Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään että olen raskaana, mutten uskalla tehdä raskaustestiä

Vierailija
25.01.2015 |

Jätin keltarauhashormonit pois tammikuun alussa. Ihan vaan siitä syystä, kun tuntuu että kaikista ehkäisyhormoneista minun pää menee vaan sekaisin. Olen kuitenkin parisuhteessa, joten kumikikkailua täytyy harrastaa. Viime kerran menkat tuli jouluna, ja vaikka ehkäisypillereiden aikana oli koko ajan tiputteluavuotoa, ei joulukuun menkkojen jälkeen ollut minkäänlaista vuotoa. 

Nyt pillereiden lopettamisesta on jo kolme viikkoa, eikä vieläkään merkkiä kuukautisista. !

Voiko kierron palautumisessa kulua pidempi aika kun lopettaa ehkäisyn vai mitä tämä on?

Jos muistan oikein, jäi joululomalla yksi pilleri syömättä, joten onkohan se munasolu heti napannut sen siittiön kiinni?

Ei tässä muuten mitään, mutta en ole varma haluanko nykyisen kumppanini kanssa lasta. Tuntuu liian riskialttiilta saada näin riitaiseen liittoon lasta. Ja siksi en uskalla testiä tehdä. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et uskalla asiaa selvittää et ole valmis lapsen saamiseen ja aitoon sekä turvalliseen parisuhteeseen.

Vierailija
2/6 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, koko pointtini taisi olla siinä, etten tiedä haluanko tähän elämäntilanteeseen tai tämän puolison kanssa lasta - eli en usko olevani valmis saamaan sitä lasta. 

Mutta onko tietoa, voiko kuukautiset viivästyä keltarauhashormonien keskeyttämisen jälkeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kierron palautumisessa kulua pidempi aika kun lopettaa ehkäisyn vai mitä tämä on?

- kyllä voi.

Jos muistan oikein, jäi joululomalla yksi pilleri syömättä, joten onkohan se munasolu heti napannut sen siittiön kiinni?
- edellinen vaihtoehto on todennäköisempi.

Mutta en minä mikään lääkäri ole, vaan ihan perus av-mamma. Tee se testi.

Vierailija
4/6 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko sulla ovulaatio milloin? Siitähän se riippuu. Mulla alkoi nyt, vaikka edelliset tulivat 22.12. Olis oli kuitenkin vasta kaksi viikkoa sitten.

Vierailija
5/6 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaustesipelko on yhtä vakavasti otettava kuin muutkin fobiat. Joskus pelko on todellakin niin kova, että henkilö ei uskalla lainkaan koskea raskaustestiin.

Suosittelen hakeutumaan lääkäriin. He voivat tehdä lähetteen verikokeeseen, jolla raskaus todetaan ilman, että sinun on oltava tekemisissä raskaustestien kanssa.

Muista pitää puolesi ja huolehtia, että pelkosi otetaan vakavasti!

Vierailija
6/6 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laittanut ylös milloin ovulaatio. En ole sitä kummemmin seurannut, kun ei ole nyt toiveissa lasta, joten en osaa nyt sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän