Epätodellisimpia nimiä, joihin olette törmänneet?
Tarkoitan siis sellaisia nimiä, joita et uskonut olevan esim. tietyn ikäisellä henkilöllä. Itselle tällainen nimi tuli vastaan, kun yritykseen jossa työskentelen haki kesätöitä 17v. tyttö nimeltään Helvi. Yleensä nimi tulee vastaan vain hautausmailla.
Kommentit (409)
Huomasin muutama päivä sitten sen jutun missä oli Pinkki ja Kisu ja mun mielestä ne oli niin ihanat, erottuvat, kauniit nimet!
Ja muuten ne on mun lapset ne Ken, Barbie ja Daisy, ja todellakin oon miettiny tarkkaan niille nimet, kauneimmat nimet mitä itse tiiän. Kai tällaset ketkä ei oo koskaan pitäny omasta tylsästä tavallisesta nimestään, haluaa antaa lapsilleen paremmat nimet. Nimet on niin makuasioita. Vaikka musta ne on parhaat, aina tiesin ettei ne kaikkein makuun ole. Ite samalla tavalla ajattelen kaikista liian tavallisista ja yleisistä nimistä, mitä te täällä varmaan suositte.
Mitä vikaa Kentsu nimessä? Mä en vaan ymmärrä. Helpompaa kutsua sellasta nimeä missä on enemmän kuin yksi tavu. Eikä oo Bartsu ja Daitsy. Nimet sanotaan Kentsu, Barbi ja Deisi (jos joku ei muuten tajua miten daisy sanotaan). Ja Lempinimiä rakkailla lapsialla on monia. Nää on myös Pampula/Pampu, Nupu/Nuppu ja Utu. Onpa kivaa arvostella näin paljon toisten nimiä. Hei haloo ne on vaan nimiä, jokainen antakoon mitä itse tykkää.. Ite olisin paljon mielummin mikä tahansa mun lasten nimistä, kun joku tosi tavallinen ja yleinen. Mutta antaa niiden tavallistenkin olla tavallisia, ei se oo multa pois.
Vendela on tuttu Kaari Utrion kirjoista. Ei kai se mitään tarkoita, keskiaikainen nimi vain.
Pääsky, yli viiskymppinen nainen.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:04"]26 vuotias Helmi
[/quote]
Minäkin tiedän 26-vuotiaan Helmin, eikä se mielestäni kovin erikoinen nimi ole. Ehkä ikäisiään Helmiä, ei löydy niin useita toki, mutta jo vähän nuoremmissa alkaa olla liikaakin.
Eräs nimiväännös. Nätti, mut kukaan ei kutsu lasta sillä, vaan jollain ihme lempinimellä joka ei liity mitenkään annettuun nimeen :D miksi pitää nimetä lapsi uniicisti jos KUKAAN ei kutsu lasta sitten sillä. Lapsen sisko ei edes käsitä, ettei lapsen nimi olekaan "Käpy", vaan "Tiida".
Hesarissa oli Kuutti Erkki Nikolai.
No näyttäähän se vauva kuutilta, toisaalta.
Miehen nimenä Herkku. Törmäsin työn puitteissa, oli alkuun pokassa pitelemistä. Ihanan symppis tyyppi.
Jossain Vauva-lehdessä aikoinaan oli pikkupojan toiseksi tai kolmanneksi nimeksi annettu Kotivalo. Musta ihan järkky, vaikka tiedän että vanha suomalainen nimihän tuo on.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:27"]
Jossain Vauva-lehdessä aikoinaan oli pikkupojan toiseksi tai kolmanneksi nimeksi annettu Kotivalo. Musta ihan järkky, vaikka tiedän että vanha suomalainen nimihän tuo on.
[/quote]
Onpa kiva nimi. En muistanut tuollaista olevan olemassakaan!
Sulo-Armas :D Pikkupojalle söpö nimi mutta aikamiehelle karsee. Poika vissiin alkaa olemaan yläasteikäinen :/
Opettajakaveri kertoi että olesaan joskus sijaisena oli törmännyt lapseen nimeltä Ensi Ruikka.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 01:17"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:49"]Pinkki ja Kisu alle 10v kai kummatkin? [/quote] Noista oli juttu vähän aikaa sitten Iltalehdessä, ja muutkin nimet oli vähän koomisia paria lukuun ottamatta. Emma Amanda 1999 Onni Amadeus 2000 Hugo Hubert 2001 Samu Sebastian 2003 Roope Romeo 2004 Kuutti Kalevi 2005 Fanni Vendela 2006 Ruusu Onneli 2008 Oodi Nuppulina 2009 Pinkki Pippuriina 2011 Kisu Kirsikka Varsinkin sukunimi Ampuja tekee osasta ihan naurettavia. Ja toi Vendela? Tietääkö noi mitä se tarkoittaa?
[/quote]
En ymmärrä tätä nimilistaa? Siis ovatko mielestäsi jotain erikoisia? Minun korvaan kuulostavat ihan normaaleilta, vähän tietysti sorahtaa korvaan Nuppulina, Pippuriina, mutta muut ovat aika tavallisia.
Salama ja Kivi. Alle kymmenenvuotiaita lapsia kummatkin, Salama oli tyttö ja Kivi poika. Lapsella nyt vielä hieman jotenkin saatan ymmärtää ko nimet (varmaan lapsesta on siistiä, Salama McQueen?), mutta tuntuu hassulta ajatus 45-vuotiaasta uraäidistä jonka nimi on Salama.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:27"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:06"]
Yrjö ja Jorma pikkupoikien nimenä. En kyllä ole törmännyt, mutta väestörekisterikeskuksen mukaan nimiä on annettu muutamia kymmeniä vuosina 2010-2014. Toivottavasti ovat vaan toisia nimiä.
[/quote]
Olin intissä 2000-luvun alussa ja siellä oli yksi n. 19-v Jorma.
[/quote] Mun veli oli Kajaanissa joskus 2004(?) ja hänen nimensä on Jorma. Osaa kyllä vääntää vitsiä nimestään. Sanoi mm. lapsestaan, että eikös olekin isänsä, Jorman, näköinen... Ite en laittais lapselleni nimeks Jormaa, en edes toiseksi nimeksi.
Sen turkulaisen tv-keittäjän nimi on Serko. Tietääkö kukaan onko lempinimi vai jotakin muuta syntyperää tämä kaveri?
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 10:59"]
Tarkoitan siis sellaisia nimiä, joita et uskonut olevan esim. tietyn ikäisellä henkilöllä. Itselle tällainen nimi tuli vastaan, kun yritykseen jossa työskentelen haki kesätöitä 17v. tyttö nimeltään Helvi. Yleensä nimi tulee vastaan vain hautausmailla.
[/quote]
Luin henkilölehdestä uusien työntekijöiden nimkä ja yksi niistä oli Aili. Kuvittelin hänen olevan joku vanhempi naishenkilö ja yllätyin, kun kyseessä oli parikymppinen nuori nainen.