Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka hullu maksaa kahvikupista 5€?

Vierailija
24.01.2015 |

Helsingissä. Tsiisus, se on vain kahvia, vaikka sen tekisi joku mestaribarista pipetin ja mikroskoopin kanssa. Jotkut erikoiskahvilat on ihan pimeitä paikkoja. Kuinka pitkälle erikoiskahvihuijaus voi kantaa? Ihmiset maistelevat homeopaattisia makueroja.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:10"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:08"]Ei kukaan sellaista maksa. Joku voi joskus käydä kerran elämässä kokeilemassa ja todeta että taas kuluttajaa kustiin silmään ja reippaasti. Nyt eletään sellaista aikaa että ala-carte annostenkin hinnat pitää olla 8 euron luokkaa jotta asiakkaita riittäisi ravintolan pyörittämiseen. [/quote] Mä maksan joka aamu kahvistani 7.50 kun käyn starbucksilla ennen töihin menoa.

[/quote]

No saatkin sieltä varmaan jonkun puolen litran tonkan lattea. Oikeissa erikoiskahviloissa sillä hinnalla saa 10 millilitraa erikoisasiantuntijabaristan hikirauhasistaan erittämää suodatinkahvia.

Vierailija
42/67 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole vielä hulluutta:

siideri 12€

laukku 1000€

jne

mitä jostain femman kahvista =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automatkoille termospulloon kahvia ja omat pullat mukaan, saa juoda koska haluaa. Huoltamot pitäkööt kiskurihintaiset sumppinsa.

Vierailija
44/67 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän sylettää maksaa jossain abc:llä tms huoltiksella ruuasta 20€. Itse haet, itse viet astiat pois, tunnelma on autentinen rekkabaari. Tollasen hinta pitäisi olla 5€, mielelläni maksan tosin hyvälle ravintolalle 100€ ruuasta juomineen.

Vierailija
45/67 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kyseessä on joku erikoiskahvi, esim iso latte suklaasiirapilla.

Vierailija
46/67 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia kotiin kunnon espressokone ja mylly, niin ei tarvitse kahviloissa sen pelkän kahvin vuoksi käydä. Ymmärrän kyllä, että joskus on kiva mennä istumaan mukavaan ilmapiiriin ja nauttia jotain hyvää leivosta siinä sivussa. Mutta ei joka viikko.

Minä juon kotona joka aamu taivaallisen hyvää kahvia, siitä en luopuisi. En suostuisi tyytymään johonkin Starbucksin kuraan.

Vierailija
47/67 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma oon ollu pienessa kahvilassa toissa, jossa siis kahvipavut paahettiin siella paikan paalla ja oli vahan sellasta hifistely-meininkia muutenkin, mut olihan se kahvi hyvaa myos. Ja kylla niissa maistu erot. Mutta itse kysymykseen: kylla on aika paljon ihmisia, jotka kay paivittain hakemassa take away -kahvin tai muuten vaan hengailee siella kahvilassa tunteja (tekee toita koneella?). Ja brunssille tullaan tietenkin joka viikonloppu. Ja eipahan tuossa oo mitaan vikaa, jos on rahaa ja haluu hemmotella itseaan. Ite en maksais kupillisesta kahvia viitta euroa, eika ois varaa laittaa joka aamu esim. 3 euroa kahviin. 

Vierailija
48/67 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:24"]No jos kyseessä on joku erikoiskahvi, esim iso latte suklaasiirapilla.
[/quote]

Voihan sitä kotonakin heittää siirapit kahviin.

Vierailija
49/67 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä?
Juon kotona kahvit ennen ku lähden kaupungille.

Vierailija
50/67 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut suodatinkahvista enimmillään 8 euroa, ja todellakin osasin arvostaa sitä. Tuohon hintaan sai karahvin, jossa oli noin kaksi kupillista. Kahveissa on nyansseja samaan tapaan kuin viineissäkin.

Vierailija
51/67 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:29"]

Olen maksanut suodatinkahvista enimmillään 8 euroa, ja todellakin osasin arvostaa sitä. Tuohon hintaan sai karahvin, jossa oli noin kaksi kupillista. Kahveissa on nyansseja samaan tapaan kuin viineissäkin.

[/quote]

mutta mihin tarvitset "nyasseja"? No, varmaan jos olisin miljonääri, voisin maksaa kahvista tuplahintaa saadakseni "nyansseja".

Vierailija
52/67 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä jauhetaan pavut, eli aina tuoretta kahvia. Kahvi ei myöskään saa pitkään seistä, eli välillä menee viemäriinkin. Silti pieni/iso kuppi 2,20/2,40. Silti asiakkaat nurisee hinnasta ja vaatii ruuhka-aikaankin uutta pannua, kun on vielä melkein puolikas pannullinen.

Vierailija
53/67 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään käydä Starbuckissa ja mielellään maksan siitä fiiliksestä. Jos muut eivät halua maksaa sitä summaa, sehän vaan lyhentää jonoa.

Vierailija
54/67 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joka työpäivä hakee vitosen laten kahvilasta, niin vuodessa se maksaa ~1300 euroa. Onko tosiaan sen arvoista?!

55/67 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:33"]

[/quote]

mutta mihin tarvitset "nyasseja"? No, varmaan jos olisin miljonääri, voisin maksaa kahvista tuplahintaa saadakseni "nyansseja".

[/quote]

Juon kahvia maun takia ja nautin sen eri makuvivahteista. Kahveissa todellakin on eroja.

Vierailija
56/67 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Oletko ihan tyhmä?
Sama kuin kysyisit mitä järkeä ostaa yli kympin viinipullollista kun vitosellakin saa.

Perus juhlamokasta ei nyt tietenkään pitäisi joutua maksamaan yli paria euroa, mutta totta kai hinta nousee mitä spessumpaa. Jos et oikeasti tiennyt, niin kahvilaaduissa ja tekotavoissa on älyttömästi eroja.

Harvoin kuulee valitusta jostain 7 euron drinkistä, samanlailla siinä on katteet kohillaan.

T. Ei tuo alkup. kirjoittaja

Vierailija
57/67 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:55"]Koska tekee mieli kahvia, ja se maksaa sen 4-6,50€. En ole kokeillut josko Robertsissa tai Aschanissa voisi tinkiä kuin itämaisessa basaarissa
[/quote]

Ehkä kannattaisi noilla hinnoilla äänestää jaloilla?!

Vierailija
58/67 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:50"]

[/quote]

[/quote]

Oletko ihan tyhmä?
Sama kuin kysyisit mitä järkeä ostaa yli kympin viinipullollista kun vitosellakin saa.

Perus juhlamokasta ei nyt tietenkään pitäisi joutua maksamaan yli paria euroa, mutta totta kai hinta nousee mitä spessumpaa. Jos et oikeasti tiennyt, niin kahvilaaduissa ja tekotavoissa on älyttömästi eroja.

Harvoin kuulee valitusta jostain 7 euron drinkistä, samanlailla siinä on katteet kohillaan.

T. Ei tuo alkup. kirjoittaja

[/quote]

Olet mainonnan uhri. Kahvi on kahvia. Sokkotestissä et erottaisi hyvää peruskahvilan kahvia hifistelypaikan kahvista.

Vierailija
59/67 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:38"]Helsingissä. Tsiisus, se on vain kahvia, vaikka sen tekisi joku mestaribarista pipetin ja mikroskoopin kanssa. Jotkut erikoiskahvilat on ihan pimeitä paikkoja. Kuinka pitkälle erikoiskahvihuijaus voi kantaa? Ihmiset maistelevat homeopaattisia makueroja.
[/quote]

Yksinkerrainen moukkamainen nousukas!

Vierailija
60/67 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluutta, täyttä hulluutta. 2 euroo aivan aivan maksimi hinta. 1-1,5 kohtuullisempi hinta ja joku vois ehkä niitä ostaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi