Mitä ruokaa aiotte tällä viikolla valmistaa?
Inspiraatio hukassa. Kertokaa, millaisia ruokia olette suunnitelleet tälle viikolle! Tulisi hyvä bongausketju, niille päiville kun ei keksi mitään.
Kommentit (45)
Tänään teen broilerin filenugetteja (broileria, kananmuna ja maustettuja korppujauhoja) ja halloumisalaattia, huomenna ja ke merimiespihviä, to-pe makkarakeitto. Viikonloppuna tulee sitten porukkaa käymään ja tehdään raclettea
Ma lounas kasleria+peruna ja illalla tomaattikeitto
Ti tomaattikeitto ja illalla pannari/puuro tms.
ke spagetti+jauhelihakastike
To tortillatpaputäytteellä
pe jauhelihakeitto
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:20"]
Tänään teen broilerin filenugetteja (broileria, kananmuna ja maustettuja korppujauhoja) ja halloumisalaattia, huomenna ja ke merimiespihviä, to-pe makkarakeitto. Viikonloppuna tulee sitten porukkaa käymään ja tehdään raclettea
[/quote]
Leipomiset unohtui - loppuviikosta teen ainakin focacciaa ja sämpylöitä:) Racletelle myös tuhdin maalaisleivän
Ma: peruna-pinaattimuusi, kasvispihvit
Ti: riisiä, herne-maissi-paprikaa, lohikastiketta ja salaattia
Ke: mausteista papupataa, porkkanaraaste&ananas
To: porkkanasosekeitto raejuustolla, tuore leipä
Pe: pastasalaatti, tomaatti-pesto-mozarellapiirakka
La: uunimuikut, juureksia&ranskalaisia, jogurttidippiä
Sunnuntaista en vielä tiedä, varmaan itse tehtyä pizzaa.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:07"]Meillä on seitsemän lasta ja kaksi aikuista taloudessa. Yksi on urheilija, yksi laihduttaja, yksi vegaani, kaksi tosi allergista, muutamalle ei maistu yhtään mikään koskaan ja loput syö sitä, mitä eteen laitetaan. Musta tuntuu siltä, että asun keittiössä ja seison hellan ja uunin edessä aamusta iltaan. Tänään olen leiponut sämpylöitä, tehnyt yhden vuoallisen makaronilaatikkoa, yhden vuoallisen kasvislasagnea, tehnyt mansikkarahkaa ja smoothieta, laittanut valmiiksi kolmet eväät ja illalla pitäisi mennä kauppaan miettimään huomisia ruokia. Kävin myös aamulla kaupassa.. Jos en olisi kotiäiti, pitäisi varmaan palkata meille joku kokki. Onneksi tykkään ruoanlaitosta. [/quote] Sinun perheenjäsenilläsi on kyllä sellainen palvelu, että kateeksi käy!
[/quote]
Noh, tässä sivutuotteena saan myös itse syödä tasan sitä, mistä tykkään. Jossain vaiheessa haluaisin kyllä palata töihin, joten silloin lapset saavat itse tehdä omat vegaaniruokansa ja urheilijat laskea omat proteiininsa.