Millaiselle ihmiselle se on niin vaikea asia hyväksyä, että osa meistä haluaa tilata ravintolaruuat kotiin?
Meillä esim. lapsiperheenä tykkäämme hyvästä ravintolaruuasta, mutta ei aina viitsi lähteä lapsen temppuilun takia paikan päälle.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheitä ymmärrän, mutta vaikeampi ymmärtää sinkkua, joka tilaa kotiin mäkkäriruokaa, hampparit ja ranskalaiset ei ole kovin kummoisia kuljetuksen jälkeen.
Sen ymmärrän paremmin, että joku haluaa tilata jotain oikeasti herkullista ruokaa eikä mättöä.
Mättö ateria on n. 10€. Se parempi ruoka on n. 25€.
+ kuljetusmaksu
Onko sulla paljon kokemusta kun sanot että hamppari jne. ei ole kummosta kuljetuksen jälkeen?
Mulla on kokemusta näistä aterioista. Ne ovat samanlaisia kuin paikan päällä ruokapaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä sen hyväksyn, ei ole minulta pois. Itse vaan laitan rahani mieluummin jonnekin muualle kuin ”wolttaamiseen”. Pidän tuota vähän uusavuttomien hommana, jos tuota tekee tyyliin joka päivä. Silloin tällöin ok. Ei se ilmaista ole, koska mikään ei ole ilmaista.
woltin kuljetus halvimmillaan on 1.90
se on vähemmän kun stadin ratikkalippu
woltti tulee siis halvemmaksi kun käydä raflassa jollet nyt satu asumaan aivan kävelymatkan päässä
Minä haen ruokani autolla, en yleisillä kulkuneuvoilla. Minulle on ihan sama kuka wolttaa, kuka menee ratikalla jne. Itse pidän sitä rahantuhlauksena ja uusavuttomuutena, jos joka päivä tilaa woltin kautta. Joskus olen pizzan tilannut pizzerian kautta, mutta ne tulevat niin läheltä, että ovat vielä lämpöisiä. Kukin tuhlaa rahansa sinne minne haluaa.
No sinä ilmeisesti tuhlaat bensaan ja parkkipaikkoihin. Minusta auton pitäminen on tuhlausta. Tulee huomattavasti halvemmaksi woltata, käyttää silloin tällöin julkisia ja taksia ja jopa vuokrata auto tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheitä ymmärrän, mutta vaikeampi ymmärtää sinkkua, joka tilaa kotiin mäkkäriruokaa, hampparit ja ranskalaiset ei ole kovin kummoisia kuljetuksen jälkeen.
Sen ymmärrän paremmin, että joku haluaa tilata jotain oikeasti herkullista ruokaa eikä mättöä.
Mättö ateria on n. 10€. Se parempi ruoka on n. 25€.
+ kuljetusmaksuOnko sulla paljon kokemusta kun sanot että hamppari jne. ei ole kummosta kuljetuksen jälkeen?
Mulla on kokemusta näistä aterioista. Ne ovat samanlaisia kuin paikan päällä ruokapaikassa.
Jep. Itse olen tilannut joskus esim burger kingistä lasten pyynnöstä ja ruoka oli ihan täysin samanlaista kuin suoraan siellä paikan päällä. Ranskikset olivat rapeita, limu tuli pullossa. Kuljetus 1,90. Joskus olen tilannut itselleni pihviä paremmasta paikasta ja ihan yhtä kovasti oli nähty töitä siihen että kuljetuksen aikana ruoka säilyi hyvänä ja oli kauniisti tarjoiltavissa, kuin ravintolassa tarjoiltu. Ei valittamista. Viiniä ei ikävä kyllä saanut, mutta kotoa onneksi löytyi sopiva pullo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä sen hyväksyn, ei ole minulta pois. Itse vaan laitan rahani mieluummin jonnekin muualle kuin ”wolttaamiseen”. Pidän tuota vähän uusavuttomien hommana, jos tuota tekee tyyliin joka päivä. Silloin tällöin ok. Ei se ilmaista ole, koska mikään ei ole ilmaista.
woltin kuljetus halvimmillaan on 1.90
se on vähemmän kun stadin ratikkalippu
woltti tulee siis halvemmaksi kun käydä raflassa jollet nyt satu asumaan aivan kävelymatkan päässä
Minä haen ruokani autolla, en yleisillä kulkuneuvoilla. Minulle on ihan sama kuka wolttaa, kuka menee ratikalla jne. Itse pidän sitä rahantuhlauksena ja uusavuttomuutena, jos joka päivä tilaa woltin kautta. Joskus olen pizzan tilannut pizzerian kautta, mutta ne tulevat niin läheltä, että ovat vielä lämpöisiä. Kukin tuhlaa rahansa sinne minne haluaa.
No sinä ilmeisesti tuhlaat bensaan ja parkkipaikkoihin. Minusta auton pitäminen on tuhlausta. Tulee huomattavasti halvemmaksi woltata, käyttää silloin tällöin julkisia ja taksia ja jopa vuokrata auto tarvittaessa.
Kukin tyylillään. Meillä on kaksi autoa ja niitä kyllä tarvitaan.
Kenelle nyt toisten tilaaminen sitten ongelma ja vaikka jollekin olisikin, niin miksi minun pitäisi heistä välittää?
On kyllä surkeaa, että toisille ravintolaruoka on burger king tai kebab.
Ennen pandemiaa kävin lounastauolla ravintolassa syömässä, pandemian aikana olen tilannut lounaani Woltin kotiinkuljetuksella. Joo, maksaa vähän enemmän, mutta ei enempää kuin ennen etätöitä työmatkatkaan kotoa toimistolle.
En edes osannut kuvitella, että tämmöisiä nillittäjiä on oikeasti. Onko se muka silloin rahan tuhlausta, jos haluaa kerran pari vuodessa tilata safkat kotiin? Kaikki on suhteellista. Sille joka ei syö karkkia, on toisen karkkiostokset "rahan tuhlaamista.. " Ihme jeesustelua täällä näkee.
En tilaa noista vaikka tulisi kaikki ilmaiseksi, eikä kyllä kiinnosta tilaako joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Katselepa ja kuuntelepa ihmisiä ympärilläsi. Lue tätä foorumia ja muita keskustelupalstoja.
Löydät pilvin pimein valittajia ja moittijia jotka näkevät vaivaa ihan uskomattomistakin asioista muiden elämässä.
Tuntuu olevan kokonainen ihmistyyppi joka elää kyttäämällä ja haukkumalla toisia ympärillään.
Kun MINÄ en hyväksy tai voi saada en hyväksy että sinäkään haluat tai saat tai voit.
Hyväksyn täysin että tilaatte ravintolaruokaa koteihinne kantti kertaa kantti laatikoissa, jotka hytkyvät polkupyörälähettien selässä epämääräisiä aikoja, ja ovat perillä viilenneinä, jotka voi pikaisesti lämmittää mikrossa.
Hyväksyn, mutta ihmettelen tämän ihmisten toiminnan. Itse en ainakaan vielä, tuskin koskaan, ala syömään tuota "erinomaista" ravintolaruokaa joka kannetaan repussa nautittavaksi.
Silloin kun oli sulkutila, tilasimme , ihan kannatuksenkin takia, paremmista ravintoloista aterioita. Eturuuat, pääruuat, jälkiruuat. Sieltä tuli monenlaista kippoa joissa kastikkeita, hilloja. Ohjeet ruuan lämmittämiseen jne. Tietysti ne siirretään lautasille, ettei kuljetuskipoista syödä. Sitä roskan määrää. eikä ne annokset todellakaan enää lämmitettyinä olleet hyvän ravintolan tasoa. Menemme nyt mielellään ravintolaan,jos halutaan syödä hyvin ( tai tehdään itse). Kotiin voi tilata jotain yksinkertaista esim pastaa tai salaatin. Pitsa on parasta pitseriassa juuri uunista tulleena. kotona ei ole kiva syödä pehmennyttä ja haalistunutta pitsaa ( silloin harvoin kun sitä nyt syö)
Vierailija kirjoitti:
En edes osannut kuvitella, että tämmöisiä nillittäjiä on oikeasti. Onko se muka silloin rahan tuhlausta, jos haluaa kerran pari vuodessa tilata safkat kotiin? Kaikki on suhteellista. Sille joka ei syö karkkia, on toisen karkkiostokset "rahan tuhlaamista.. " Ihme jeesustelua täällä näkee.
Sinun luetun ymmärtämistä ei viitsi edes kommentoida.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, joillakin ei ole autoa.
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyn täysin että tilaatte ravintolaruokaa koteihinne kantti kertaa kantti laatikoissa, jotka hytkyvät polkupyörälähettien selässä epämääräisiä aikoja, ja ovat perillä viilenneinä, jotka voi pikaisesti lämmittää mikrossa.
Hyväksyn, mutta ihmettelen tämän ihmisten toiminnan. Itse en ainakaan vielä, tuskin koskaan, ala syömään tuota "erinomaista" ravintolaruokaa joka kannetaan repussa nautittavaksi.
Täällä läheteillä on auto. Ruoka tulee lämpimänä. Ehkä helsingin keskustassa kannattaa kulkea pyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kauppa varmaankin löytyy jostain läheltä, mistä voi ostaa ruokaa tai ruokatarvikkeita? Taatusti ei ole kenenkään pakko woltata joka päivä. Ei taatusti. Se on vaan laiskuutta ja uusavuttomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kauppa varmaankin löytyy jostain läheltä, mistä voi ostaa ruokaa tai ruokatarvikkeita? Taatusti ei ole kenenkään pakko woltata joka päivä. Ei taatusti. Se on vaan laiskuutta ja uusavuttomuutta.
Niin on. Sama kuin se, että lehdet ja kirjeet pitää toimittaa tienristeykseen tai jopa kotioven luukusta suoraan sisään joka päivä. Postit voisi ihan hyvin hakea konttorilta, kuten paketitkin.
Puhumattakaan nyt siitä, että kaikenlaisia mööpeleitä ja kodinkoneita tilataan kotiin toimitettuna. Kyllä ahkera ja osaava ne saa sieltä sadan kilsan päästä Ikean noutovarastolta ihan itsekin haettua.
Joillain patalaiskoilla tumpeloilla jopa lapset toimitetaan koulusta kotiin taksilla tai bussilla. Kauheaa!
Vierailija kirjoitti:
Puhumattakaan nyt siitä, että kaikenlaisia mööpeleitä ja kodinkoneita tilataan kotiin toimitettuna. Kyllä ahkera ja osaava ne saa sieltä sadan kilsan päästä Ikean noutovarastolta ihan itsekin haettua.
Kyllä sitä nyt jumalauta jokaisen pitää yksi kirjahylly pystyä itse rakentamaan. Mistään ei sellaisia kyllä lähdetä ostamaan!
Mä inhoan ravintolaruokaa. Joudun matkatyön vuoksi syömään ravintoloissa ympäri maailmaa koko ajan.
Nyt olen onneksi saanut Covidin takia syödä kotona puolitoista vuotta.
Suomalainen kotiruoka on parasta!
En ikinä laittaisi rahojani noutoruokaan, samalla tulee tukeneeksi pskapalkattua kuljettajien työtä. Mieluummin annan rahani sinne, missä työntekijä saa kunnollisen korvauksen ja hyvät työehdot.