Naisen hengitys haisee :(
Pidän suutelusta, mutta en pysty kun naisen henki haisee niin pahalle. Pesee kyllä hampaansa säännöllisesti joten ongelma johtuu jostain muusta? Miten kerron hänelle asian loukkaamatta?
Kommentit (32)
Itseäni ei oikeastaan haittaa vaikka jonkun henki ajoittain haisisikin. Suomessa ylipäätään haisee tosin vähän millekään, ei haise hiki eikä mausteet, eikä siis oikein mikään. Tässä hajuympäristössä tietenkin kaikki pienetkin hajut sitten erottuvat yliselvästi ja ihmisiltä häviää suhteellisuudentaju. Melkein jokaisen ihmisen henki haisee joskus (ihan oma kokemus perhe- ja tuttavapiiristä), joten itse en viitsi asiasta suurta draamaa vääntää. Jos vaiva ei mene ohi, voisin sanoa siitä ihan parhaille kavereille, joista tiedän, etteivät loukkaannu.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää ihmiset HAMMASLANKAA! Ei pelkkä harjaus poista ruoantähteitä hampaiden väleistä. Hengitys pysyy raikkaana koko päivän kun flossaa säännöllisesti!
Hammaslanka ei auta yhtään mitään, jos haju johtuu esim. kroonisesta nenänielun tulehduksesta, poskiontelontulehduksesta, nielurisoista tai vaikkapa refluksitaudin aiheuttamasta ruokatorven ärsytyksestä.
Itselläni suun paha haju johtui hammaskivestä.
Ei haissut omaan nenään muutoin kun langatessa haistoin lankaa, joka haisi kuolemalta.
Nyt hammaskivet poistattaneena tila on normaali :)
Kerro vaikka varaavasi aikaa suuhygienistille ja samalla kysy koska hän kävi viimeksi, koska olisi hyvä käydä 1-2v välein ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas tiedän, että mun hengitys haisee. Ongelma on se, etten tiedä syytä. Pidän huolta suuhygieniasta.
Mistä tiedät?
Mulla on neuroosi asiasta eli koko ajan kuvittelen että haisee. Kuitenkin ulkopuoliset ovat vakuuttaneet, ettei haise. Olen nimittäin suoraan kysynyt useiltakin.
Silti pidän välimatkaa kaikkiin tämän pelossa. Olen ajatellut, että tämä neuroosi palvelee minulla etäisyydenottoa muista. Koska mitään faktaa ei löydy pakkomielteeni tueksi.
Voiko olla noinkin päin? Mulla on usein paha maku suussa, ja oletan, että henkeni myös haisee. En kuitenkaan ole kehdannut kysyä keltään, yritän vaan olla hönkimättä muita päin. Pidän myös huolta suuhygieniasta, käytän hammaslankaa ja putsaan kielen, hammaskivi on juuri poistettu, ei ole proppuja, eikä mikään muukaan täällä esitetty syy kuulosta todennäköiseltä.
Mulla on sjögrenin syndroma joka pikkuhiljaa tuhoaa limakalvoja. Suu kuivuu ja henki haisee. Pesen kahdesti hampaat, lankaan ja käytän sb12 suuvettä aamuin illoin. En olisi itse siitä tiennyt mutta onneksi mieheni sanoi. Mua årsyttää mutta minkäs teet. Ei osannut suuhygienistikän antaa enempää vinkkejä kun mitä jo teen...
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 00:55"]
Keskustelimme joskus aiheesta ja hän sanoi kurkussa tuntuvan ikäänkuin hyllyn, johon jää ruokaa joka tietenkin alkaa sitten haista.
Ne on nielurisojen proput. Haisee aivan järkyttävältä. Niitä voi yrittää poistaa itse tai ääritapauksessa voidaan nielurisat leikata pois. Itse olen opetellut poistamaan niitä kielellä! :)
Mitä ihmettä nämä siis ovat? Ja miten on mahdollista poistaa jotain nielusta kielellä??
Hammaslääkärisukulaiseni sanoi, että haju johtuu mätääntyvästä hammaskivestä. Olen törmännyt elämässäni muutaman kerran näihin törkyturpiin, kerran vaivihkaa katsoin tarkemmin suuvärkkiä kun ihminen oli syömässä: etuhampaiden takaosa oli aivan mustana hammaskivestä. Epäilen, että pieni määrä hammaskiveä ei edes haise, mutta tuossa ei ollut kyseessä muusta kuin ihmisen täydellisestä suuhygienian laiminlyönnistä.
Sama hammaslääkärisukulainen kertoi poistaneensa kerran erään naisen suusta hammaskivet. Nainen oli soittanut vihoissaan seuraavana päivänä, että hänen hampaansa heiluu, olette pilanneet hänen hampaansa. Eipä siihen voinut muuta todeta kuin että se hammaskivi, joka poistettiin on pitänyt sitä purentaa kasassa ja nyt vaan odotella, että hampaat juurtuu paremmin kiinni ja oppia elämään ilman sitä hampaat toisiinsa kiinni kasvattanutta paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää ihmiset HAMMASLANKAA! Ei pelkkä harjaus poista ruoantähteitä hampaiden väleistä. Hengitys pysyy raikkaana koko päivän kun flossaa säännöllisesti!
Mikä sana on "flossaa"? Mä pesen hampaat huolellisesti sähköhammasharjalla, lankaan aamuin illoin pesen myös kielen, posket huulien sisäpinnat huulten ja ikenien välit, ikenet kummaltakin puolelta, kitalaen ja kielen alta käyn siis tahnan ja sähköhammasharjan kanssa suusta läpi joka kolkan ja sen jälkeen harjaan hampaat vielä huolellisesti. Suun puhdistuksesta en tingi. Juon vettä säännöllisin väliajoin. Silti mun henki haisee ja mieheni ei ikinä pussaa minua, eikä enää viihdy lähelläni. Seksiä ei meillä ole ollut syksyn jälkeen. Hän kyllä myös sanoo henkeni hajusta hyvin loukkaavasti, kuin se olisi mun syy.
Luonnollinen apu pahanhajuiseen hengitykseen - http://tonzes.com/dyhanie.htm Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti.
Hammaskiven kerääntyminen suuhun aiheuttaa hajua myös...