Mitä järkeä on kaunokirjoituksessa?
Eihän kukaan ole sitä 100 vuoteen käyttänytkään koulua lukuun ottamatta. Ihan järkevä päätös luopua sen pakko-opettamisesta.
"Suomi ”teki virheen” - Saksassa hämmästellään kaunokirjoituksen lopettamista"
Kommentit (71)
Käyttääkö joku aikuinen ihminen kaunokirjoitusta?
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 09:34"]
[/quote]
Joulukortteihin kirjoittelin hyvän joulun toivotukset kaunolla, näytti paljon juhlallisemmalta kuin tekstaus.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 09:36"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 09:34"]
[/quote]
Joulukortteihin kirjoittelin hyvän joulun toivotukset kaunolla, näytti paljon juhlallisemmalta kuin tekstaus.
[/quote]
WAU! :) Ei mennyt hukkaan kaunokirjoitusen opettelu!
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 09:34"]Käyttääkö joku aikuinen ihminen kaunokirjoitusta?
[/quote]
Minä käytän. Olen 30-vuotias. 62-vuotias äitini käyttää myös kaunoa.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 09:34"]Käyttääkö joku aikuinen ihminen kaunokirjoitusta?
[/quote]
Kaunoa on nopeampi kirjoittaa kuin tekstausta/tikkukirjaimia. Siks mä kirjoitan kaunolla.
mitenhän on nimikirjoitusten laita..tekstaako ne nimikirjoituksensa?
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 10:06"]
mitenhän on nimikirjoitusten laita..tekstaako ne nimikirjoituksensa?
[/quote]
Harvan ihmisen nimikirjoitus on varsinaista kaunokirjoitusta, vaan se on joku sotku, josta ei saa mitään selvää.
Ympärimennäänyhteentullaan. Aaltoilee nämä muotijutut. Mennään 20 vuotta eteenpäin ja taas vannotaan kaunon perään.
[/quote]
Minä käytän usein. Vähän aikaa sitten äitini, joka on graafikko, esimies oli nähnyt äitini työpöydällä kirjoittamani lapun ja oli kiinnostunut käsialasta. Hän otti minuun yhteyttä ja pyysi käsialanäytteitä lisää, koska on kehittämässä uutta fonttia tietokoneelle.
Virhe!