Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin juuri: voiko minulla, aikuisella naisella, olla syömishäriö?

Vierailija
26.01.2015 |

Heräsin, että ei kai tämä normaalia ole. Ei todellakaan ole varaa terapiaan. Mitä nyt?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on taipumusta syömishäiriölle ollut jo teinistä asti. Pari vuotta sitten laihduin vähillä kaloreilla ja liikunnalla 45kiloiseksi, olen 162cm pitkä. Havahduin ongelmaani kun noinkin kuihtuneena tunsin huonoa omaatuntoa jokaisesta suupalasta. Oksensin ja käytin laksatiiveja. En puhunut ongelmastani kenellekään vaan päätin itse nousta tuosta suosta. Nyt painan 52kg ja kamppailen päivittäin kehon kuvani kanssa, mutta olen pysynyt järkevällä tiellä.

Vierailija
22/27 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä 27. T. 17

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:40"]

Missä päin asut ap?

[/quote]

Helsingissä.

ap

Vierailija
24/27 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan käsitä itseäni syömishäiriöiseksi mutta saatan olla useitakin päiviä syömättä mitään tai syön vähän vasta illalla, yleensä näitä aikoja. Toisaalta välillä taas saatan syödä pelkkää roskaruokaa ihan ahmimalla monta päivää putkeen.

Vierailija
25/27 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 20:06"]Mä en ainakaan käsitä itseäni syömishäiriöiseksi mutta saatan olla useitakin päiviä syömättä mitään tai syön vähän vasta illalla, yleensä näitä aikoja. Toisaalta välillä taas saatan syödä pelkkää roskaruokaa ihan ahmimalla monta päivää putkeen.
[/quote]
Olen 20v, 157cm ja 45kg

Vierailija
26/27 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:35"]

Miksi et vaan syö joka päivä terveellisesti ja hyvin. Välillä herkutellen? Eihän tommonen hyvää tee. Kaikista pahinta keholle laihtua ja lihoa jatkuvasti. Älä "leimaa' itseäsi syömishäiriöiseksi. Sillä tavalla usein oikeuttaa itselleen tuollaisen toiminnan. Koita syödä normaalisti ja unohtaa jatkuva kalorien laskeminen.

[/quote]

Luuletko etten ole yrittänyt? Luuletko, että jotenkin nautin tästä ja haluan tätä ja että tämä olisi helppoa? Että on ihanaa salailla ja häpeillä omaa outouttaan? Ärsyttää ihan hirveesti tuollainen "ota itseäsi niskasta kiinni" -saarna. 
[/quote]

Okei, no sit sulla todennäköisesti ON syömishäiriö. Mitä epäselvää tuossa enää on?
Toivottavasti saat apua.

Vierailija
27/27 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:40"]

Missä päin asut ap?

[/quote]

Helsingissä.

ap

[/quote]

Ok, siinä tapauksessa julkiset hoitomahdollisuudet on ihan hyvät. 

HUS:lla on syömishäiriöiden hoitoon oma yksikkö(HYKS syömishäiriöklinikka), jossa ei ole yläikärajaa. Siellä on mahdollisuus päästä syömishäiriöihin perehtyneen ravitsemusterapeutin ja lääkärin vastaanotolle. Ei kai edes kovia jonoja tällä hetkellä. Pyydä sinne lähete yleissairaanhoidosta.

http://www.hus.fi/ammattilaiselle/hoitoketjut/syomishairioiden-hoitoketju/Sivut/default.aspx