***LOKAMASUT LAUANTAIHIN***
Kommentit (29)
Itse en nyt aio valittaa, nimittäin nukuin 8 tuntia kahdella vessareissulla. Aamulla sitten heräsin suonen vetoon, mutta kellokin oli jo melkein 8 joten ei haitannut.
Muutoinkin eilinen päivä meni ihmeen hyvin, vaikka aamusta olin niin väsynyt. Sain otettua tunnin päiväunet, vanhemman tytön kummitäti kävi kylässä, jaksoin imuroida ja siistiä muutenki paikkoja, illalla paistettiin lasten kans vohveleita ja mieskin tuli jo ennen yhdeksää, vaikka luulin hänen olevan yöhön asti.
Ja todellakin, tänään tuli 34 viikkoa täyteen. Ajattelin just eilen illalla eka, että VIELÄ kuus viikkoa, ei tuu mitään. Mutta sitten jaoin sen pienempiin osiin; hautajaisissa on 36 vkoa, Oulun reissulla tulee 37 vkoa ja sittenhän ollaanki jo lokakuussa ja vauva voi syntyä millon vaan! Eli ei OIKEESTI oo enää pitkä aika. IHANAA!
Nyt toivotan leppoisaa lauantaita kaikille lokamasukoille ja lähden aamupalalle :)
Mianni 34+0!
Jaksuja Camelotille!!!
Ja Miannille: mäkin olen muutamia viikkoja sitten jakanut loppuraskauden pätkiin erilaisten tapahtumien ja asioiden avulla. aika tuntu niiiiiiiiin pitkältä kun ajatteli että vielä niin ja niin monta kuukautta/viikkoa jäljellä, ja nyt helpottaa kun ottaa viikon kerrallaan ja aina on joku ' etappi' matkalla:)
Illal olin aivan varma ettei yöllä nukuta, turvotus käsissä oli taas niin piinallista ja mahaakin kipristeli. Vaan toisin kävi, 8h nukuin ja kerran taisin käydä vessassa. (Huippu saavutus multa joka keskimäärin 5 kertaa juoksee vessaan joka yö..). Tällä hetkellä on ihan hyvä olo, mutta niinhän se mulla aina on aamusta, aamueläjä kun olen. Illalla sitten taas kolottaa joka paikkaan ja itku on herkässä.
mut hei, itse asiassa aatelin kysellä IMETYSPAIDOISTA. Te joilla on jo lapsia, ootteko käyttäneet imetyspaitoja vai tulleet toimeen mainiosti normipaidoilla?
Ja yleisesti ottaen aikooko lokamasuista kuinka moni hommata/ on jo hommannut imetyspaidan?
Ite olen niitä katellut ja ihmetellyt, mutten vielä ostanut. Toisaalta niit ois helppo tehdä itsekin jos jaksais nähdä vaivaa... (sattumoisin mulla pysyy neula ja lanka ihan kivasti kädessä, ompelijaksi olen joskus opiskellut tosin päivääkään en ole töitä alalla tehnyt:)).
Eiiihhhhhh! Jo kolmannen kerran tänä aamuna kissat kaato Jukkapalmun nurin ja taas saan lähteä siivoomaan multia lattialta:(
Pahuksen riiviöt!
mukavaa lauantaita, voi olla että palailen näihin taajuuksiin myöhemmin tänään uudelleen...
vimati ja vötkäle 35+1
Camelotille voimia, koitahan jaksaa!
Me ei sitte lähdettykkää kihlajaisiin eikä mummulaan kun mies joutu töihin koko vkl:( Kyllä harmittaa, kun on taas tylsä vkl tiedossa. Muutenki viikot niin pitkiä kahestaan tytön kanssa, niin ei hirveesti innosta tällanen kotivkl. Meillä ei sitäpaitsi oo tiedossa yhtään mitään ennen vauvan syntymää, joten kyllä tässä saa odotella ja kärvistellä. No, ens vkolla vaihtuu rv33 niin sittenhän onki enää 7vko jälellä :/
Yö meni suht hyvin. Vettä ropissu ikkunaan koko yön, siihen oon heräilly ja taisin 3 kertaa käydä vessassa, mutta muuten sain ihan suht rauhassa nukkua.
Oon vaan niin raivona kun tuntuu että tuo paino nousee suurinpiirtei 200g päivässä! Nyt on niinku IHAN pakko tehä tälle jotai, tai oon joku 100kg köriläs 7vko päästä. Ei se auta ku jättää nuo herkut ja välipalat pois, pitäs koittaa jotai keksiä niitten tilalle. Plääh, evvk.varmaan ens vkol nlassa tulee kunnon sanktiot th:lta. Ei nappaa :(
(.)Illalla masutyyppi oli taas kyllä niin virkeellä päällä, että oksat pois. Se pyörii kyllä ihan miten sattuu, pylly on välillä oikealla ja välillä vasemmalla ja päällä painaa alas joka puolelle niin että vihloo. No, luulis että se jossai välissä tilaki siellä loppuu ja pitää vauvan rauhottua väkisellä. Mutta edelleenki- parempi näin päin että liikkuu ku se että ei liikkus.
No, nyt lähen syöttään puuron tuolla tytölle. Mukavaa lauantaita kaikille- ite taidan kuluttaa aikaa leipomalla sämpylöitä ja pullaa :)
jääsydän rv 32+4
piti kommentoida tosta imetyspaidasta. En oo sellasta esikoisen aikana hommannu, ja hyvin tuli toimeen tavallisillaki paidoilla. Ainut vaan, että siinä tahtoo paidat venyä ku niitä kiskoo aina ylös. Nyt sitte mietinki että kun vauva syntyy, niin käyn sen jälkeen ostamassa imetyspaidan, pitäähän sellanen testata:)
Tänne ei kummempia. Loppuraskaus on sujunut ilman kummempia vaivoja, mitä nyt hengittäminen välillä hankalaa, kun painaa keuhkoihin ja siivouspuuhien jälkeen iskias äityy niin, ettei pysty kävelemään.
Koti on nyt laitettu vauvalle valmiiksi. Joka nurkka on puunattu, vaatteet pesty&silitetty jne.. Vielä ajattelin ruokia kokkailla pakkaseen.
To oli lääkärinla. Supistukset ovat sentään jotain aihettaneet näin ensarillekin: 2cm, pehmennyt ja ulkosuu sormen kärjelle auki :) Kivuliaampia supsituksia tulee lähinnä öisin, ja vihlonta on myös lisääntynyt huomattavasti. Ehkä tää joskus tulee ulos!! :)
A & Kirppu h36+2
Mies ja esikoinen vetelee vielä unia, joten talossa on rauha maassa. Itse kyllä nukun oikein hyvin , vessassa tietysti käyn 2-4krt yössä, mutta sielläkin silmät kiinni ;D
Tänään menemme hakemaan meidän vaunut tai siis rattaat - Brion Twinetet. Päädyin nyt sitten niihin vaikka Double Waveista haaveilin. Eivät olisi mahtuneet meillä hissiin, eivätkä parvekkeen ovesta ulos : ( Vuosi joudutaan vielä kärvistelemään kerrostalossa ennenkö päästään omaan uuteen taloon (tai onhan tämäkin oma, mutta niin pirun pieni).
IMETYSPAIDOISTA: minulla oli esikoisesta 3 BOOBin paitaa ja ne olivat PARHAAT. Napakat, laadukkaat ja toimivat loistavasti. Nytkin hommasin pari uutta ja siskoni oli ostanut minulle yhden. Lisäksi yhden olen jättänyt vuodentakaan jemmaan, joten eiköhän näillä alkuun päästä. Mitään H&M:n en ole katsellutkaan, se tavara on muutenkin siellä kertakäyttöstä. Sitäpaitsi noita Boobeja saa käytettynäkin tosi hyvin ja ne on helppo myydä eteenpäin ja niistä saa ihan mukavasti takaisinkin. Käytettyjä kannattaa katsella esim. www.babyidea.fi kirppikseltä ja uusia esim. www.nettiemo.fi ja www.bebes.fi (on tarjouksiakin nyt menossa) Boobeja myy lisäksi ainakin OZ BABY ja monet muutkin liikkeet.
Hyvää vkl kaikille, me lähdemme vähän " lomalle" kylläkin vaan kavereille pariksi päiväksi...
Mä en nyt jaksa muuten kirjotella eikä oikeestaan oo mitään kirjotettavaakaan mut noista IMETYSPAIDOISTA: Mulla ei oo ennen ollut käytössä, vaan oon aina nostellut paitaa imettäessä. Se ei kyllä oo ollut kivaa, varsinkin kun melko paljon on tullut lasten kanssa liikuttua kaupungilla imetysaikoina. Nyt hankin 4 imetyspaitaa käytettynä ja toivon että niitä tulee sitten käytettyä. Saahan ne sitten taas myytyä eteenpäin kun ei tarvi. Mä ostin ne kaikki huuto.netin kautta ja sieltäkin saa hyviä käytettyjä halvalla. Ja helpostihan niitä tosiaan saa itsekin tehtyä.
MaryJ
Täällä aktiivinen taustailija kantaa kortensa kekoon! Ootte käyneet mulle jo " tutuiksi" , joten on reilua kertoa hieman itsestänikin. Eli pikkukakkosta odotellaan (La 6.10) kaveriksi 3,5 vuotiaalle isoveljelle.Itsellä ikää 22 ja miehellä 25 vuotta.Satakunnassa asustellaan.
Olin to synnytystapa-arviossa (esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla, kun ei suostunut laskeutumaan) ja siellä katsoivat vauvan olevan laskettuna aikana n.3,700g eli hyvin mahtuisi ulos. Olen itse tosi lyhyt ja esikko painoi yli 4kg, joten eivät olisi kai mielellään päästäneet kasvamaan yli 4 kiloiseksi(=käynnistys). Mutta hyvä näin, kunhan vain ei leikkaukseen joudu...Oli itselle tosi kova paikka silloin..Mitäs vielä...Ai niin JE_NI, kiitos kun kerroit " piimävinkin" närästykseen!Yöllä tossa neljän maissa sitten vedin huiviin pari lasii piimää ja kyllähän tuo helppas!Muakaan ei esim. Rennie juuri auta.Eli uniakin sain sitte oikeen nelisen tuntia katella...=) No kaipa päikkärit onnistuu tänään, niin sais hiukan huilia! Tulipas sepustus, nyt kyllä lopettelen! Heippa ja hyvää lauantain jatkoa kaikille!!
levila+tyyppi 36+0
Esikon aikaan ei ollut ja uskon et pärjään nytkin ilman. Toisaalta sen kanssa välttyis juuri tolta paidan venyttämiseltä, mut saapi nyt nähdä mitä tuolta kaapista löytyy La:n lähestyessä..=D
levila+tyyppi tasan 36...edelleen...
Sain sentään 4.00-6.00 välin nukuttua tässä sohvalla puoli-istuvassa asennossa..Sitten lähdinkin jo hakemaan aamun lehden ja menin sen lukemaan tuonne parvekkeelle keinuun kun siellä sai paremmin hengitettyä. Puhuinkin jo tuossa miehelle että jos poikaa ei olis niin ois varmaan pitänyt lähteä sairaalaan, niin pahasti jouduin haukkomaan hengitystä..Nyt on pikkusen helpompi olla, muttei tuo hengitys vieläkääne esteettä suju...
IMETYSPAIDOISTA: Musta ne on tosi käteviä! Esikoisen aikana mulla oli kaks lyhythihaista BOOB-paitaa ja oli kyllä oikein mainioita käyttää...Ehdin vaan myymään ne jo eteenpäin, että nyt pitäis etsiä uusia. Ja olen kyllä eri mieltä kun joku toinen että H&M:n vaatteet on kertakäyttökamaa ;) Mutta se siitä.
Nuo imetyspaidat on vaan aika hinnakkaita ja kannattaakin käytettynä tai tarjouksesta etsiä, tai vielähän parempi olis jos onnistuis itse tekemään ;) Sitä taitoa et vaan minulla ole...
Oikein harmittaa kun viime talvena teetin yhdellä huuto.netin myyjällä aivan mahtavan talvihatun pojalle ja se on tod. näk. pieni nyt...Haluaisin sellaisen uudenkin, mutta en itse osaa ja mistään en nyt ole löytänyt vastaavaa ilmoitusta :/
Olipas muuten hauskoja lasten vaatteita (hitto,nyt iski dementia:O)...
Pitää etsiä se sivu ja laittaa teille sitten vinkiksi...Mitään en ole tilannut, mutta joitain ihan hauskoja hattuja ja muuta tuolla näytti olevan :)
Laitan sen siis kohta ;)
Camelot 34+2
Voi CAMELOT miten kurjalta kuulosti tuo, ettei saa henkeä :( Toivottavasti helpottaa ja PIAN!!!!
Huomenna on sitten 37 viikkoa täynnä täällä, hurjaa, eikö??! Eilen eräs nainen kysyi, että kauanko on vielä aikaa laskettuun ja vastasin: " Kolme viikkoa!" ....Sitte itekin havahduin: KOLME VIIKKOA!!!??????!!!!!! Herranen aika, sehän ei ole juuri mitään!!!!! :D
Hassua kyllä miten sitä on aina ajatellut, että loppuraskaus on aina ihan kauheeta...on tukalaa ja kolottaa jne..jne..jne.. ja nyt on kuitenkin itse voinut niin hyvin, että ei oikein voi tajutakaan sitä miten pitkällä tässä jo ollaan:) Ehtiihän tässä vielä tukalakin olo tulla, mutta toivottavasti kuitenkin menee loppuun asti kaikki hienosti:)
Raskaus kyllä näyttäisi sopivan mulle, olen voinut niin hyvin!! Ainoa ikävä juttu on juuri tämä sormien neulottuminen (hermopuristus). Sitä ei välttämättä olisi tullut mikäli en olisi ollut raskaana koko kesää sillä johtuu kuitenkin turvotuksesta, jota on nyt kuumuuksien myötä tullut meikäläisellekin. Huomaa nyt kun on viilentynyt, että jalat ovat suhteellisen normaalia kokoa taas eivätkä nilkat pullistele turvotustaan:)
Mutta ehdottomasti tämä raskaus on ollut elämäni parasta aikaa ja haluan ehdottomasti kokea tämän vielä uudelleen!!! Eilen illallakin melkein tuli itku, kun mietin miten kohta masussa ei enää kukaan potkikkaan?! *nyyh* Eli aika haikee mieli on toisaalta, mutta uskon kuitenkin tämän syntyvän vauvan korvaavan IHAN KAIKEN!!!! En malttaisi odottaa näkeväni minkälainen vauva siellä masussa on kaikki nämä kuukaudet muljannut:) No, kohta kohtaamme ihan kasvotusten.. Nyt hän on kuitenkin niiin lähellä mutta niin kaukana:)
Viime yön nukuin ihmeellisen hyvin!! Heräsin VAIN KERRAN vessaan!!! WOW! Hieman tuntui sormia polttelevan, mutta olin saanut kuitenkin unen päästä kiinni ja nukuinkin sitten puoli ysiin ja siitä sitten vielä kymppiin saakka eli kunnon yöunet. Että tekikin hyvää taas monen katkonaisen yön jälkeen:) NÄITÄ LISÄÄ!!!! Kiitos!!!
Laitoin idealsiteet molempiin ranteisiin illalla, kun olen huomannut miten on helpompi olla, kun pitää ranteet ihan suorassa eikä vääntele niitä ja noi siteet hieman auttaa asiaa.
Nyt pitää lopetella, kun täytyy lähteä äidin kanssa ostaan hälle kenkiä...ja olen vielä yöpaidassa täällä:) Isäntä lähti jo ysiltä kaupungille.
Palaillaan taas ja oikein mukavaa lauantaita kaikille!!
Toivottelevat: Je_Ni & " Pikku-Isäntä" 36+6...ja huomenna PAM :D
Mulla oli tänään mukava päivänaloitus, pääsin heti aamukahdeksalta jalkahoitoon;) Olin ekaa kertaa ja oli avain sairaan ihanaa! Nyt mun jalat näyttää nilkasta alaspäin ihan jonkun toisen naisen jaloilta, mä kun en ole yleensä jaksanut panostaa esim. varpaiden lakkaukseen vaikka muuten olen aika tarkka ulkonäöstäni. Mieskin heti kehui jalkoja ja päätin että nyt aloitan säännöölisesti hoitamaan jalat. Nyt on kiva katsella omia jalkoja siinä synnytyssängyllä;) (ihan kuin niitä siinä ehtisi huomata;)
(.) Yö meni hikoillessa (mulle tullut tämä hikivaiva nyt vasta viimeisen parin yön aikana), mutta muuten hyvin. Vessassa tuli käytyä mutta sain heti nukuttua kun palasin sänkyyn.
ÄITIYSHOUSUT/IMETYSPAIDAT: JOku mainitsi eilen tai toissapäivänä ettei tahdo enää housut olla mukavia ja täällä toinen saman vaivan kanssa painiskeleva. Äippähousujen resori rullaantuu masun alle koko ajan, vyö ei mahdu kiinni ja tuloksena housuja saa koko ajan nostella. Kaupassakin tuntuu siltä että housut on puolessa " tangossa" koko ajan. Hip-hoppari mallia... Uusia en enää osta, joten kärvisteltävä on. Toisissa housuissa on reikä justiin keskellä puota joten nekin olisi ommeltava;)
Mulla ei ole ollut imetyspaitoja ekan aikana, pärjäsin hyvin ilman, mutta toisaalta uskon, että ei ole huono ostos jos niitä ostaa.
Nyt jatkan siivousta, olo on erittäin energinen tuon hoidon jälkeen, joten luulempa että tänään saisin jotain aikaankin. Toivossa on ainakin hyvä elää! Ja tervetuloa uusille lokamassuille ja CAMELOTILLE jaksuja - kuulostaa tosi ikävältä tuo astma.
G: MASUN YMPÄRYSMITTA LOKAMASUILLA TÄLLÄ HETKELLÄ?
v:Mulla yllättäen olikin vain 99cm tasan, luulin olevan yli 100 kun kesällä oli tasan 100.
Nazu ja rv 36+5 (maanantaina paukkuu rv 37!!!!!)
Olipa kummallista herätä aamulla kun illan kauhea selkäkipu oli poissa. Minulla selkä kipeytyy selkeästi istumisesta. Välillä tuntuu, ettei ole yhtään paikkaa, missä olisi hyvä istua. Ennen niin ihana nojatuolikin saa selän kipeäksi. Sängyllä pötköttely taas kipeyttää lonkat :-( Onpas tämä nyt vaivalloista..
Imetyspaidoista piti minunkin kommentoida.. Minä olen tuota kuopusta imettänyt aika estoitta missä vaan. Suojana käytin neuletakkia, harsoa tms. Imetyspaidat tekivät vasta tuloaan. Yhden Boobin imetyspaidan hankin, mutta minua häiritsi se sauma rintojen alla. Siis mielestäni se näytti jotenkin tyhmältä. Nyt ajattelin hankkia muutaman H&M:n paidan, tykkään enemmän niiden mallista. Toinen hyvä keino suojata itseään (lähinnä minua häiritsee paljas selkä/maha julkisilla paikoilla) on pitää masutuubia vielä vauvan syntymän jälkeenkin.
Rinnoistakin oli puhetta. Minulla rinnat kasvoivat reilun kuppikoon raskauden alettua ja nyt ovat vähän pienentyneet (ovat ehkä vajaan kupin isommat). Imetysliivit hankin G-kuppikokoa. Niillä uskon pärjääväni aluksi, sitten myöhemmin voin siirtyä F-kuppeihin. Eli mistään halvoista imetysliiveistä on turha haaveillakaan. Vaikka kylläpä minä olen tätä isorintaista elämää elänyt niin kauan, että olen tottunut maksamaan liiveistäni _paljon_.
Olen lueskellut teidän muiden valmistautumista vauvan snytymään ja kehitellyt paniikkia kun meillä ei ole mitään valmiina. Lipasto hoitopöytää varten odottaa kokoamista, vauvan vaatteet ovat kellarissa pahvilaatikoissa tai vierashuoneessa paperikasseissa. Pitää varmaan piakkoin aloittaa laittamaan asiat kuntoon, että kaikki olisi suht valmiina vauvan syntyessä. Sen olen kyllä huomannut, että halua hankkia tavaraa on aika pieni kun tämä vauva on meille se viimeinen. En halua investoida kauheasti rahaa tavaraan, jolla ei ole enää jatkokäyttöä. Vaikka kyllä minäkin olen joihinkin ' höpöjuttuihin' sortunut ;-) Esimerkiksi riippukehto tai oikeastaan se taitaa olla kehdon ja riippumaton sekoitus kuuluu niihin. Siinä ajattelin vauvaa nukuttaa päivisin, öisin hän nukkuu miedän vieressä. Meillähän ei ole vauvalle pinnasänkyä ollenkaan. Ollaanko muuten ainoat?
Mukavaa lauantaita kaikille!
mfg ja vaavi 35+1
ps Olen unohtanut osallistua lasketun ajan veikkaukseen. Minun LA on perjantai 13.10. ja se olisi aika hyvä päivä syntyä. En tosin usko, että samaan perheeseen voi syntyä 2 lasta laskettunapäivänä (esikoinen syntyi) eli veikkaan tämän tulokkaan menevän yli ja syntyvän 16.10. Kuopus syntyi viikoilla 40+2.
Minä olen veikannut, että tämä meidän vauva syntyy 1.10.
Yhden imetyspaidan olen ostanut, esikoista imettäessä pärhäsin ilmankin. Painat, jossa on nappeja edessä on mielestäni hyvia paitoja imettäessä.
Meillä on vauvan vaatteet pesty, silitetty ja viikattu laatikkoon. Sänky on vielä vintissä, vaunut pitäisi pestä ja jotain hankintojakin pitäisi vielä tehdä. Olin eilen ensimmäistä päivää äippälomalla, niin nyt pitäisi olla vähän aikaa laitella kaikki vauvalle kuntoon.
Maanantaina on neuvola. Saa nähdä miten on painolle käynyt. Miinuksella ainakin ollaan ja reilusti.
Niina rv 35+1
Meillä tänään rv 33... aika kiiruhtaa niin että! Pitkään aikaan ei olla joudettu rustailemaan, vilkaisemassa käyn kyllä lähes joka ilta.
Esikoinen tänään 10kk, vauhtiveikka. Siksi 2xlokamamma, kun molemmilla laskettu aika lokakuussa -05 ja -06. Siis vuoden ikäerolla.
Esikoinen ollut tosi terveenä tähän asti, nyt oltu viikko kamalassa nuhassa, reppana ihan räkäinen ja hampaita pukkaa tietysti samaan aikaan ylhäältä ja alhaalta :)
Vauvan tuloon on valmistauduttu vain oikeastaan ostamalla ihana vauvanpeitto, vaipppoja ym. pientä. Vaatteita ei olla ostettu ollenkaan, kun esikoiselta kamalasti jäljellä ja sukupuolesta ei tietoa.
Joku kirjoitteli kaksostenrattaiden ostosta, me ajateltiin lastentarvikkeen teutonioita, iso tavarakori, erilliset selkänojat ja isot renkaat. Meillä aivan sama juttu kuin heillä et hissin oviaukko pitää mitata ennekuin kaupat tehdään :) Samoin enää reilut 6kk niin päästään omaan taloon. Mutta siihen asti on sopeuduttava kerrostalometeliin. Meillä ainakin kova meno varsinkin pe-la ja la-su.
Odotus on sujunut nyt " siivellä" , eipä ole ehtiny turhia fundeerata kun pikkumiehen kanssa päivät touhutaan... JAlka tässä kramppas muutama yö sitten ihan oikein tosi kunnolla. Oli seuraavan päivän kipeänä. Ainoa kerta toistaiseksi. MAgnesiumihan pitäisi auttaa, mutta... näin se vihoitteli ekaakin odottaessa muutaman kerran. Yölliset vessareissut/mehureissut pitävät huolta ettei mamma nuku kuin pätkissä. Hyvä sekin.
Painoa tuli ekassa vuosi sitten yli 20kg, nyt viisaampana suolattomalla ja lähes herkuttomalla linjalla saatu pidettyä 8kg nousussa rv 33! Jes!
Ei sitten niin kamalasti laihdutettavaa ja lenkkeiltävää.
Siinä kaikki mitä yhtäkkiä tuli mieleen, paitsi meilläkin kakkonen nukkuu vaunuissa muutaman ekan kk:den kuten esikoinenkin. Kun joku kyseli onko ainoa...
2xlokamamma
Voi että harmittaa, kun tuo kuopus on alkanu nyt temppuilemaan päiväunien kans. On jo pitkät ajat nukkunut aika tarkkaan klo 11-14 ja nukahtanut siis itsekseen heti tuonne sänkyynsä. Mutta nyt on monena päivänä ollut vaikeaa, rynkyttää pinniksen reunoja ja huutelee / laulelee tuolla omiaan. Eli siis kello nyt jo näin paljo eikä nuku vieläkään.
Toisaalta, mun äiti hakee isomman tytön kahdelta yökylään ja anoppi haki pojan sinne päiväksi, joten siinä mielessä ei haittaa, vaikka pienin nukkun unensa myöhemmin, saisin itsekin oikasta sänkyyn hetkeksi :)
IMETYSPAITOJA en oo koskaan hankkinut eikä oo listalla nytkään. Mulla on ollu sen verta lyhyet imetykset ja toisaalta en osaa imettää ns. julkisilla paikoilla, joten ei oo tarvetta. Nytkin lähden hommaan vähän sellaisella " no yritetään nyt kuitenki" -asenteella.
MAMMAHOUSUT ahdistaa täälläkin :( Tai no, yhdet on sopivat ja yhdet ihanat kului persuuksista puhki. Mutta kahdet on menny pieneksi. Joten pakko oli ostaa vielä yhdet, tuossa reilu viikko sitten.
SYNNYTYSMUSIIKISTA: Ei mulla oo koskaan ollut mitään mukana. Toisaalta ois ihan kiva, kun kuulus jotain hyvää, tuttua musiikkia, mutta toisaalta en oikein usko että tulis paljo kuunneltua. Muutenkaan mulla ei oo koskaan ollu salissa mitään mukana, minä keskityn vaan siihen olennaiseen :D
MAHANympärystä en oo koskaan mitannu enkä aio mitata nytkään. Liian masokistista puuhaa tällä vartalolla :)))
Lääkärineuvola olis viimeinkin ensviikon torstaina. Tosi kivaa saada tietää,mikä tuolla alhaalla on tilanne, kun sen on viimeksi lääkäri katsonut huhtikuussa!
Olikohan muuta... ei jaksa muistaa. Syys/talvikamppeet pitäs lähtee hakemaan varastosta ja katsella mikä sopii kellekin ja mitä mahdollisesti pitäs hankkia lapsille.
nopea pinoutuminen pitkästä aikaa !
olen " päivälomalla" sairaalasta. juu osastolle olen joutunut. soittivat eilen aamulla että nopeasti tänne, sappihapot ovat nousseet yli 40. (max siis se 6) no minähän menin ihan paniikkiin niin ku arvata saattaa. pakkasin äkkiä kassit ja ajoin sairaalaan. siellä heti labraan ja sit osastolle. ottivat heti käyrän ja se oli ihan hyvä. pääsin jossain vaihessa lääkärin tykö ja ultrasi ja kattoi kohdunsuun. oli vielä epäkypsä, mutta sai yhden sormen meneen.
poitsulle ei ollut tullut painoa yhtään lisää 2vkon aikana eli edelleen sai painoksi 2,4 kg. lääkäri totes että uutta lääkettä ei aloteta vaan kun ollaan jo näin pitkällä (nyt 37 vko menos) niin ruvetaan kypsytteleen ens vkolla synnytystä...iik...mulla siis saattaa olla jo ens vkonloppuna nyytti sylissä....IHANAAA !!!!!!!!!
mutta tilanteet muuttuu niin ku aina, katsotaan nyt ensiks taas ne sappihappo tulokset, kuulen ne varmaan huomenna.
eli illaksi takas sairaalaan ja otetaan taas iltakäyrä. ja huomenna luultavasti pääsen taas päivälomalle, kun meillä ois miehen siskon pojan ristiäiset ja me oltais toiset kummit.
nyt tuli vaan omaa napaa, mut aattelin pikasesti kertoa kuulumiset jos ootte ollu huolissaan ;)
voimia ja jaksuja kaikille muillekin !!!
onko eka lokavauva rinssi vai rinsessa, kummankohan se sasku on saanut ???
hanna rv 37
En pysty olemaan sängyssä, kun henki ei kulje niinpä tulin tähän sohvalle..Sängyssä yritin nukkua mutei siitä mitään tullut.
Sairastan astmaa ja nyt on jo toinen kerta raskauden aikana kun se vihoittelee flunssan aikana...Muuten on tosi iisi ollut...Joudun henkeä haukkomaan ihan kunnolla ja makuuasennossa en pysty yhtään olemaan :(
Lisäksi hirveä yskä, nuha ja vielä kun vauva mynkyää niin että oksennus meinaa tulla niin ei ole kovin mukavaa..
Ja jotta en liian helpolla pääsis niin poikakin on nyt sitten kipeänä.-
Per**** sanon minä!!!
Vauva mesoaa tosiaankin vielä ihan kamalasti. Tuntuu välillä että tekis jotain haaraperushyppyjä kun tuntuu neljässä eri kohdassa liikkeet...
Luulis tilan pian loppuvan, mutta tämä kaveri kyllä ottaa kaiken hyödyn irti minkä saa..
Anteeksi kun joudutte tämmöistä valitusta heti aamutuimaan lukemaan, muttei kovin positiivisella mielellä itse ole...
Jos sitä yrittäis hetkeksi ummistaa silmät..
Öitä!