Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pojat on poikia?

Vierailija
26.01.2015 |

Mitä tekisitte tässä tilanteessa: Koulupäivä päättyy, istutte ikkunan äärellä lakkaamassa kynsiänne, kun näette kuinka kaksi poikaa "estelee" vihreätakkista ohittamasta heitä. Tämä poika nostaa nyrkit ilmaan ja hitaasti huitaisee poikia kohti ja sitten itseään (käsitin, että näytti kuinka antaa turpiin heille naamaan). Takaa tulee poika, joka ottaa hänestä kiinni. Tässä kohtaa käytte katsomassa ulkona nukkuvaa vauvaa ja näette, kuinka tämä vihreätakkinen makaa ojassa ja yksi pojista potkii lunta hänen päälleen? Tämä vihreätakkinen näytti pelkäävän heitä..

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä käytöstä nuorelle Homo sapiens urokselle. Lapset ovat julmia.

Vierailija
2/19 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Ei tullut mieleesi sanoa/ huutaa mitään kun näit tuon? Ei pojilla ole tuollaista oikeutta toisiaan kohtaan, mutta ei kyllä tytöilläkään, vaikka se ottava osapuoli olisi poika. Nimim: kolmen pojan äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin poikaperheen äitinä kävisin kysymässä, että mitä ihmettä on meneillään. En ainakaan jättäisi puuttumatta ja tulisi ensimmäisenä av:ltä ohjeita kysymään.

Vierailija
4/19 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menet väliin ja puutut kiusaamiseen tietenkin. Niin minäkin olen tehnyt, kun olen hakenut ekaluokkalaistani ja eskarilaistani ja nähnyt miten koululaiset ovat jotain toista koululaista kiusanneet.

Vierailija
5/19 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kyllä huusin heille, että lopettavat. Mutta mietin, että olisiko pitänyt ensin kysyä, että mitä he touhuavat. Heti syytellään, etten puuttunut tilanteeseen? Halusin vai tietää miten muut olisi puuttunut..

Vierailija
6/19 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka suurella paikkakunnalla asut? Tunnetko pojat? Vihreätakkisen vanhempana haluaisin tietää asiasta. Voi olla, että vihreätakkinen ei koskaan kerro siitä kotonaan. Parasta tietty olisi, jos ulkopuolisella aikuisella olisi rohkeutta katkaista tilanne ja mahdollisesti jopa sanoa jotain järkeä lisäävää pojille.

Voin kuvitella, että osan vanhemmat tuudittautuisivat tuohon "pojat on poikia" -mantraan. Silloin siihen ei voi tuudittautua, kun oma lapsi on aina se poika, jota estellään ja joka makaa ojan pohjalla lumetettavana.

Vierailija
7/19 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonain päivänä se vihreätakkinen, ojassa makaava ja toisten kiusatuksi joutunut lapsi voi olla sinun lapsesi. Toivotko silloin, että se aikuinen joka tilanteen ja lapsesi pellon näkee, antaa asian olla ja tulee nettiin kyselemään mitä ehkä olisi pitänyt tehdä?

Vierailija
8/19 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 14:23"]

No minä kyllä huusin heille, että lopettavat. Mutta mietin, että olisiko pitänyt ensin kysyä, että mitä he touhuavat. Heti syytellään, etten puuttunut tilanteeseen? Halusin vai tietää miten muut olisi puuttunut..

[/quote]

Hienoa, että käskit lopettamaan. Kiitos sinulle siitä, kaikkien lasten puolesta. Mielestäni teit juuri oikein.

Vierailija
9/19 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pieni paikka kyseessä, tosin me ollaan vasta muutettu tänne, en tiedä siis kenen lapsista kyse. En ole koskaan ennen pahemmin kiinnittänyt "leikkiviin" lapsiin huomiota. Jotenkin vain tuli tunne, että meinaavat jotain tehdä pojalle ja siksi keskeytin lakkailut ja seurasin tilannetta. Vauvaa olin juuri mennyt katsomaan mutta ajattelin mennä uudestaan katsomaan sekä vauvaa että poikia.

Vierailija
10/19 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
11/19 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olisin kysynyt ensin - onhan ihan mahdollista, että kyse on rajunpuoleisesta leikistä. Poikaperheen äitinä oppii kyllä aika hyvin tilanteita tulkitsemaankin.

Vierailija
12/19 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että siinä oli jo vähän totisempaa meneillään jos vihreätakkinen näytti pelkäävän. Kyllä sen näkee nopeasti että onko se paini yms. leikkiä vai kiusaamista. Hyvin tehty ap.

Vierailija
13/19 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 14:25"]Jonain päivänä se vihreätakkinen, ojassa makaava ja toisten kiusatuksi joutunut lapsi voi olla sinun lapsesi. Toivotko silloin, että se aikuinen joka tilanteen ja lapsesi pellon näkee, antaa asian olla ja tulee nettiin kyselemään mitä ehkä olisi pitänyt tehdä?
[/quote]

Niin puutuinkin. Mietin vain miten olisi pitänyt sanoa ja olisiko pitänyt mennä mieluummin poikien luokse ja käskeä lopettamaan. Ap

Vierailija
14/19 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 14:26"]

[/quote]

Hienoa, että käskit lopettamaan. Kiitos sinulle siitä, kaikkien lasten puolesta. Mielestäni teit juuri oikein.

[/quote

Niinpä, minäkin aloituksesta ymmärsin, ettet puuttunut tilanteeseen. Mutta hyvä, että puutuit. Kiitos siitä.

Vierailija
15/19 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä jos puutuit, tuosta aloituksesta sai sen kuvan että et tehnyt mitään.

Minä olisin mennyt ulos ja karjunut että MITÄ TÄÄLLÄ TAPAHTUU?! Ja että onko kaikki hyvin? Ja vielä mennyt katsomaan ojassa makaavaa poikaa että on oikeasti kunnossa. Kyllä noita koltiaisia saa komentaa ja pitääkin komentaa.

Ja olen huutanut vieraillekin lapsille ja komentanut jos aihetta. He tietävät että puutun jos tilanne luisuu joltakulta käsistä. Tämä on aiheuttanut sen, että nämä esiteinit (lasteni kaverit) tulevat minulle puhumaan jos jotain on sattunut, eivät omille vanhemmilleen, koska tietävät että en jätä asiaa siihen.

Poikien äiti

Vierailija
16/19 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 14:29"]

Aika pieni paikka kyseessä, tosin me ollaan vasta muutettu tänne, en tiedä siis kenen lapsista kyse. En ole koskaan ennen pahemmin kiinnittänyt "leikkiviin" lapsiin huomiota. Jotenkin vain tuli tunne, että meinaavat jotain tehdä pojalle ja siksi keskeytin lakkailut ja seurasin tilannetta. Vauvaa olin juuri mennyt katsomaan mutta ajattelin mennä uudestaan katsomaan sekä vauvaa että poikia.

[/quote]

Kovasti olet silti vastaaviin tilanteisiin törmännyt ja puuttunut. Ja vielä palstallekin raportuinut. Monestko tämä tapaus nyt sitten jo on?! 

Vierailija
17/19 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pojan vihreäpipo joutunut hukkaan?!

Vierailija
18/19 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 14:29"]

[/quote]

Kovasti olet silti vastaaviin tilanteisiin törmännyt ja puuttunut. Ja vielä palstallekin raportuinut. Monestko tämä tapaus nyt sitten jo on?! 
[/quote]

Öööö? :D

Vierailija
19/19 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä ja pojan isänä voin sanoa, että tällainen pojat on poikia jauhantaa on niin täyttä paskaa, kuin voi vain olla. Poikana oleminen ei ole syy joutua väkivallan uhriksi, niin kuin Suomessa tunnutaan ajattelevan. Turha sössöttää poikien rajuista leikeistä ja siitä, ettei voi tietää milloin ne on leikkiä - jos pelaa vähänkään täydellä pakalla, niin erottaa väkivallan leikistä.