Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten lopettaa ärsyttävä kaverisuhde?

raivostuttavaaON
09.11.2021 |

Mietin tässä yhden kaverisuhteen lopettamista. Ollaan oltu kavereita viisi vuotta mutta nyt lähiaikoina hän on suomeksi sanottuna alkanut vituttamaan minua. Ystävyytemme jos sitä sellaiseksi voi enään sanoa on lähinnä sellaista että minä soitan kerran viikossa kaverilleni, yleensä tämä ei "ehdi" tai huijaa minua olevansa jossain muualla missä oikeasti on. Olen monet kerrat saanut hänet kiinni tästä kuten kerran kun olimme sopineet että menemme uimahalliin uimaan.
Yritin soittaa mutta hän ei vastannut (tämä on hänen käytetyin tapansa päästä minusta eroon)
Noh, hetken päästä lähdin käväisemään lähikaupassa jolloin hän kurvasikin autolla ohi toisen kaverinsa kanssa. Sanoin hänelle tästä viestillä mutta hänen vastauksensa on luokkaa "aha" tai "ei kiinnosta" mutta kasvotusten taas hän ei uskalla sanoa mitään suoraan. Näitä tapauksia on useita. Nyt tänä vuonna hän on alkanut välttelemään minua, hän on lopettanut soittamisen ja vastaamisen. Minä olen se joka soittaa jos soittaa eikä hän. Eilen näin hänet kaupassa ja yritin jutella jolloin hän luikki pakoon ja mutisi jotain takaisin.
Tänään sitten yritin kysyä häntä ulos pitkästä aikaa, vastaus oli "en". Kysyin rehellisesti miksi hän on alkanut välttelemään minua johon hän vastasi: "En kerkeä jutella" jonka jälkeen kysyin suoraan mikä hänen ongelmansa on? (Ei olisi kannattanut sillä vastaus oli: "No on niitä monta mutta sä oot yks niistä". En saa mitenkään selville mitä pahaa olen tehnyt koska hänestä ei saa mitään vastausta irti eikä hän todellakaan näe itsessään tai käyttäytymisessään mitään vikaa. En jaksa enää. Mikä neuvoksi??

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tässä viesti, jonka tuo sinun kaverisi saattaisi kirjoittaa tänne palstalle sinusta:..

Päivän naurut 😂

Vierailija
22/23 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

raivostuttavaaON kirjoitti:

Paskaahan tuli niskaan oikein taivaan täydeltä, noh kiitos neuvoista. Oikeitakin ystäviä riittää joten eiköhän yhteydenotot meidän kahden osalta loppuneet tähän. Haluan kuitenkin mainita että kyllä kaverikin minulle soittaa ehkä kerran puolessa vuodessa viimeisenä vaihtoehtona. Hauska miten joskus kuvittelikin että kaikkien kanssa sitä pysyy kavereina loppuum asti. Hah

Kurjaahan tämä tietysti on sinulle ollut ottaa vastaan suorasanaisia vastauksia tuntemattomilta palstalaisilta, mutta ainakin sait nyt ulkopuolisten näkemyksiä asiaan.

Jos kaverisi joskus vielä soittaa sinulle sen kerran-puolessa-vuodessa-viimeisenä-vaihtoehtona puhelun, niin sinun olisi hyvä osata silloin arvostaa itseäsi enemmän kuin mitä olet tähän mennessä tehnyt. Kun arvostat itseäsi, niin valitset elämääsi ihmisiä, jotka osaavat arvostaa myös sinua, ja haluavat aidosti olla sinun ystäviäsi. Jos ystäväsi vielä soittaa, niin voit joko jättää hänelle vastaamatta, tai jos haluat ehdottomasti vastata, niin vähintäänkin sinun olisi hyvä ymmärtää kieltäytyä olemasta enää viimeinen vaihtoehto hänelle, ja tehdä tämä päätöksesi myös hänelle erittäin selväksi. Yhtä epäkohtelias ja tyly sinun ei tietenkään tarvitse olla hänelle kuin mitä hän on ollut sinulle. Asiat voi myös esittää toiselle päättäväisesti ja silti lempeästi. Näin myös silloinkin, vaikka ei olisi itse saanut osakseen yhtä ystävällistä kohtelua toiselta. On hieno taito osata lopettaa ihmissuhteet arvokkaalla tavalla. Taito, jota tällä (entisellä) ystävälläsi ei selvästikään ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät sen vaan huomiotta.