Antaisitko "alibin" teinisi kaverille jos tämä
on menossa aborttiin ja sanoo vanhemmilleen olevansa teillä yökylässä (ja äidillä on tapana soittaa ja varmistaa sopiiko asia)?
Kommentit (32)
Haluaisitko itse tietää jos oma tyttäresi olisi menossa aborttiin?
Alibi on turhan rankkaa luettavaa teinille.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 08:00"]
[/quote]Hyi sinua, vakavaan aiheeseen näin hyvä heitto ;)
Pelkän otsikon perusteella olisin sanonut, että en, mutta syyn kuullessani en kyllä tiedä, kuinka tekisin.
En osaa sanoa..liian vaikea kysymys. Jos tietäisin äidon pirttihirmuksi, sitten varmaan.
En, ja muutenkin abortti on niin iso ja raskas asia nuorelle että tarvitsee myös vanhempiensa tukea siinä. Ei kannata lähteä salaileen nuorten rinnalla, vaan pysyä aikuisena ja rohkaista nuorta kertomaan vanhemmilleen asiasta. Luvata olla tukena kertomisessa, tulla vaikka mukaan
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 07:59"]Haluaisitko itse tietää jos oma tyttäresi olisi menossa aborttiin?
[/quote]
no eipä se äidille kuulu.
t. Itse abortin tehnyt
Mihin oikeasti olisi menossa tekemään aborttia? Sehän on kaksi pilleriä?
Abortti tapahtuu ihan päiväkäynnillä. Ei sieelä yötä olla. Muutoin hyvä yritys.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 08:04"]
En osaa sanoa..liian vaikea kysymys. Jos tietäisin äidon pirttihirmuksi, sitten varmaan.
[/quote]
Tiedän, että se muiden "pirttihirmuna" pitämä äiti voikin olla lapselleen vaikeimmissa asioissa juuri se oikea apu ja tuki silloin, kun apua ja tukea oikeasti tarvitaan.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 08:00"]
[/quote]
Fingerporin kirjoittajako täällä ? :D
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 08:05"]
[/quote]
Olettaisin, että sinä äivänä on vähän enemmän vuotoa, kipe-ä ja levon tarpeessa, joten eikö se ole se kohta joka vanhemmilta salataan?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 08:05"]
[/quote]
Olettaisin, että sinä äivänä on vähän enemmän vuotoa, kipe-ä ja levon tarpeessa, joten eikö se ole se kohta joka vanhemmilta salataan?
Riippuu vanhemmista, jos olisivat uskishihhuleita tai muuten pelottavia niin kyllä antaisin ja tukisin muutenkin.
Antaisin. Jos mä olisin joskus joutunu abortin tekemään teininä niin helvetti olisi ollut irti jos äitini olisi saanut tietää asiasta. Hän muistuttaisi minua siitä loppuelämäni kuten muutamasta muusta asiasta joista olen hänelle erehtynyt uskoutumaan.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 08:18"]
Riippuu vanhemmista, jos olisivat uskishihhuleita tai muuten pelottavia niin kyllä antaisin ja tukisin muutenkin.
[/quote]
Sama.
En antaisi, mutta sanoisin oven olevan auki jos vanhempien reaktio on kohtuuton.
En todellakaan antaisi alibia.
Minusta alaikäisen asiat kuuluvat vanhemmille myös, jotta he voivat olla tukena lapselleen. Ei ole ollenkaan terveellistä kantaa noin suurta asiaa ilman vanhempien tukea.
Kauhean järkyttävää, että tuollaisesta ei tiedoteta vanhemmille ollenkaan, kun lapsi on sentään alaikäinen vielä ja siis holhouksen alla.
En. Abortti on kuitenkin toimenpide josta voi tulla jälkiseurauksia ja ongelmia joten vanhempien on hyvä tietää asiasta, että osaavat suhtautua siihen. Tietysti jos vanhemmat olisivat ihan sekopäitä niin voisin harkita, mutta silloin asia todennäköisesti kiinnostaisi lastensuojeluakin.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 08:26"]
En todellakaan antaisi alibia.
Minusta alaikäisen asiat kuuluvat vanhemmille myös, jotta he voivat olla tukena lapselleen. Ei ole ollenkaan terveellistä kantaa noin suurta asiaa ilman vanhempien tukea.
Kauhean järkyttävää, että tuollaisesta ei tiedoteta vanhemmille ollenkaan, kun lapsi on sentään alaikäinen vielä ja siis holhouksen alla.
[/quote]
Eiköhän jotakin ole pahasti pielessä vanhemmilla, jos asiat menevät tuohon pisteeseen ilman että huomaavat.
En antaisi