Onko ne kaikki lapset otettava viikonloppuisin ruokakauppaan pyörimään?
Kyllä taas ärsytti tänään käydä ruokaostoksillä pääkaupunkiseudun isossa marketissa. Väkeä oli muutenkin ihan kiitettävästi ja sitten vielä asealla mammalla oli pari kolme lasta mukanaan. Lapset seisovat käytävillä niin, että kärryjen kanssa ei mahdu ohi ja maleksivat hyllyjen edessä niin, että tavaroita ei ylety ottamaan.
Juu ja on pyydetty nätisti päästä ohi, mutta usein seisovat selkä minuun päin ja kestää aikansa ennen kuin pyyntö menee perille. Ja sitten onkin jo seuraava poppoo edessä. Ainakin osa perheen lapsista näyttää olevan jo kouluikäisiä, että ainakin nämä pärjäisivät sen tunnin yksin kotona vaikka olisi miten yksinhuoltaja äiti.
Rauhoittakaa ruokakaupat ja jättäkää lapset kotiin, kiitos!
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 18:16"]
Itse olen ottanut kauppaan lapsistani ne jotka osaavat käyttäytyä ja auttaa eli hakea tavaroita pyynnöstä
[/quote]
miten ne kotiin jääneet oppivat, jos eivät pääse hajoittelemaan?
Ylen määrin kaljaa ostavat ukot ja naiset pois kaupoista! Menkää sen sijaan hiihtolenkille ja pankaa enemmän! Suomi nousuun.
t:
Yliluutnantti Luotolanmäki
Ps. Pitäkää nuoriso itsenne hyvässä kunnossa, varsinkin nuorille pojille kirjoitan nyt. Jaksatte sitten jatkossa antaa mitä nainen kaipaa ja puolustaa tarvittaessa maata.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 18:16"]
Itse olen ottanut kauppaan lapsistani ne jotka osaavat käyttäytyä ja auttaa eli hakea tavaroita pyynnöstä
[/quote]
miten ne kotiin jääneet oppivat, jos eivät pääse hajoittelemaan?
[/quote]
Hajoitella voi sitä omaa kotiaan, jos sellaista toimintaa pitää välttämättömänä. Tullee kalliiksi pidemmän päälle, joten kulut suoraan vanhempien pussista, kiitos.
Mä taas ihmettelen, että onko joka ikinen kerta otettava se norsunvittunaamari mukaan kauppareissulle. Siellä pyörii norsunveenä muiden asiakkaiden niskaan huohottamassa. Eikö saatana järki sano, että norsunvitulla kannattaa tulla markettiin joskus muulloin kuin ruuhka-aikaan. Pitäis ottaa käyttöön se viimeinen tunti ennen sulkemista, se vois olla norsunvittujen oma shoppailutunti. Kannatetaan.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 18:19"]
Lapsiparkkeja ruokakauppoihin!
[/quote]
Ja muut asiakkaat maksaa tästäkin, kun muutenkin elättävät kusipäisiä lapsiperheitä?
-velamies-
No mä en tajua sitäkään että miksi ne on vietävä arkenakaan kauppaan, iltakahdeksan aikaan, taaperosta koululaiseen. Siellä ne rimpuilevat kassahihnalla kun toistenkin ostokset ovat siinä, ja juoksevat ympäriinsä ja kiskovat tavaroita hyllyistä lattialle.
Pitäisi lasten nyt siihen aikaan olla jo iltapesulla ja rauhoittumassa unille, mutta joka kerta näitä näkee.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 18:09"]
Samaa olen ihmetellyt. Pennut pyörivät muiden edessä, eivätkä vanhemmat välitä pätkääkään. Olen joskus kovaan ääneen komentanut jotain penikkaa ja muistanut tietysti lisätä "kun äitisi äly ja viitseliäisyys ei riitä kasvattamiseen". Nautin suunnattomasti typeryksien nolaamisesta myös muissa tilanteissa, lapsiin inhoni ei siis suoranaisesti liity, koska vika on aina aikuisessa.
[/quote]
Voin sulle kyllä kertoa, että sivullisena minä pidän vain ja ainoastaan sinua nolona. En sitä lasta enkä äitiä/isää. Nolo on se joka alkaa urputtaa ja nolata muita. Eli oikeasti sinä nolaat vain ja ainoastaan itsesi. Se äiti saa sivullisten sympatian.
Niin ja mä olen lapseton eli minulle sinä et ole ksokaan päässyt kommentoimaan. Sitähän sä kuitenkin kohta väittäisit.
Onko teidän lapsettomien sitten pakko tunkea sinne isoon markettiin, jossa kaikki ruokakin myydään perhepakkauksissa? Käykää ulkona syömässä ja ostakaa Salesta ne pienet sinkkujen ostoksenne. En käsitä mikä pakottava tarve teillä on tunkea sinne hypermarkettiin??
Minä ihmettelen samaa! Pakko kai uskoa tutkimuksia, että nykyään perheillä on ainoa yhteinen harrastus lähteä lauantaisin ostoskeskukseen pyörimään. Näkeehän tuon, miten noita "ostosparatiiseja" rakennetaan nimenomaan perheitä varten. Luulisi, että ois helpompaa käydä kaupassa ilman lapsia? Ei minua lapsena laahattu väkisin kauppareissuille ja silti osaan käydä kaupassa.
Lapset pitäisi kieltää kaupoista ja ravintoloista kokonaan!!
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 18:27"]Mä taas ihmettelen, että onko joka ikinen kerta otettava se norsunvittunaamari mukaan kauppareissulle. Siellä pyörii norsunveenä muiden asiakkaiden niskaan huohottamassa. Eikö saatana järki sano, että norsunvitulla kannattaa tulla markettiin joskus muulloin kuin ruuhka-aikaan. Pitäis ottaa käyttöön se viimeinen tunti ennen sulkemista, se vois olla norsunvittujen oma shoppailutunti. Kannatetaan.
[/quote]
Kyllä se pahin norsunvittunaamari on juurikin niillä, joilla on lauma melskaavia kakaroita mukanaan. Sen sijaan on aina yhtä ihana katsoa vanhempia, jotka eivät menetä malttiaan lasten kanssa ja edes yrittävät komentaa.
Joo oli lapsi mukana kaupassa. Siellä se haki maitopurkkeja, omenoita yms. kärryyn :) Joku 4kymppinen mies siellä maitohyllyn edessä tukkoili ja joku täti lauma tukki yhden käytävän isoilla ahtereillaan ja kärryillään. Silti selvisin ilman tuskailua.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 18:09"]
Samaa olen ihmetellyt. Pennut pyörivät muiden edessä, eivätkä vanhemmat välitä pätkääkään. Olen joskus kovaan ääneen komentanut jotain penikkaa ja muistanut tietysti lisätä "kun äitisi äly ja viitseliäisyys ei riitä kasvattamiseen". Nautin suunnattomasti typeryksien nolaamisesta myös muissa tilanteissa, lapsiin inhoni ei siis suoranaisesti liity, koska vika on aina aikuisessa.
[/quote]
Voin sulle kyllä kertoa, että sivullisena minä pidän vain ja ainoastaan sinua nolona. En sitä lasta enkä äitiä/isää. Nolo on se joka alkaa urputtaa ja nolata muita. Eli oikeasti sinä nolaat vain ja ainoastaan itsesi. Se äiti saa sivullisten sympatian.
Niin ja mä olen lapseton eli minulle sinä et ole ksokaan päässyt kommentoimaan. Sitähän sä kuitenkin kohta väittäisit.
[/quote]
Opettele kulta pieni lukemaan. Tämä ei liity lapsiin, vaan huonosti käyttäytyviin ihmisiin. Kyllä esimerkiksi etuilija nolaantuu enemmän kuin minä, joka uskallan asiasta huomauttaa. Ei enemmistö ihmisistä pidä huonosta käytöksestä, kynnys puuttumiseen on vaan korkea.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 18:33"]Onko teidän lapsettomien sitten pakko tunkea sinne isoon markettiin, jossa kaikki ruokakin myydään perhepakkauksissa? Käykää ulkona syömässä ja ostakaa Salesta ne pienet sinkkujen ostoksenne. En käsitä mikä pakottava tarve teillä on tunkea sinne hypermarkettiin??
[/quote]
Öö, miten tämä lapsettomuuteen liittyy? Pitäisikö minun nyt riemuissani katsoa muiden lasten häiriökäyttäytymistä, kun olen omani jättänyt miehen kanssa kotiin?
Hämmästyisit, miltä kaupoissa näyttäisi, jos sinne oikeasti otettaisiin kaikki lapset mukaan. Niitä taitaisi olla ainakin kymmenkertaisesti nykytilanteeseen verrattuna. Ole vain onnellinen nykytilanteesta, jos lapset haittaavat.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 18:41"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 18:09"] Samaa olen ihmetellyt. Pennut pyörivät muiden edessä, eivätkä vanhemmat välitä pätkääkään. Olen joskus kovaan ääneen komentanut jotain penikkaa ja muistanut tietysti lisätä "kun äitisi äly ja viitseliäisyys ei riitä kasvattamiseen". Nautin suunnattomasti typeryksien nolaamisesta myös muissa tilanteissa, lapsiin inhoni ei siis suoranaisesti liity, koska vika on aina aikuisessa. [/quote] Voin sulle kyllä kertoa, että sivullisena minä pidän vain ja ainoastaan sinua nolona. En sitä lasta enkä äitiä/isää. Nolo on se joka alkaa urputtaa ja nolata muita. Eli oikeasti sinä nolaat vain ja ainoastaan itsesi. Se äiti saa sivullisten sympatian. Niin ja mä olen lapseton eli minulle sinä et ole ksokaan päässyt kommentoimaan. Sitähän sä kuitenkin kohta väittäisit. [/quote] Opettele kulta pieni lukemaan. Tämä ei liity lapsiin, vaan huonosti käyttäytyviin ihmisiin. Kyllä esimerkiksi etuilija nolaantuu enemmän kuin minä, joka uskallan asiasta huomauttaa. Ei enemmistö ihmisistä pidä huonosta käytöksestä, kynnys puuttumiseen on vaan korkea.
[/quote]
Edelleen, SÄ nolaat vain ja ainoastaan itsesi. Ja tuolla selittelyllä vielä enemmän. Seli seli...
Urputtajat on noloja, ei sille mitään voi.
Jätetään kyllä yleensä kotiin ne lapset, jotka pärjäävät kotona keskenään sen hetken. Poikkeuksena sellaiset kauppareissut, kun niille pitää ostaa jotain kenkiä. Taapero tulee meidän mukana.
Lapset ovat ihania! Neljä lastenlasta on. Tuovat valoa muutenkin ihan mukavaan elämään. Tämänkin foorumin löysin, kun tytär oli kerran kylässä ja kävi meidän koneella. Jäi tämä osoite näkyviin koneen historiaan. Kun Riitta käy pelaamassa lauantaisin korttia muiden rouvien luona, viihdytän joskus itseäni täällä. Melko mainioita viestejä välistä. Tavallisesti tyydyn ampumahiihtoon tai muuhun urheiluun. Mutta eiköhän sitä joutaisi nyt saunaan täältä nuorempien naisten kehdosta.
Terveisin
Mauri 65v
Omat edesmenneet isovanhemmat Länsi-Suomesta ja kyllä meillä vielä äitikin käytti sanoja: tuuki (pöytäliina), hanstuuki (käsipyyhe), vanttuut (lapaset), sihveli (roskaharja), naulapuu (henkari), hippi (rasvaton maito), kahveli (haarukka) ym. Lisäksi lapsena tehtiin usein välipalana piapoa (talkkunajauhoa ja piimää sekoitettiin). Meidän sukua ei ole Karjalasta/Venäjältä ainakaan 200 vuoden sisältä, sen vanhemmasta polvesta en tiedä.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 18:03"]
Kyllä taas ärsytti tänään käydä ruokaostoksillä pääkaupunkiseudun isossa marketissa. Väkeä oli muutenkin ihan kiitettävästi ja sitten vielä asealla mammalla oli pari kolme lasta mukanaan. Lapset seisovat käytävillä niin, että kärryjen kanssa ei mahdu ohi ja maleksivat hyllyjen edessä niin, että tavaroita ei ylety ottamaan.
Juu ja on pyydetty nätisti päästä ohi, mutta usein seisovat selkä minuun päin ja kestää aikansa ennen kuin pyyntö menee perille. Ja sitten onkin jo seuraava poppoo edessä. Ainakin osa perheen lapsista näyttää olevan jo kouluikäisiä, että ainakin nämä pärjäisivät sen tunnin yksin kotona vaikka olisi miten yksinhuoltaja äiti.
Rauhoittakaa ruokakaupat ja jättäkää lapset kotiin, kiitos!
[/quote]
Kannattaako sinne supermarkettiin lähteä, jos on niin kiire, ettei ehtisi yhtään pysähtyä käytävällä.