Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko laittanut lapsesi parempaan kouluun kuin lähikoulu olisi ollut?

Vierailija
25.01.2015 |

Ja mikä oli peruste?

Nyt tämä "koulushoppailu" haluttaisiin kieltää, jolloin ainoa vaihtoehto vaihtaa koulua olisi muuttaaminen. Mitä mieltä?

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194955831253/artikkeli/arhinmaki+koulushoppailu+olisi+jarkevaa+kieltaa.html

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kommentti Arhinmäeltä. Jos lasten olisi pakko käydä lähikoulua, niin sehän tarkoittaa sitä, että rikkailla olisi mahdollisuus muuttaa hyvien koulujen alueille, mutta köyhillä ei. Miksi vasuri kannattaa tällaista eriarvoistumista?

Vierailija
62/78 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut laitettiin lapsuudessa muuhun kuin lähikouluun koska ADHD ja kaiken lisäksi väärä lääkitys. Siksi toivon muidenkin tekevän samoin harrastaen koulushoppailua ja maksaisin mitä vain jotta niin tapahtuisi useammin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska parempaa koulua ei ole. Lähikoulumme on koulu, jonne halutaan muiltakin alueilta.

Vierailija
64/78 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Lähin yläaste/lukio on vuodesta toiseen kunnostautunut valtakunnallisissa ylioppilaskirjoitusmittauksissa olemalla Suomen huonoimpia kouluja.  Siksi.

Vierailija
65/78 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Perusteena se, että toisessa koulussa oli pienryhmä, jossa paikka vapaana erityislapselleni.

Vierailija
66/78 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mita suomalaisen koulutuksen tasaiselle korkealle laadulle on tapahtunut? Kaikkienhan piti saada samaa laatua. Nyt shoppaillaankin jo peruskouluja ihan Amerikan malliin. Hmmm.

Vierailija
67/78 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut laitettiin lapsuudessa muuhun kuin lähikouluun koska ADHD ja kaiken lisäksi väärä lääkitys. Siksi toivon muidenkin tekevän samoin harrastaen koulushoppailua ja maksaisin mitä vain jotta niin tapahtuisi useammin. 

Koska sinulla oli adhd? Oletan, että tarkoitat näin, mutta jätit jonkin sanan pois lauseesta?

Vierailija
68/78 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähialakoulu on ollut ihan ok. Kuopus kävi kuitenkin englanninkielisen päiväkodin ja halusimme, että kieli jatkuu. Pääsi kaksikieliseen opetukseen ja ollaan oltu ihan tyytyväisiä. Kaksikielisessä opetuksessa enemmän maahanmuuttajataustaisia oppilaita kuin lähikoulussa olisi ollut.. Kaksi yläkoululaista ovat lähikoulussa, mutta painotetussa opetuksessa siellä. Erittäin positiivinen kokemus tuosta koulusta!! Esikoinen miettii jatko-opintoja. Ei jää lähimpään lukioon vaan hakee muualle. Paljon olisi hyviä vaihtoehtoja..

Vierailija
69/78 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikoulu. Poika itse valitsi painotetun yläasteen mm fysiikka ja tieto tekniikka. Lähilukio ei kelvannut ja valitsi yli 9 ka:n lukion.

Vierailija
70/78 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olwn laittanut enkkuluokille.

Käy sääliksi lasta, kun olet kirjoittanut noin. Lisäksi olet käyttänyt sanaa enkkuluokka. Monissa kouluissa valitaan vanhemmat, mutta näköjään noihin ei.

Vierailija
71/78 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 09:41"]

Laitoin lapseni yksityiseen kouluun, kyllä. Valinta oli päätetty jo ennen lapsen syntymää edes. Itseasiassa pakkokin, sillä jonot ovat pitkät.

onko Suomessa yksityisiä peruskouluja???????

On todellakin, missä maailmassa oikein elät?

Vierailija
72/78 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, koska parempaa koulua ei ole. Lähikoulumme on koulu, jonne halutaan muiltakin alueilta.

Sitä minäkin yritin sanoa mutta minua ei kuunneltu ja siksi olen päättänyt koulushoppailla myös omien lasten kohdalla, pitivät he siitä tai eivät.

Vierailija
73/78 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä onko lähikoulu paras tai ei kunhan lapseni eivät sinne mene. Haluan vain tehdä samoin kuin vanhempani kohdallani eli koulushoppailla.

Vierailija
74/78 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kun muutimme esikoisen ollessa vauva ja haaveissa useampi lapsi (nyt kolme) niin tärkeimpiä perusteita kodille oli hyvät koulut kävelyetäisyydellä. Alueen lukiokin on hyvä mutta siinä vaiheessa voivat itse hakea ja kuljettaa itsensä jos ITSE haluavat johonkin erityisen painotuksen lukioon yms. muuhun jatkokoulutukseen hakea.

Vierailija
75/78 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. huippukoulut on Suomessa täynnä friikkien vanhempien lapsia. Pojat nörttejä. Tytöt voimistelijoita mutta myös soittajia niin eivät pääse liikuntaluokille/vanhemmat pelkäävät että opiskelu ei pelkkien urheilijoiden parissa onnistu. Lapsilla ei mitään omaa irl sosiaalista elämää, illat joko koneiden kimpussa tai kaikki illat näissä vanhempien itsetuntoa pönkittävissä harrastuksissa.

Vierailija
76/78 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan totuttaa lapseni pitkille matkoille ja opettaa miten julkisia kulkuneuvoja käytetään.

Vierailija
77/78 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, kaikki kolme, eskarista lähtien.

Jos koulushoppailu halutaan lopettaa, pitää kaikille tarjota samantasoiset lähikoulut. Muuten pitää olla mahdollisuus äänestää jaloillaan.

Vierailija
78/78 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, lapseni ovat kielikoulussa. En halunnut heitä lähikouluun, siksi tällainen ratkaisu. Uskon että kielitaito avaa heille ovia tulevaisuudessa ja lisäksi koulussa on samanhenkisten vanhempien lapsia.