syön viikossa 5kg maustamatonta jogurttia. mitäs siihen sanot?
Kommentit (29)
Onko sitä myrkkyä tosiaan MAUSTAMATTOMASSA jogurtissa? ettei olisi vaan maustetuissa? kun se jotenkin makuun vaikuttaa?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:31"]Miksi? Eihän viikottaiseen ruokavalioon muuta enää mahdukaan, hyvä jos itse syön viikossa 5kg normiravintoa. Mulla menee litra rasvatonta piimää viikossa, so? [/quote] Olet joko anorektikko tai täydellisen laskutaidoton. Reilusti liikkuva kuluttaa yhdessä päivässä viiden jugurttikilon kalorimäärän. Jos sinä viihdyt aliravittuna, älä tule tuputtamaan sairauttasi muille.
[/quote]
En puhunyt nyt kalorimäärästä, sehän on hyvin pieni. Mutta 5 kg on määrällisesti paljon!
Bmi 23.3
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:34"]
Onko sitä myrkkyä tosiaan MAUSTAMATTOMASSA jogurtissa? ettei olisi vaan maustetuissa? kun se jotenkin makuun vaikuttaa?
[/quote]
Asetaldehydiä muodostuu jogurttiin luonnollisesti hapatusvaiheessa, siis kaikissa jogurteissa on sitä. Litrassa jogurttia asetaldehydiä on n. 479 mmol. Turvallinen määrä 70- kiloiselle ihmiselle on 100 mmol. Rajoillahan tuo ap menee. Toivottavasti ei käytä alkoholia tai röökaa vielä lisäksi.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:30"]
Ihan ok, jos et käytä muita maitotuotteita. Eihän viisi litraa vielä paljon ole, moni juo enemmänkin maitoa eikä jogurtin ja maidon välillä ole suurta eroa. Mammat täällä nyt paheksuvat kaikkea paitsi omia taipumuksiaan, senhän tietysti tiesitkin kun kerran mehukkaan aloituksen teit.
[/quote]
Se nyt vähän riippuu syökö 10%ssasta kreikkalaista vai jotain lirua rasvatonta.
Mä syön myös paljon luonnonjogurttia, noin 500 gr päivä.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:32"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:31"]
hyvä jos itse syön viikossa 5kg normiravintoa.
Mulla menee litra rasvatonta piimää viikossa, so?
[/quote]
Et taida ymmärtää minkä verran ruokaa ja juomaa painaa jo 5kg.
[/quote]
Oikein hyvin tiedän.
Kahvia en tähän laske mutta omat päivittäiset ruuat:
- smoothie 3 dl (n 320g) aamiaiseksi
- lounas: keittoa 3 dl (n 320g), siivu ruisleipää 30g
- 2-3 parapähkinää 10g
- päivällinen kotiruokaa 300g
Tuosta tulee näköjään n 1kg päivässä - no okei, syön 7kg ruokaa viikossa. Anteeksi virhe, mutta en voisi mitenkään tuon lisäksi syödä jugurttia 5kg! Viikonloppuisin syön vain yhden aterian.
hitto. olen luulut syöväni terveellisesti, ja luullut tuon jogurtin varsinkin olevaan niiiiiin terveysvaikutteista. ja av osoitti, että taas olin ihan väärässä:(
päätin puolittaa , syön tästä lähin vain 2,5kg/vk.
ap
lisäksi syön muutaman viipaleen juustoa/pv ja 1lasin piimää/pv. siinä maitotuotteet.
ap