Oletko koskaan uhmannut lastensuojelua?
Niin. Oletko koskaan tehnyt jotain mitä he ovat "kieltäneet"?
Kommentit (16)
Minä olen. Annoin mukamas pahan ja narkkariksi leimatun mieheni tavata tytärtään vaikka sossu sen ehdottomasti kielsi jyrkästi. Nyt vuoden puhtaiden kusinäytteiden jälkeen, mies sai huoltajuuden takaisin. En kadu.
Mielenkiintoinen kysymyksen asettelu. Minulla ei ole mitään kokemusta, mutta tuo antaa sen kuvan että lasu on jotenkin niiden vanhempien vanhempi.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:23"]Minä olen. Annoin mukamas pahan ja narkkariksi leimatun mieheni tavata tytärtään vaikka sossu sen ehdottomasti kielsi jyrkästi. Nyt vuoden puhtaiden kusinäytteiden jälkeen, mies sai huoltajuuden takaisin. En kadu.
[/quote]
Oho. Minun mielestä on kohtuutonta miten yksi ihminen (lastensuojelu) voi kieltää lasta tapaamasta toista vanhempaansa. Oli se sitten narkkari tai juoppo, kunhan on selväpäinen sen tapaamisen ajan.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:23"]Mielenkiintoinen kysymyksen asettelu. Minulla ei ole mitään kokemusta, mutta tuo antaa sen kuvan että lasu on jotenkin niiden vanhempien vanhempi.
[/quote]
No niinhän se tavallaan on. Lasu on vähän kuin äitisi, se kieltää ja sinä tottelet. Itse en ole uhmannut, en ikinä uskaltaisi. Niin paljon olen kuullut pahaa.
mä en uskaltais.. pelkään et veisivät lapsen pois.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:23"]Minä olen. Annoin mukamas pahan ja narkkariksi leimatun mieheni tavata tytärtään vaikka sossu sen ehdottomasti kielsi jyrkästi. Nyt vuoden puhtaiden kusinäytteiden jälkeen, mies sai huoltajuuden takaisin. En kadu.
[/quote]
Oho. Minun mielestä on kohtuutonta miten yksi ihminen (lastensuojelu) voi kieltää lasta tapaamasta toista vanhempaansa. Oli se sitten narkkari tai juoppo, kunhan on selväpäinen sen tapaamisen ajan.
[/quote]
eikö lasun tehtävä ole ajatella lapsen turvallisuutta? millä lasu
tietää, että ongelmainen on selvänä tapaamiseen tullessaan. no ok. valvotut tapaamiset ymmärrän tässä tapauksessa.
En, en ole koskaan ollut lastensuojelun kanssa tekemisissä. Enkä tunne ketään joka olisi tai olisi ollut.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:23"]Minä olen. Annoin mukamas pahan ja narkkariksi leimatun mieheni tavata tytärtään vaikka sossu sen ehdottomasti kielsi jyrkästi. Nyt vuoden puhtaiden kusinäytteiden jälkeen, mies sai huoltajuuden takaisin. En kadu.
[/quote]
[/quote]
eikö lasun tehtävä ole ajatella lapsen turvallisuutta? millä lasu
tietää, että ongelmainen on selvänä tapaamiseen tullessaan. no ok. valvotut tapaamiset ymmärrän tässä tapauksessa.
[/quote]
Valvotuilla tapaamisilla mekin lähdimme liikkeelle. Joskus lasu vaan pistelee kapuloita rattaisiin ominpäin. Riitti että miehellä on h-merkintä 20 vuoden takaa ja meistä tehtiin perätön ilmoitus. Kaiken lisäksi olimme pohjoisessa lomalla kun "mies on nähty epäilyttävissä piireissä"
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:32"]En, en ole koskaan ollut lastensuojelun kanssa tekemisissä. Enkä tunne ketään joka olisi tai olisi ollut.
[/quote]
Minä olen,koska hain itse apua. Mutta en heidän käskyjään jättäisi noudattamatta.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:32"]En, en ole koskaan ollut lastensuojelun kanssa tekemisissä. Enkä tunne ketään joka olisi tai olisi ollut. [/quote] Minä olen,koska hain itse apua. Mutta en heidän käskyjään jättäisi noudattamatta.
[/quote]
Perustuuko niiden käskyjen noudattaminen pelkoon? Aika huolestuttavaa jos vanhempia täytyy kontrolloida lapsien tai asioiden menetyksillä. Ja oletan että tällaiseen liittyy erittäin voimakas epäluottamus että näin täytyy toimia.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:04"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:32"]En, en ole koskaan ollut lastensuojelun kanssa tekemisissä. Enkä tunne ketään joka olisi tai olisi ollut. [/quote] Minä olen,koska hain itse apua. Mutta en heidän käskyjään jättäisi noudattamatta.
[/quote]
Perustuuko niiden käskyjen noudattaminen pelkoon? Aika huolestuttavaa jos vanhempia täytyy kontrolloida lapsien tai asioiden menetyksillä. Ja oletan että tällaiseen liittyy erittäin voimakas epäluottamus että näin täytyy toimia.
[/quote]
Kyllä minä myönnän pelkääväni lastensuojelua.
Pelkään kuollakseni lasua, ei olla oltu tekemisissä mutta se päivä kauhistuttaa jo valmiiksi jos joku tehtailee ilmoituksen.
Heitän vastakysymyksen. Jos olisit elänyt 1940-luvulla Saksassa, niin olisitko uskaltanut uhmata Gestapoa?
Juonut