Mitä kivaa keksin joululahjaksi vanhemmilleni kun ei oo rahaa? :(
Velkaa hirveästi, äitini on sanonut ettei kalliita lahjoja tänä vuonna. Mutta vanhempani ovat auttaneet minua rahallisesti niin paljon, että tunnen huonoa omaatuntoa jos en ilahduta takaisin jotenkin. Mitä keksisin? Vanhemmillani ei ole edes erityisiä harrastuksia tai mielenkiinnon kohteita.
Kommentit (33)
Osta kierrätyskeskuksesta/kirpputorilta kirjat kummallekin.
Toinen vaihtoehto on, että lainaat kirjastosta heille kirjat. Tämä on meidän perheessämme perinne.
Miten olisi omatekemä lahjakortti sinun tekemään siivoukseen tai keväällä ikkunanpesuun?
Leivo vaikka mehevä taatelikakku 😋 tai osta hyasintti.
Itse toivon, että lapseni ei tuhlaisi vähiä rahojaan minun lahjoihini. Tärkeintä on muistaminen, eikä sekään ole elintärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Leivo jotain, esim. kuivakakku tai leipä.
Mitäs jos leivot tai ostat myyjäisistä esim. Saaristolaisleivän joulupöytään? Sopii niin mädin kuin kalojenkin kanssa. Vanhempasi varmaan ilahtuisivat lahjasta jonka saa heti käyttöön.
Joku lahjakortti ? teet heille joulusiivouksen, tai vaikka siivoat joulut pois ( jos teillä joulukoristellaan paljon=), teet superviikkosiivouksen, peset ikkunat, matot tms.
Laitat aamiaisen, kitket kasvimaan tms, mikä heitä normaalielämässä kuormittaa
Kudot villasukkia, pipoja tai lapasia.
Suklaalevy riittää ja nätti joulukortti
Hyvä kiitos! Leivon ja voisin ostaa jonkun hyvän leivänkin. Äitille voisi myös kirjan hankkia kun tiedän hänen lukumakunsa. Isäni on sen suhteen hankalampi tapaus, kun lukee periaatteessa Hesarin lisäksi Tekniikan maailmaa.
Ap
Juurikin näin, tee itse. Tai lähde heidän kanssa kävelylle, niin että olet netistä itse katsonut historiaa ja tietoja niistä paikoista, joissa kävelette, eli toimit vähän "matkaoppaana". Ja retkelle mukaan vaikka termokseen kahvia/teetä, ja jotain itse leipomaasi. = Anna aikaa ja välittämistä!
Vierailija kirjoitti:
Osta kierrätyskeskuksesta/kirpputorilta kirjat kummallekin.
Toinen vaihtoehto on, että lainaat kirjastosta heille kirjat. Tämä on meidän perheessämme perinne.
Tämä on muuten hyvä idea! Kirjastosta kirja, jonka voisit ajatella vanhempasi lukevan 😊, tykkäisin!
Vierailija kirjoitti:
Kudot villasukkia, pipoja tai lapasia.
Yläasteen kässäope suuttui minulle minun kudontatekeleestä aikoinaan, niin se varmaan kertoo tarpeeksi käsityötaidoistani.. Kiva idea muuten :)
Ap
Annat aikaasi ja teet palveluksia. Pese ikkunat, kuuraa sauna, suursiivous ... jotakin, jota he joutuisivat muutoin tekemään itse tai ostamaan palvelun. Tee kaunis lahjakortti ja kirjoita asia siihen. Kaikilla on nykyään tavaraa yllin kyllin tuossa iässä, joten muut asiat ovat tärkeämpiä.
Leipomisen lisäksi voit tehdä jotain muuta syötävää joka säilyy, esim. marinoituja valkosipuleita, pikkelsejä, kotitekoista ketsuppia, oman joulusinapin, paholaisenhilloa, tai jotain muuta mistä luulet vanhempiesi pitävän.
Osta isälle lehtiä 1-3 irtonumeroina luettavaksi
Jos olisit minun lapsi, niin ilahtuisin kovasti, jos pesisit saunan jouluksi. Lisäksi apu jouluvalmisteluihin olisi kiva. Mitään lahjoja me ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Leipomisen lisäksi voit tehdä jotain muuta syötävää joka säilyy, esim. marinoituja valkosipuleita, pikkelsejä, kotitekoista ketsuppia, oman joulusinapin, paholaisenhilloa, tai jotain muuta mistä luulet vanhempiesi pitävän.
Marinoidut valkosipulit mainio idea! Isäni rakastaa valkosipulia.
Ap
Hyviä ehdotuksia jo olet saanut.
Ehdottaisin itse tehtyä kuvakirjaa (voi tietenkin myös käyttää kuvapalvelua), mutta minä olen käyttänyt vanhoja "oikeita" valokuvia ja lisännyt niihin tekstejä. Ei tarvitse olla monisivuinen eepos, mutta ovat tykänneet.
Leivo jotain, esim. kuivakakku tai leipä.