Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisustusapua? Keittiön tyyli.

Vierailija
25.01.2015 |

Help!

Nyt kaipaisin neuvoja teiltä jotka olette innostuneet sisustuksesta ja tiedätte siitä paljon.

Meillä keittiöremontti häämöttää edessä ja nyt pitäisi löytää keittiön tyyli joka kestää aikaa. 

Ilmeisesti kiiltovalkeat pinnat ovat jo menossa pois muodista? En haluaisi valita noita hetkellisiä trendejä, vaikka niistä juuri nyt pidänkin koska meillä ei ole varaa uusia keittiötä 5 vuoden päästä. 

Esimerkiksi muutamia vuosia sitten tyyli oli laittaa tummaa ja puuuviota keittiöön ja nyt moni sellaisen omaava tuttuni jo haaveilee uusivansa, koska tyyli meni "vanhaksi".

Itse toivoisin keittiön olevan vaalea, enemmän klassinen kuin ylimoderni, selkeä, ei liian maalaisromanttinen ja ennenkaikkea sellainen joka näyttäisi kivalta vielä 4 vuoden kuluttuakin.

Minkälaisia kaapinovia te suosittelisitte? Väri ja muoto?

Kannattaako keittiön yläkaapeista luopua avoimemman fiiliksen takia vai tuleeko niitä jälkeenpäin ikävä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen vaikuttaa niin paljon talon yleisilme ja muutkin tilat, että millaiset keittiön kaapit sopii.vaikee sanoa.. mut en kyllä suosittele valkoisia kiiltäviä ovia jos et halua samanlaista kuin kolmasosalla suomalaisista:) ehkä kuitdnkin jotku aika neutraalit mitä jaksaa vuosia katsoa kyllästymättä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trendejä tulee ja menee.  Valitse sen mukaan mistä itse tykkäät. Ja mitä itse voit katsella vuosia. Meillä tehtiin keittöremppa 6v sitten ja en ole katunut. Pidin kiinni siitä omasta mausta mitä halusin väreiksi.

Ovet ja laatikostot on valkoiset. Mattaa ei siis kiiltävä. Hieman pyöristetyt kulmat, muutoin perussileät.  Välitilan laatoitus on harmaa. Tasot tummanharmaat. Valkoiset kodinkoneet.

Vetimet mustaharmaat.  Meillä on yläkaappeja ja runsaasti. Ei haluttu avointa. Omien kippojen yms tarve vaikuttaa.

Vierailija
4/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aloitamme kesällä talonrakennuksen ja keittiö pitäisi myös valita. Meillä on AP:n kanssa aika samat kriteerit - vaalea, kotoisa muttei liian maalaisromanttinen, helppohoitoinen. Noi kakkosen ehdotukset on aika lähellä sitä mitä ollaan suunniteltu, tasojen väristä ei vain olla vielä osattu päättää, valkoinen vai tumma puu. Suosittelen myös jättämään lasiset kaapinovet pois, ne tekee helposti sotkuisen näköisen keittiön kun tavarat näkyy läpi.

Vierailija
5/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en suosittele korkeakiiltoisia ovia. Saisit olla kokoajan pyyhkimässä sormenjälkiä, koska ne tietyssä valossa näkyy. Tässä puhuu kokemus viiden vuoden ajalta.

Itse haluaisin mattavalkoisen tai hyvin vaalean harmaan keittiön. Laatat harmaata.

Vierailija
6/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun valinta olisi puusepän tekemä umpipuinen kaapisto, siveltimellä maalattuna. Puinen kaapisto kestää käyttöä vuosikymmeniä ja väriin kyllästyttyä uudelleenmaalaus on helppoa. Tyyli olisi kutakuinkin tämä:

http://www.neljaseppaa.fi/design/keittio-elviira/vanhan-ajan-keittio-2.html

Vierailija
7/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosen jälkimmäisessä kuvassa oli yksi erinomainen asia: kaapit ulottuivat kattoon saakka, ei jäänyt hankalia pölypesiä kaappien päälle. Seiskan kaapit olivat muuten hyvännäköiset, mutta se kymmenen-viisitoista senttiä kaapin päällä tyhjää on juurikin se pölypesä.

Jos minun pitäisi nyt ryhtyä keittiöremonttiin, niin tyyli olisi lähinnä uusasiallinen, väri ei välttämättä valkoinen. Ovien materiaalit sileää, joka on helppo pitää puhtaana. Kaikki turhanpäiväinen hörhöily ja söpöstely pois. Esim. maalaisromanttinen on jo aikansa elänyt. Eikä missään nimessä kaappien päältä kurottelevia pieniä lukulampun näköisiä valaisimia. Ne ovat kuin jotain vakoilijoita. No thanks! Ja vielä: ei rypyliäisiä kiviseiniä eikä missään tapauksessa mitään harmaata. Hyi!

Vierailija
8/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyviä vinkkejä.

Tosiaan viestin 2 kuvista tykkäsin paljon ja juurikin tuollaista tyyliä olen miettinytkin.

Tuosta kaappikorkeudesta taas tykkään toisin, meille ei sopisi katonrajaan asti olevat kaapit tai sokkeli ylös. Tekee heti ahtaamman oloiseksi koska kyseessä ei ole uusi talo jossa huima huonekorkeus ja jätti-ikkunat. Tuntuu että meidän keittiössä se vapaa ylätila avartaa ja "raikastaa" huonetta, ei tule sellaista luolamaista fiilistä.

- ap

Vierailija
9/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä harmaakin keittiö voi olla kaunis.

http://www.nixi.fi/fi/keittiot/show.tmpl?id=119;tyyppi=5

Vierailija
10/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiltovalkoinen ei tosiaan ole enää niin kova trendi kuin pari vuotta sitten. Mutta jos se itse mielyttää, niin mikäpäs siinä!

Mä en laittaisi nyt kiiltovalkoisia kaappeja itse, koska jotenkin ne ovat mun silmään vähän muovisen oloiset, eikä se oikein just nyt houkuta. Päätyisin ihan sileisiin valkoisiin oviin. Vetimet jotkut suht eleettömät. Kaappiratkaisut riippuvat tietty tosi paljon tilasta, mutta itse unelmoin yläkaapittomasta keittiöstä. Jotkut kepeät avohyllyt ehkä seinälle. 

Tässä blogissa mun mielestä kivannäköinen keittiö:

http://vaihtelevastivalkoista.blogspot.fi/2014/10/esittelyssa-meidan-keittio.html

Vierailija
11/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:39"]

Kiiltovalkoinen ei tosiaan ole enää niin kova trendi kuin pari vuotta sitten. Mutta jos se itse mielyttää, niin mikäpäs siinä!

Mä en laittaisi nyt kiiltovalkoisia kaappeja itse, koska jotenkin ne ovat mun silmään vähän muovisen oloiset, eikä se oikein just nyt houkuta. Päätyisin ihan sileisiin valkoisiin oviin. Vetimet jotkut suht eleettömät. Kaappiratkaisut riippuvat tietty tosi paljon tilasta, mutta itse unelmoin yläkaapittomasta keittiöstä. Jotkut kepeät avohyllyt ehkä seinälle. 

Tässä blogissa mun mielestä kivannäköinen keittiö:

http://vaihtelevastivalkoista.blogspot.fi/2014/10/esittelyssa-meidan-keittio.html

[/quote]

Jännä miten nämä bloggaajien keittiöt muistuttavat erehdyttävästi toisiaan, vaikka niissä kai kovasti persoonallisuutta haetaan. Tämähän on kuin Oma Koti Valkoisen keittiö. 

Vierailija
12/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3v sitten remontoitu keittiö ja olen edelleen ihastunut siihen! Kaapit on kattoon asti, ei mitään järkeä jättää "pölyttymistasoa" sinne päälle. Kaapit on valkoiset, keskimmäiset kolmesta "kiiltovaihtoehdosta". Välitila on tummanharmaata isoa epätasaista kivilaattaa, joka on upea. Irralliset ledivalot yläkaappien alareunassa. Ainoa vika on, että valot on keskellä 30cm syvää kaappia, olis pitänyt laittaa etureunaan, että valaisisivat paremmin 60cm syvän tason. Tasot on massiivitammea, maksoivat 600 euroa ja aina välillä harmittaa, ettei raaskittu laittaa niihin 1200 euroa, millä olis saatu pähkinäpuuta, mikä olis meistä kivemman värinen. Ruokapöytä odottaa uusimista vielä ja tammisia saa kyllä vähän järkevämpään hintaan niitäkin, joten sikäli ok päätös.

Itselleen kannattaa remontoida eikä "trendien mukaan", niin viihtyy varmasti paremmin. Ei meidän makuun karsea keittiö mitenkään hidastanut tätä asuntokaupan tekoa. 

Vierailija
13/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosen jälkimmäinen kuva on aikalailla sellIaista mitä olisin itsekin ehdottanut. Ja jos et kaipaa yläkaappeja, niin jätä niitä rohkeasti pois. Eikä tarvi olla kattoon asti.

Meillä on juuri noin, että ei laitettu yläkaappeja vaan uuteen taloon sen sijaan keittiöön kolme ikkunaa. Ei siis ole paljon tilaakaan yläkaapeille, enkä ole niitä kaivannut. Kaksi pientä yläkaappia on ja niiden yläpuolellakin on 70 cm tyhjää tilaa ennen kattoa. Hyvältä näyttää. Ja millä tikapuilla sinne katonrajaan edes kiipeäisi kaappeja käyttämään. Se on kyllä totta, että kaapin päälle kertyy pölyä ja sieltä pitää joskus siivota.

Vierailija
14/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ikean grytnäs-ovet jotka on samantapaiset kui tuossa kakkosen linkissä. Oikein tyytyväinen olen niihin.
Itse olen säiltystilan fani joten tykkään kyllä yläkaapeista, mutta jso teillä on muuten riittävästi tilaa niin voittehan laittaa sellaiset kapeat alhaalta ylöspäin aukeavat yläkaapit vain, tuossa esim
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/categories/departments/metod_kitchen/tools/conk/roomset/20151_come14a/

Vierailija
15/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:51"]

Meillä on 3v sitten remontoitu keittiö ja olen edelleen ihastunut siihen! Kaapit on kattoon asti, ei mitään järkeä jättää "pölyttymistasoa" sinne päälle. Kaapit on valkoiset, keskimmäiset kolmesta "kiiltovaihtoehdosta". Välitila on tummanharmaata isoa epätasaista kivilaattaa, joka on upea. Irralliset ledivalot yläkaappien alareunassa. Ainoa vika on, että valot on keskellä 30cm syvää kaappia, olis pitänyt laittaa etureunaan, että valaisisivat paremmin 60cm syvän tason. Tasot on massiivitammea, maksoivat 600 euroa ja aina välillä harmittaa, ettei raaskittu laittaa niihin 1200 euroa, millä olis saatu pähkinäpuuta, mikä olis meistä kivemman värinen. Ruokapöytä odottaa uusimista vielä ja tammisia saa kyllä vähän järkevämpään hintaan niitäkin, joten sikäli ok päätös.

Itselleen kannattaa remontoida eikä "trendien mukaan", niin viihtyy varmasti paremmin. Ei meidän makuun karsea keittiö mitenkään hidastanut tätä asuntokaupan tekoa. 

[/quote]

Mua ärsyttää kanssa kun sähkäri laittoi työtasovalot yläkaapin seinän puoleiseen reunaan, eikä etureunaan valolistan taakse vaikka nimenomaan sitä toivoin ja siinä ei pitänyt olla ongelmaa. Unohti kai. 

Nyt valo paistaa kaapin alta ikävästi silmään sekä ruokapöydässä että olkkarin sohvalla istuessa ja mä inhoan häikäiseviä valoja. Pitää se kai fiksata jotenkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän