Miten lopettaa ärsyttävä kaverisuhde?
Mietin tässä yhden kaverisuhteen lopettamista. Ollaan oltu kavereita viisi vuotta mutta nyt lähiaikoina hän on suomeksi sanottuna alkanut vituttamaan minua. Ystävyytemme jos sitä sellaiseksi voi enään sanoa on lähinnä sellaista että minä soitan kerran viikossa kaverilleni, yleensä tämä ei "ehdi" tai huijaa minua olevansa jossain muualla missä oikeasti on. Olen monet kerrat saanut hänet kiinni tästä kuten kerran kun olimme sopineet että menemme uimahalliin uimaan.
Yritin soittaa mutta hän ei vastannut (tämä on hänen käytetyin tapansa päästä minusta eroon)
Noh, hetken päästä lähdin käväisemään lähikaupassa jolloin hän kurvasikin autolla ohi toisen kaverinsa kanssa. Sanoin hänelle tästä viestillä mutta hänen vastauksensa on luokkaa "aha" tai "ei kiinnosta" mutta kasvotusten taas hän ei uskalla sanoa mitään suoraan. Näitä tapauksia on useita. Nyt tänä vuonna hän on alkanut välttelemään minua, hän on lopettanut soittamisen ja vastaamisen. Minä olen se joka soittaa jos soittaa eikä hän. Eilen näin hänet kaupassa ja yritin jutella jolloin hän luikki pakoon ja mutisi jotain takaisin.
Tänään sitten yritin kysyä häntä ulos pitkästä aikaa, vastaus oli "en". Kysyin rehellisesti miksi hän on alkanut välttelemään minua johon hän vastasi: "En kerkeä jutella" jonka jälkeen kysyin suoraan mikä hänen ongelmansa on? (Ei olisi kannattanut sillä vastaus oli: "No on niitä monta mutta sä oot yks niistä". En saa mitenkään selville mitä pahaa olen tehnyt koska hänestä ei saa mitään vastausta irti eikä hän todellakaan näe itsessään tai käyttäytymisessään mitään vikaa. En jaksa enää. Mikä neuvoksi??
Kommentit (23)
No hän on jo kauan yrittänyt päästä sinusta eroon. Sitä en tiedä, että miksei ole sanonut suoraan sulle jo heti, vaan on pitänyt turvautua valehteluun. Mutta nyt hän on jo sanonut sulle suoraan, että ei kaipaa seuraasi, joten anna olla.
Jos haluat oikein hyviä kaverisuhteita niin kannattaa mennä vankilaan tai armeijaan.
Ennen olimme siis hyviäkin kavereita.
Sano sille et pääse susta vain eroon siten että hakee sulle lähestymiskieltoa.
Hän voisi varmaan tehdä samantyyppisen aloituksen sinusta.
Oletko 13v tyttö?
Kaverisuhde on ohi jo. Ainoa joka roikkuu, olet sinä.
Jätä kaverisi rauhaan, hän ei syystä tai toisesta halua enää olla ystäväsi. Kohteliaisuussyistä hän ei ala selventää sinulle, mikä sinussa mättää, vaan pitää etäisyyttä ja toivoi että ymmärrät pysyä poissa.
Hän ei todellakaan ole sellainen joka sanoisi mitään suoraan, kiertelee ja kaartelee tai vaihtaa puheenaihetta
raivostuttavaaON kirjoitti:
Ennen olimme siis hyviäkin kavereita.
Kaverisuhteet ja parisuhteet voivat muuttua tai katketa. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.
Jos mietitte että "jätinkö hänet rauhaan" niin kyllä. Tollaisesta kaveruudesta on enemmän haittaa kuin hyötyä
No kaveri parkasi ei näköjään tosiaan tiedä miten saisi kaverisuhteenne loppumaan, kun sinä vaan jaksat soittaa ja roikkua.
Anna olla nyt jo. Toista ei kiinnosta olla kaveri eikä selvitellä myöskään että miksi ei kiinnosta. Sitten vaan paketoit koko kaveruuden päässäsi ja vietät aikaa ja elämää muiden ihmisten kanssa. Ei tupata jos ei tykätä, on tapana sanoa.
Minulle olisi riittänyt jo se, että olisin "kaverille" se toinen vaihtoehto. En tosiaan jäisi uikuttamaan sellaisen ihmisen perään, joka valehtelee. Siksi pidän hyvin outona sinun tapaasi roikkua hänessä.
Lopeta ehdottomasti kaikki yhteydenottoyritykset! Jos tapaatte sattumalta voit toki tervehtiä, mutta älä missään tapauksessa yritä jutella mitään.
Paskaahan tuli niskaan oikein taivaan täydeltä, noh kiitos neuvoista. Oikeitakin ystäviä riittää joten eiköhän yhteydenotot meidän kahden osalta loppuneet tähän. Haluan kuitenkin mainita että kyllä kaverikin minulle soittaa ehkä kerran puolessa vuodessa viimeisenä vaihtoehtona. Hauska miten joskus kuvittelikin että kaikkien kanssa sitä pysyy kavereina loppuum asti. Hah
Ai että miten lopetat kaverisuhteenne? Etkö siis tosiaan ole huomannut, että sehän on loppunut jo? Anna nyt sen raukkaparan jo olla.
raivostuttavaaON kirjoitti:
Paskaahan tuli niskaan oikein taivaan täydeltä, noh kiitos neuvoista. Oikeitakin ystäviä riittää joten eiköhän yhteydenotot meidän kahden osalta loppuneet tähän. Haluan kuitenkin mainita että kyllä kaverikin minulle soittaa ehkä kerran puolessa vuodessa viimeisenä vaihtoehtona. Hauska miten joskus kuvittelikin että kaikkien kanssa sitä pysyy kavereina loppuum asti. Hah
Ei tullut paskaa niskaan, vaan faktaa. Olet ollut roikkuja jo pitkään, joten hyvä, että kirjoitit tänne, että ymmärrät itse miten hassusti olet toiminut jo pitkään. Ja mitä tarkoitat ”loppuun asti”? Kyllä sulla on vielä todella naiivi käsitys elämästä, että kaikki pysyisi muuttumattomana lapsuudesta vanhuuteen. Elämä muuttuu ja kuuluu muuttuakin.
Ap, tässä viesti, jonka tuo sinun kaverisi saattaisi kirjoittaa tänne palstalle sinusta:
Olen tässä yrittänyt pitkään yhden kaverisuhteen lopettamista. Ollaan oltu kavereita viisi vuotta, mutta jo pidemmän aikaa hän on suomeksi sanottuna alkanut vituttamaan minua. Hän soittaa minulle kerran viikossa, yleensä sanon että en "ehdi". Joudun sanomaan hänelle usein olevani jossain muualla missä oikeasti olen. Kerran hän yritti taas soittaa, niin en vastannut (tämä on minun käytetyin tapani päästä hänestä eroon). Olin toisen kaverin kanssa liikkellä, hän sattui näkemään meidät, kysyi asiasta viestillä, vastasin hänelle että "aha" tai "ei kiinnosta". Olen alkanut välttelemään häntä, olen lopettanut soittamisen ja vastaamisen. Hän on se joka soittaa, en minä. Eilen hän näki minut kaupassa ja yritti tulla juttelemaan, mutta luikin pakoon ja mutisin jotain takaisin. Tänään hän taas yritti kysyä minua ulos pitkästä aikaa, vastaukseni oli "en". Hän kysyi miksi olen alkanut välttelemään häntä johon vastasin: "En kerkeä jutella". Sen jälkeen hän kysyi mikä minun ongelmani on, vastasin: "No on niitä monta mutta sä oot yks niistä". En jaksa enää. Mikä neuvoksi?? Miksi hän ei jo ymmärrä, että en halua olla enää hänen ystävänsä?
Vaikuttaa siltä että tämä tyyppi on lopettanut kaveruutenne jo. Mikä ongelma sulla siis on? Älä ota yhteyttä.