Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistakaapa se, että tutkimusten mukaan narsistia

Vierailija
26.01.2015 |

Ärsyttää muiden onnelliset päivitykset.
Itse päivitän onnellista pitkästä liitostani. Olen oikeasti onnellinen miehestäni. Yhdessä oltu 20 v. Kysypäs itseltäsi, MIKSI onnellinen päivitys närästää? Miksi et voi iloita toisen onnesta. Joku voi feikata onneaan facessa, mutta suurin osa on myös irl. Miksi helvetissä kukaan hehkuttaisi paskaa puolisoa netissä?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:53"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:36"]Haukotus. Ap antoi kyllä aloituksellaan kuvan itsestään suurena narsismiasiantuntijana. Eniten ihmetyttää, miksi tällaiseen asiaan piti ylipäätään tuoda "muistattehan, että tutkimusten mukaan narsistia"  jne. höpölause. Siis minkä ihmeen tutkimusten? Onko ap sinua itseäsi syytetty narsistiseksi päivitystesi vuoksi ja keksit tällaisen vastavedon? Narsistista on kiistatta se, että leuhkii jatkuvasti tai yrittää maalailla elämästään täydellistä muiden silmissä jopa valehteluun asti. Ihan sama tapahtuuko se IRL vai facessa. Toki narsistista voi olla sekin, että ärsyyntyy toisten onnistumisista, toisin sanoen on KATEELLINEN. Mutta ei kateellisuus tee kenestäkään narsistia ja tässä nimenomaisessa aihepiirissä kyse ei ole aina edes kateudesta vaan jopa siitä, että toisen narsistinen leuhkiminen voi ärsyttää. Eihän toki kaikki facessa tapahtuva oman onnen toitotus ole narsismista kumpuavaa leuhkimista, mutta kyllähän sitä siellä paljon näkee. Tarkoittaen sellaista, että kaikin keinoin puleerataan omaa julkikuvaa ja rakennetaan kulissi, joka on mahdollisimman täydellinen ja sen on ehkä salaa tarkoituskin muissa kateutta. Terveellä itsetunnolla varustettu ihminen ei näe tarpeelliseksi korostaa kaikkia ihkudaa-asioitaan tai omaisuuttaan tmv. facessa, koska hän myös ymmärtää sen voivan aiheuttaa ihmisissä, joilla menee huonosti, pahaa mieltä. Ja se paha mieli on joskus ihan oikeutettua. Aina ei vain pysty iloitsemaan täysillä muiden täydellisyydestä, jos itse elää hankalia aikoja. Ja sen ymmärtämiseen vaaditaan EMPATIAKYKYÄ, joka taas PUUTTUU narsistilta.  [/quote] Ihan lehdessä oli juttu, että narsisti päivittää paljon itse, mutta ei koskaan kommentoi muiden päivityksiä ja kadehtii muiden onnellisia päivityksiä. Ei se ole leuhkimista, jos on aidosti iloinen ja onnellinen. Samoin ei saisi päivittää matkailusta, koska köyhä pahoittaa mielensä. Ei voi päivittää työpaikasta, koska työtön pahoittaa mielensä. Ei saa päivittää lapsista, koska lapseton pahoittaa mielensä. Aina löytyy näitä mielensäpahoittajia. Sinäkin kihiset siellä kateudesta. Hae apua.

[/quote] Hei kuule, missään kohdassa en väittänyt aidosti iloisten ja onnellisten päivitysten olevan narsistisia. Mutta voisi ottaa ne marttyyrilasit päästään muutamakin tässä aiheessa junnaaja ja tunnustaa, että on olemassa erityyppisiä hehkutuspäivityksiä ja erityyppisiä päivittäjiä, myös positiivisten asioiden saralla. On teitä herttaisen ihanaisia onnen jakajia ja sitten niitä, jotka tykittävät omakehua ja saavutuksiaan sekä ylistyslaulua ihanasta yhä vain niin rakastuneesta miehestä, täydellisestä kodista, näyttelymenestyjäkoirasta, uudesta isosta autosta ja kaiken auvoisuudesta. (Lähes) jokainen lukija tunnistaa niiden eron joten tuollainen saivartelu on ihan typerää.

Vierailija
62/70 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sinäkin kihiset siellä kateudesta. hae apua". Anteeksi nyt sinä tuon kirjoittaja, ilmeisesti narsistisen egoistiset päivityksesi (kuka enää nykyään edes jaksaa päivittää kovin ahkeraan, varsinkaan oman elämänsä hehkutuspäivityksiä? Eiköhän niiden aika ole ollut ja mennyt, ainakaan omissa kavereissani ei ole enää nykyisin ainuttakaan sellaista) ja niistä saamasi palaute ovat saaneet sinut suunniltaan raivosta koska järkevä keskustelu ei ole sinulle mahdollista. Hae itse apua, minulla ei ole ongelmia kenenkään face-päivitysten kanssa, mutta tästä aloituksestasi(?) päätellen sinulla on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:24"]"sinäkin kihiset siellä kateudesta. hae apua". Anteeksi nyt sinä tuon kirjoittaja, ilmeisesti narsistisen egoistiset päivityksesi (kuka enää nykyään edes jaksaa päivittää kovin ahkeraan, varsinkaan oman elämänsä hehkutuspäivityksiä? Eiköhän niiden aika ole ollut ja mennyt, ainakaan omissa kavereissani ei ole enää nykyisin ainuttakaan sellaista) ja niistä saamasi palaute ovat saaneet sinut suunniltaan raivosta koska järkevä keskustelu ei ole sinulle mahdollista. Hae itse apua, minulla ei ole ongelmia kenenkään face-päivitysten kanssa, mutta tästä aloituksestasi(?) päätellen sinulla on.
[/quote]

Missä vitussa ap kertoi jatkuvasti päivittävänsä? En ole ap. Mutta samaa mieltä että kumppanistaan saa olla iloinen ja onnellinen ilman että katkerat ämmät vinkuu ja valittaa

Vierailija
64/70 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:55"]

Ärsyttää muiden onnelliset päivitykset. Itse päivitän onnellista pitkästä liitostani. Olen oikeasti onnellinen miehestäni. Yhdessä oltu 20 v. Kysypäs itseltäsi, MIKSI onnellinen päivitys närästää? Miksi et voi iloita toisen onnesta. Joku voi feikata onneaan facessa, mutta suurin osa on myös irl. Miksi helvetissä kukaan hehkuttaisi paskaa puolisoa netissä?

[/quote]

Varmaan niin. Mutta toisaalta on tutkittu sekin, että tietynlaiset päivitykset ja mm profiilikuvien vaihtaminen usein voivat kertoa narismista. Että en nyt sitten tiedä onko facebook kovinkaan hyvä foorumi tällaisia miettiä. Mulla on itse asiassa yksi ainut tuttu joka todennäköisesti on hyvi narsistinen. KUn hänellä menee huonosti hänestä ei kuulu mitään ja kun hänellä menee hyvin, hehkutusta riittää monta kertaa päivässä, mauttomuuksiin saakka.
[/quote]

Hänen asiansa koska ja mitä päivittää. Poista kavereista jos ahdistaa

Vierailija
65/70 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:24"]"sinäkin kihiset siellä kateudesta. hae apua". Anteeksi nyt sinä tuon kirjoittaja, ilmeisesti narsistisen egoistiset päivityksesi (kuka enää nykyään edes jaksaa päivittää kovin ahkeraan, varsinkaan oman elämänsä hehkutuspäivityksiä? Eiköhän niiden aika ole ollut ja mennyt, ainakaan omissa kavereissani ei ole enää nykyisin ainuttakaan sellaista) ja niistä saamasi palaute ovat saaneet sinut suunniltaan raivosta koska järkevä keskustelu ei ole sinulle mahdollista. Hae itse apua, minulla ei ole ongelmia kenenkään face-päivitysten kanssa, mutta tästä aloituksestasi(?) päätellen sinulla on.
[/quote]

Ap ei ole vastannut ketjuun ekan sivun jälkeen, enkä ihmettele. Raivotautisia kateelllisia hulluja akkoja ketju täynnä.

Vierailija
66/70 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:53"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:36"]Haukotus. Ap antoi kyllä aloituksellaan kuvan itsestään suurena narsismiasiantuntijana. Eniten ihmetyttää, miksi tällaiseen asiaan piti ylipäätään tuoda "muistattehan, että tutkimusten mukaan narsistia"  jne. höpölause. Siis minkä ihmeen tutkimusten? Onko ap sinua itseäsi syytetty narsistiseksi päivitystesi vuoksi ja keksit tällaisen vastavedon? Narsistista on kiistatta se, että leuhkii jatkuvasti tai yrittää maalailla elämästään täydellistä muiden silmissä jopa valehteluun asti. Ihan sama tapahtuuko se IRL vai facessa. Toki narsistista voi olla sekin, että ärsyyntyy toisten onnistumisista, toisin sanoen on KATEELLINEN. Mutta ei kateellisuus tee kenestäkään narsistia ja tässä nimenomaisessa aihepiirissä kyse ei ole aina edes kateudesta vaan jopa siitä, että toisen narsistinen leuhkiminen voi ärsyttää. Eihän toki kaikki facessa tapahtuva oman onnen toitotus ole narsismista kumpuavaa leuhkimista, mutta kyllähän sitä siellä paljon näkee. Tarkoittaen sellaista, että kaikin keinoin puleerataan omaa julkikuvaa ja rakennetaan kulissi, joka on mahdollisimman täydellinen ja sen on ehkä salaa tarkoituskin muissa kateutta. Terveellä itsetunnolla varustettu ihminen ei näe tarpeelliseksi korostaa kaikkia ihkudaa-asioitaan tai omaisuuttaan tmv. facessa, koska hän myös ymmärtää sen voivan aiheuttaa ihmisissä, joilla menee huonosti, pahaa mieltä. Ja se paha mieli on joskus ihan oikeutettua. Aina ei vain pysty iloitsemaan täysillä muiden täydellisyydestä, jos itse elää hankalia aikoja. Ja sen ymmärtämiseen vaaditaan EMPATIAKYKYÄ, joka taas PUUTTUU narsistilta.  [/quote] Ihan lehdessä oli juttu, että narsisti päivittää paljon itse, mutta ei koskaan kommentoi muiden päivityksiä ja kadehtii muiden onnellisia päivityksiä. Ei se ole leuhkimista, jos on aidosti iloinen ja onnellinen. Samoin ei saisi päivittää matkailusta, koska köyhä pahoittaa mielensä. Ei voi päivittää työpaikasta, koska työtön pahoittaa mielensä. Ei saa päivittää lapsista, koska lapseton pahoittaa mielensä. Aina löytyy näitä mielensäpahoittajia. Sinäkin kihiset siellä kateudesta. Hae apua.

[/quote] Hei kuule, missään kohdassa en väittänyt aidosti iloisten ja onnellisten päivitysten olevan narsistisia. Mutta voisi ottaa ne marttyyrilasit päästään muutamakin tässä aiheessa junnaaja ja tunnustaa, että on olemassa erityyppisiä hehkutuspäivityksiä ja erityyppisiä päivittäjiä, myös positiivisten asioiden saralla. On teitä herttaisen ihanaisia onnen jakajia ja sitten niitä, jotka tykittävät omakehua ja saavutuksiaan sekä ylistyslaulua ihanasta yhä vain niin rakastuneesta miehestä, täydellisestä kodista, näyttelymenestyjäkoirasta, uudesta isosta autosta ja kaiken auvoisuudesta. (Lähes) jokainen lukija tunnistaa niiden eron joten tuollainen saivartelu on ihan typerää.
[/quote]

Ap puhui vaan miehestään, ei isosta autosta tms. Lähtikö hieman mopo keulimaan? :D

Vierailija
67/70 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:00"]

Esim minä olen yksi heistä. "tää tauti on syvältä, mutta olipa ihanaa kun mies tekee kanakeittoa ja ramppaa teetä sohvalle". Valitsen keskittyä joka päivässä siihen hyvään. En päivän päätteeksi mieti kuinka väsyttävä tai rankka se oli, vaan oikeasti harvassa on ne päivät, joissa ek mitään hyvää ole. Jos olisi, arvioisin elämääni uudelleen rankalla kädellä. Meillä on sellainen mauton, persoonaton tekstitaulu, joka kuvaa tätä niin hyvin, että vähät välitän persoonattomuudesta "happiness is not a destination it's a way of life".

[/quote]

Tässä viesti jossa tuoksahtaa itsekorostuksena harjoitettu positiivisuus. Nykymaailmassa harva asia on niin hyvä lyömäase kuin tämä että syytetään lähimmäistä siitä ettei tämä jaksa riemuita sudenkorennon lennosta kun peräpukamatromboosi vaivaa ja töissäkin stressi painaa päälle. Minulla on yksi tällainen fb-kaveri ja viimeksi kun tapasin hänet, huomiota kiinnitti hänen puolisonsa silminnähden huono henkinen vointi. Nähtävästi on kaikesta huolimatta raskasta kun aina pitää olla hirmu ihanaa.

Vierailija
68/70 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:39"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:00"]

Esim minä olen yksi heistä. "tää tauti on syvältä, mutta olipa ihanaa kun mies tekee kanakeittoa ja ramppaa teetä sohvalle". Valitsen keskittyä joka päivässä siihen hyvään. En päivän päätteeksi mieti kuinka väsyttävä tai rankka se oli, vaan oikeasti harvassa on ne päivät, joissa ek mitään hyvää ole. Jos olisi, arvioisin elämääni uudelleen rankalla kädellä. Meillä on sellainen mauton, persoonaton tekstitaulu, joka kuvaa tätä niin hyvin, että vähät välitän persoonattomuudesta "happiness is not a destination it's a way of life".

[/quote]

Tässä viesti jossa tuoksahtaa itsekorostuksena harjoitettu positiivisuus. Nykymaailmassa harva asia on niin hyvä lyömäase kuin tämä että syytetään lähimmäistä siitä ettei tämä jaksa riemuita sudenkorennon lennosta kun peräpukamatromboosi vaivaa ja töissäkin stressi painaa päälle. Minulla on yksi tällainen fb-kaveri ja viimeksi kun tapasin hänet, huomiota kiinnitti hänen puolisonsa silminnähden huono henkinen vointi. Nähtävästi on kaikesta huolimatta raskasta kun aina pitää olla hirmu ihanaa.
[/quote]

Tai sitten näet kateuksissasi omiasi tai tämä ihminen aisti kuinka kaksinaamainen olet. Sinä oikein hakemalla haet toisten onnesta ja ilosta iloja. Saat varmaan orkun, kun joku päivittää faceen että on eronnut tai joku on kuollut.

Vierailija
69/70 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä 'keskustelussa' yksi ja sama tyyppi on peukuttanut kommenttejaan raivoisasti, ottipa koville.

Vierailija
70/70 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:16"]

Mitä olikaan ennen, kun keksittiin narsismi.

[/quote]

Silloin oli vaan kateellisia, vittumaisia ja hulluja. Nyt laitetaan kaikki omasta mielipiteestä eriävä "narsismi"-diagnoosin alle. 

Se on helppo tie. Sillä tavalla ei tarvitse miettiä olisiko omassa käytöksessä, niin oikeassa elämässä kuin netissä, jotain muokattavaa. Ei tarvitse, koska se toinen on sairas narsisti. 

Oikeasti oikean narsistin kynsistä selvinneet tietävät kyllä milloin joku asia on vain typerää, keskenkasvuista tai huonoa käytöstä. Ne, jotka eivät sitä mankelia ole läpikäyneet, sanovat kaikkea narsismiksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän