koulusta tullessamme isoveljeni haki hänet sitten kotiin. Siellä sitten oltiin keskenämme kunnes vanhemmat palasivat töistä.