Esikoulusta tuli palautetta, että tyttö voisi tulla vähemmän hienoissa vaatteissa :O
Olen ihan puulla päähän lyöty tuosta. Tytöllä oli ekana päivänä ihan hm:n sammarit ja neule, eilen tunika ja trikoot ja tänään (hain poikkeuksellisesti vähän aiemmin) farkkuliivimekko ja trikoopaita. Ihan on sellaista lindex-lego-hm-benetton-linjaa. Ihan tavallisia vaatteita, mukavia päällä (ei mitään tiukkoja farkkuja tai minimekkoja..). Ulkoilleet eivät vielä ole, kun on ollut sadetta joka päivä, mutta ulos on sitten omat vaatteensa. Ihan tavallisia, siistejä ulkovaatteita nekin.
Tyttö on tosi siisti syömään ja touhuamaan, harvoin tulee sotkua, mutta mun puolesta saa ihan rauhassa sotkua tullakin. Edullisia käyttövaatteita tyttö käyttää nyt ja jatkossakin. En tiennyt miten olisin reagoinut tuohon lton kommenttin.
Kommentit (54)
No, jätät omaan arvoonsa tollaset kommentit.
."En saa sotkea vaatteitani, kun äiti suuttuu" tai jotakin? Muussa tapauksessa aika outo kommentti, jos tosiaan kyse ei ole oikeasti hienoista vaatteista?
normaalisti ainakin meidän eskarissa kyllä ulkoiltiin JOKA päivä, sadetta tai ei, ja vaatteiden piti olla sen mukaiset. Joutuukohan ne nyt pysymään siellä sisällä sen takia, että jollain joukosta ei ole kunnon sadevaatteita tai sedavaatteen alle sopivia vaatteita mukana.
Toisenakin suuri osa eskarin opiskelusta on kokeilemista, leikkimistä ja tutkimista. Kyynerpäitä myöten tutkitaan olomuotoja hiekka-vesi-savileikeissä, tehdään kirjaimia omasta ruumiista lattilalla jalat pystyssä maaten jne. Onko ne varmaan tähän sopivia vaatteita? Haluaisitko sä itse voimistella pikkuhousut vilahdellen jossain liivimekossa kaikkien nähden?
VOi ne toki ollakin ihan sopivia vaatteita, mitä teillä käytetään. Ajattelin vain, että sopivuuttakin voi katsoa monesta näkökulmasta.
mutta mä en todellakaan ole mikään vaatteista nipottaja ja tyttö kyllä ihan varmasti tietää sen.
ap
lto sanoi jotenkin näin "jatkossa xxxx voisi tulla vähän arkisemmissa vaatteissa, ihan tavalliset kotivaatteet käy". Mä siihen jotain että "no näin olen ajatellut.."
AP
esikouluun että ne vaatteet mitä lapsi siellä pitää on ihan tavallisia arkivaatteita eikä teillä ole (eikä tule) huonompia =o
Outo kommentti eskarista.
pikkuhousut vilahdellen kaikkien nähden...
Olenko mä jotenkin pudonnut kelkasta, jos mun mielestä on ihan samantekevää, jos kuusivuotiaan pikkuhousut vilahtelee ja mun mielestä sen pitäisi olla samantekevää sekä sille kuusivuotiaalle, että kaikille muillekin...
Ostan ne HM:ltä, Bobosta, Polarn O Pyretista, Espritiltä jne. Ja mua ei haittaa jos tulee sotkua, laitan koneeseen ja jos ei lähde puhtaaksi niin sitten ei lähde. Ikinä ei oo kommettia tullut, oon sanonu, että vaatteet on käytettäväksi.
Jos on joku speciaalivaate mitä en halua liata, en vain laita sitä päiväkotiin, ja sillä sipuli.
Mitään kauhtuneita gollegepaitoja tai trikoita meillä ei edes ole, missä me niitä pitäisimme?
ja ymmärrän sen varsin hyvin. En tajua sellaista täysin hysteeristä ulkoilua. On aivan järjetön työ henkilökunnalle siivota sitä jengia (tytön ryhmässä 29 lasta) ulkoilun jälkeen. Ja kyllä, puhun kokemuksen rintaäänellä. Pienemmällä sateella kuulemma ulkoilllaan, muttei kaatosateella.
Mun 5-vuotiasta ei kyllä haittaa vaikka pikkuhousut vilahtaisi, mutta hänellä oli kyllä sukkahousut jalassa. Ja voimisteluun on muuten ihan omat liikuntavaatteet varattuna. Tytön vaatteet ovat LAPSEN vaatteita, joustavia, rentoja jne.
ap
Voisiko syy olla siinä, että toiset tytöt ovat paljon arkisemmin pukeutuneita. Mutta niinhän elämässä aina on, ei kai porukkaa voi väkisin tasapäistää. Meillä päiväkodissa lasteni vaatteita on aina kehuttu kauniiksi, jännä ajatella, että jossain tilanteessa se ei enää olisikaan hyvä juttu.
arkivaatteet, joten kysy seuraavalla kerralla hoitajilta, sekoittivatko kenties lapsesi johonkuhun muuhun.
Eihän nuo ole edes varsinaisia merkkivaatteita ja kuulostavat täysin tavallisilta asuilta.
(vaikka lukee, kirjoittaa, puhuu kahta vierasta kieltä ja on reipas ja sosiaalinen)
kun ei häpeä lainkaan pikkuhousujaan! :) Kesällä kirmaili tuolla pihalla sen kymmenen kertaa pelkillä pikkareilla naapurin tyttöjen ja poikien kanssa. HUI! :D
ap
niin eiköhän tytön lokeroon voisi jättää sitä varten jonkun löysän t-paidan? En pitäisi kyllä sotku-t-paitaa minään normaalina pk-vaatetuksena, mutta ymmärtäisin, jos haluaisivat varoa vaatteita esim sormiväritöitä tehdessä. Mielestäni tarvitaan vaihtovaatteet tuollaisia töitä varten.
ja ymmärrän sen varsin hyvin. En tajua sellaista täysin hysteeristä ulkoilua. On aivan järjetön työ henkilökunnalle siivota sitä jengia (tytön ryhmässä 29 lasta) ulkoilun jälkeen. Ja kyllä, puhun kokemuksen rintaäänellä. Pienemmällä sateella kuulemma ulkoilllaan, muttei kaatosateella.
Mun 5-vuotiasta ei kyllä haittaa vaikka pikkuhousut vilahtaisi, mutta hänellä oli kyllä sukkahousut jalassa. Ja voimisteluun on muuten ihan omat liikuntavaatteet varattuna. Tytön vaatteet ovat LAPSEN vaatteita, joustavia, rentoja jne.
ap
kun pikkuhousuja ei enää haluta näytellä ihan kaikille. Kotona toki on eri asia kuin jossain samanikäisten kaveriryhmässä, mutta jälkimmäisessä niitä ei enää näytellä. Jos siis ei ole kehitys jotenkin jäljessä.
meidän olevan? Pikkutrikoiset sortsit ja leggarit on keksitty hei!
ne yrittää eskarissa kasvattaa lapsia tässäkin suhteessa, vaikka vanhemmat ei sitä ajattelisikaan. Pikkareitaan näyttelevä koululainen olisi jo aika outo.
(vaikka lukee, kirjoittaa, puhuu kahta vierasta kieltä ja on reipas ja sosiaalinen)
kun ei häpeä lainkaan pikkuhousujaan! :) Kesällä kirmaili tuolla pihalla sen kymmenen kertaa pelkillä pikkareilla naapurin tyttöjen ja poikien kanssa. HUI! :D
ap
on oppinut kahta vierasta kieltä oman äidinkielensä ohella? Aika einstein teillä.
Hei hoi: ap on ilmeinen provo, joka kalastelee kehuja lapsensa upeista vaatteista. Jösses, ihan on legoa ja benettonia päällä ja äitikin vielä kehuu edulliksi. Eli on hyvätuloinenkin. Ja kosmopoliitti, kun lapsikin puhuu kahta vierasta kieltä=kolmea yhteensä.
Eli siis kysy tarkemmin kommentin esittäjältä, mitä hän tarkoittaa (siis ihan ystävällismielisesti). Pääset sitten itsekin selittämään, että vaatteenne on ihan käytettäväksi tarkoitettuja. Erittäin kumma kommentti...Ymmärtäisin, jos tyttösi menisi sinne päivittäin piikkikoroissa ja syväänuurretussa iltapuvussa :) tai jos hänellä ei olisi lainkaan ulkoiluvaatteita. Vaatteiden merkkeihin ei mun mielestäni päiväkodilla tai esikoululla ole mitään sanomista.
Meidän päiväkodissa jo vaihdetaan jumppaa varten eri vaatteet, joten eiköhän niin pitäisi tehdä eskarissakin (jolloin vältytään niiltä pikkareiden vilahteluilta ;) ). Kyllä meillä 5-vuotiaalla on päiväkodissa hameita ja mekkoja ja niin näkyy olevan muillakin tytöillä...Pitäisikö mekot ja hameet ehkä kieltää sopimattominen eskarivaatteina?!
kysynyt suoraan, mitä tarkoitat?