Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäni ensimmäinen epilepsiakohtaus

Vierailija
09.11.2021 |

Mies ainakin säikähti, on koko päivän hokenut, että elä enää ikinä kuole noin. Harrastettiin aamulla seksiä, minä ratsastin. Yhtäkkiä olin lyyhistynyt miehen päälle. Silmät oli auki, mutta olin tajuton, suu vääntyi irvistykseen ja suusta tuli vaahtoa. Vissiin olin myös purrut kieleeni ihan huolella, ainakin kielessä jumalaton vekki ettei kärsi edes syödä. Kun heräsin niin olin ihan taju kankaalla, en edes muistanut että oltiin harrastettu seksiä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kävit sairaalassa näytillä

Vierailija
2/26 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kun on niin ylipainoinen että vähäinenkin rasitus aiheuttaa kohtauksen.

Miehesikään ei vaikuta välkyltä kun pyysi ettet enää kuolisi noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti jää siihen.

Jos ei jää, seuraavasta saat melko varmasti lääkityksen.

Yksittäinen epileptinen kohtaus voi tulla kelle vaan, joten yhdestä harvemmin aloitetaan lääkitystä.

Vierailija
4/26 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksiin heti. Pitää selvittää mikä aiheuttaa moisen kohtauksen.

Vierailija
5/26 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei olla ylipainoisia. En minä eikä mies.

Vierailija
6/26 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksittäinen epileptinen kohtaus voi tulla kelle vaan, joten yhdestä harvemmin aloitetaan lääkitystä.

No ei tule 'kelle vaan', jotain aivoperäistä vikaa on, eli tutkimuksiin!!

Seuraava voi olla kohtalokas jos tuleekin autolla ajaessa, portaissa, uidessa, tms

Vierailija
7/26 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei niitä kohtauksia niin vaan tule yksittäin eikä muutenkaan. Eikä mitään lääkityksiä aloiteta tutkimatta syytä.

AINA on tutkittava heti! Ennenkaikkea aivot kuvattava mahdollisten kasvainten varalta. Ei voi jäädä ihmettelemään ja täältä neuvoja kyselemään. Tämähän voi olla provo mutta ihan vaan tiedoksi muille, jotta osaavat toimia.

Vierailija
8/26 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En miehesi painosta puhunutkaan. Onko aivovammataustaa? Miksi miehesi luuli että kuolit?

Vierailija
9/26 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraava voi olla kohtalokas jos tuleekin autolla ajaessa, portaissa, uidessa, tms

"Jokainen ihminen voi periaatteessa saada epileptisen kohtauksen, mutta kynnys kohtauksen syntyyn vaihtelee suuresti eri ihmisillä. Arviolta 8–10 % ihmisistä saa elämänsä aikana ainakin yhden epileptisen kohtauksen, mutta yli puolet heistä ei koskaan saa epilepsiadiagnoosia. Epilepsiaa sairastaa vajaa prosentti suomalaisista."

Lähde: Terveyskirjasto

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00012

Vierailija
10/26 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jokainen ihminen voi periaatteessa saada epileptisen kohtauksen, mutta kynnys kohtauksen syntyyn vaihtelee suuresti eri ihmisillä. Arviolta 8–10 % ihmisistä saa elämänsä aikana ainakin yhden epileptisen kohtauksen, mutta yli puolet heistä ei koskaan saa epilepsiadiagnoosia. Epilepsiaa sairastaa vajaa prosentti suomalaisista."

Veikkaan, että toi 8-10% kohtauksista ilman epilepsiadiagnoosia tulee siitä, kun on olemassa myös viinakramppi.

Vierailija
11/26 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että toi 8-10% kohtauksista ilman epilepsiadiagnoosia tulee siitä, kun on olemassa myös viinakramppi.

Ei se ole sama asia ja esim. kuuman hellepäivän jälkeinen kostea baari-ilta voi laukaista nimenomaan epilepsiakohtauksen, kun on nestevajausta, paikkaa sitä alkoholilla ja valvoo. Vilkkuu vielä strobovalotkin.

Vierailija
12/26 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko epilepsia periytyvä sairaus? Isällä on epilepsia. Minulla jo lapsena tutkittiin epilepsiaa poissaolokohtauksien takia ja Aivosähkökäyrässä oli löydöksiä, mutta ei mitään jatkohoitoa.

Ap

Vierailija
13/26 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
14/26 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko epilepsia periytyvä sairaus? Isällä on epilepsia. Minulla jo lapsena tutkittiin epilepsiaa poissaolokohtauksien takia ja Aivosähkökäyrässä oli löydöksiä, mutta ei mitään jatkohoitoa.

Ap

Miten tää sitten muka oli elämäsi ensimmäinen kohtaus?

Vierailija
15/26 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani sai elämänsä ensimmäisen ja tähän asti viimeisen epileptisen poissaolokohtauksen 12-vuotiaana. Oli sen jälkeen hieman sekavan oloinen eikä muistanut mitä tapahtui.

Eikä sitten mitään aavistusta mikä olisi voinut aiheuttaa.

Nyt on jo aikuisen kirjoissa, armeijan käynyt nuori mies täysin kunnossa. Ei ylipainoa, alkoa käyttää erittäin harvoin ja senkin olutta mitä juo. 

Ei voi elää pelossa ja uutta kohtausta odotellen, elämä ei odota. Tulee jos on tullakseen ja sitten tutkimuksiin ja lääkitys jos katsotaan olevan tarpeen.

Vierailija
16/26 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 16v kun olimme kaverin kanssa valvoneet pari päivää ja juonnet olutta ja viinaa. Ei syöyty lainkaan, pyörittiin baareissa ja juhlittiin kesää.

Sain tuolloin elämäni ensimmäisen ja ainoan epileptisen kohtauksen. Sellaisen ison kouristuskohtauksen kertoi kaveri. Nukuin tuon jälkeen 2 päivää heräämättä kuin pissalle.

Päästä otettiin RTG:n kuva ja lääkäri kirjoitti stesolid rectiolit.

Se oli siinä, tutkimukset siis. Ei tullut kohtauksia tuon jälkeen vaikka olen valvonut, ottanut drinkkejä ja käynyt diskoissa.

Äitini jaksaa vieläkin sanoa ja haukkua minua tuon vuoksi aivovaurio potilaaksi. Ja ikää minulla on jo 56.

Nuoruudessa se sattui, kun oma äiti aiheutti häpeän tunteen haukkumalla aivovaurio ihmiseksi.

Vierailija
17/26 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain uteliaisuuttani kysäisen, mitenkäs emättimen aukko kouristeliko ja puristeliko ukkosi elintä?

Vierailija
18/26 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon saanut tajuttomuus- ja kouristelukohtauksen. Epilepsiakohtaukseksi sitä ei kutsuta, koska tutkimuksissa ei löytynyt mitään poikkeavaa ja kohtausta ei ole sen jälkeen tullut uudelleen. Lääkäri sanoi, että yksittäisiä sellaisia voi tulla ilman epilepsiaakin.

Vierailija
19/26 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En miehesi painosta puhunutkaan. Onko aivovammataustaa? Miksi miehesi luuli että kuolit?

No, grand mal- kohtaus kyllä näyttää siltä, että kuolee tuo...

Vierailija
20/26 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni sairastaa epilepsiaa, olemme plleet yhdessä 30v, on ollut vaikeahoitouswnakin sairaus mutta...

Ei ikinä ole seksin aikana kohtausta tullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme