70-luvun lapset! Muistellaan lapsuutemme lastenlauluja!
Muistan lapsena inhonneeni seuraavia:
- Etkö ymmärrä, mitä sulle lausuin
- Jos sul lysti on
- Ystäväni, tuttavani
Kaksi jälkimmäistä on varmaan edelleen päiväkotien ohjelmistossa.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
muistaako joku muu tätä:
kas traktorilla farmari taas ajaa pellollaan, ja metsänreunastakin myöskin hänet huomataan. aseet nousee poskelle ja käsky kajahtaa:tulta täysilaidalta, tuoll hirvi tallustaa.
kertosäe meni suunnilleen näin että
hirvi vai ei, hirvi vai ei...ei varmaan ollut lastenlaulu, mutta 70-80-lukujen taitteessa ehdoton suosikkini. olin tuolloin pieni alakoululainen.
Toi oli mun suosikki myös ja tää oli toinen: Hector Panaanilaulu
Matkustan ympäri maailmaa, laukussa leipää ja piimää vaan
Ratiritiralla tuli talvihalla
Siten on joku renkutus jonka kertosäkeessä lauletaan Heilaa la la laa, heilaa la la laa, muuta en siitä muistakaan.
Vierailija kirjoitti:
muistaako joku muu tätä:
kas traktorilla farmari taas ajaa pellollaan, ja metsänreunastakin myöskin hänet huomataan. aseet nousee poskelle ja käsky kajahtaa:tulta täysilaidalta, tuoll hirvi tallustaa.
kertosäe meni suunnilleen näin että
hirvi vai ei, hirvi vai ei...ei varmaan ollut lastenlaulu, mutta 70-80-lukujen taitteessa ehdoton suosikkini. olin tuolloin pieni alakoululainen.
etkä ollut vaan ala-astelainen, argh ;)
Alakouluja oli kansakouluaikaan ja sitten uudestaan 2000-luvulla yhtenäiskoulun myötä mutta siinä välissä käytiin ala-astetta ja yläastetta.
.[/quote] Toi oli mun suosikki myös ja tää oli toinen: Hector Panaanilaulu
[/quote]Voi herttinen, olin unohtanut panaanilaulun kokonaan ja sen "mä tulinkin ikkunasta" -kohdan. :) Lauloin pienenä paljon ja olin lapsikuorossakin pari vuotta. Ketjussa on tullut monen monta tuttua laulua ja niitä olen laulanut myös omille lapsilleni kun he olivat alle kouluikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kalinka Kalinka
Tuulessa soiden nyt kuuluu laulu kasakoiden
Raskasta laukkua kantaen kulkukauppias vain taivaltaa
Uralin pihlaja
Oliko tuo Kalinka se hirveä Neuvostoliittolaishenkinen renkutus, jolla hoilattiin kuinka joku petruska soutaa joella ja rannalle jäi joku misha?
Vierailija kirjoitti:
Kalinka Kalinka
Uralin pihlaja
Voi, olin unohtanut nuo kaksi keskimmäistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalinka Kalinka
Uralin pihlajaOliko tuo Kalinka se hirveä Neuvostoliittolaishenkinen renkutus, jolla hoilattiin kuinka joku petruska soutaa joella ja rannalle jäi joku misha?
Ei kun Miska soutaa joella, rannalle jäi Petruska, ai ai Katinka, missä Miska Petruska :)
Kalinka on se kiihtyvä venäläinen kansanlaulu - kaa-linka, ka-lin-ka, ka-linka (maja?)
Hirvenmetsästys :)
"Antakaa koneelle pieni ryyppy". "No eihän tässä itsekään ole mitään ryyppyä saanut"....